شنبه 11 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال پاندی ایکس (NPXS)

پاندی ایکس یکی از توسعه دهندگان برجسته تجهیرات مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن ایجاد تحول در مشاغل خرده فروشی از طریق راه حل نقطه فروش مبتنی بر بلاک چین است. این راه حل به بازرگانان و مصرف کنندگان خرد اجازه می دهد تا تراکنش های فوری فروشگاهی را با بلاک چین این شرکت انجام دهند.

این راه حل بلاک چین در سال 2017 تأسیس شد و عرضه اولیه سکه خود را در ژانویه 2018 به عنوان اولین راه حل نقطه فروش در جهان راه اندازی کرد. به دنبال موفقیت در عرضه اولیه سکه، پاندی ایکس با موفقیت خدمات متمرکز بر خرده فروشی از جمله XPOS ، XWallet و XPASS و همچنین اولین تلفن بلاک چین به نام BOB را راه اندازی کرده است.

این شرکت که دفتر مرکزی آن در سنگاپور است، تجهیزات و راه حل های XPOS خود را به بیش از 25 بازار از جمله ایالات متحده، اسپانیا، آرژانتین، کره، استرالیا، کلمبیا، اسپانیا و تایوان صادر کرده است.

چه کسانی بنیانگذار پاندی ایکس هستند؟

پروژه پاندی ایکس در سال 2017 توسط زک چیا و پیت هوانگ تاسیس شد. این دو در سال 2012 با هم آشنا شدند و ایده واحدی که باعث ایجاد این استارتاپ شد این بود که ارز های دیجیتال به قسمتی از زندگی روزمره همگان تبدیل شود.

زک چیا در حال حاضر به عنوان مدیر عامل پاندی ایکس فعالیت می کند. قبل از نقش در پاندی ایکس، وی قبلا یکی از مدیران HTML5 Interst Group بود. زک، یک برنامه نویس ماهر است که کارشناسی ارشد خود را در رشته کامپیوتر از موسسه فناوری سلطنتی سوئد و مدرک دیگر کارشناسی ارشد خود در رشته امنیت سایبری را از دانشگاه علم و صنعت نروژ دریافت کرد.

پیت هوانگ در حال حاضر به عنوان مدیر ارشد فناوری و مدیر اجرایی پاندی ایکس فعالیت می کند. پیت که از 10 سالگی شروع به کد نویسی کرد، در دبیرستان هم مشغول به ساخت بازی های فضایی بود.

او همچنین یک کارآفرین و سرمایه گذار مشتاق است. او در سن 25 سالگی، اولین شرکت خود که مشابه گروپون (یک شرکت تجارت الکترونیکی آمریکایی) بود رادر سال 2008 تاسیس و به شرکت بایژو فروخت. وی چندین مشاغل دیگر از جمله یک شرکت 200 نفره را راه اندازی و فروخته است.

چه چیزی پاندی ایکس را منحصر به فرد می کند؟

هدف پروژه پاندی ایکس این است که ارز دیجیتال در دسترس همه قرار گیرد. در حالی که سایر پروژه های مشابه سعی در بهبود عملکرد سیستم بانکی دارند، پاندی ایکس به دنبال ساده سازی تحول در مشاغل خرد برای تحقق این امر است.

پاندی ایکس با XPOS ، XPASS و XWallet مجازی یک اکوسیستم پرداخت بلاک چین ایجاد کرده است. XPOS اولین نقطه فروش بی سیم مجهز به بلاک چین (POS) برای ارزهای دیجیتال است.

با استفاده از XPOS ، بازرگانان خرد و همچنین مصرف کنندگان می توانند با استفاده از دارایی های دیجیتال در فروشگاه های فیزیکی به راحتی خرید، فروش و معامله کنند. این محصول برای پذیرش هر  نوع ارز دیجیتال طراحی شده است. دارایی های دیجیتالی مشهور مانند بیت کوین، اتر و NPXS در این اکوسیستم لیست شده اند.

برنامه تلفن همراه XWallet پل ارتباطی بین کیف پول های دارایی دیجیتال عادی و اکوسیستم پرداخت پاندی ایکس است. کاربران می توانند با استفاده از XWallet دارایی های دیجیتالی خود را به راحتی مدیریت کنند، نقل و انتقالات را انجام دهند، مانده ها را بررسی کنند و رمزارز های پشتیبانی شده در XWallet را خریداری کنند. کارت مجازی XPASS برای هر کاربر ثبت شده XWallet صادر می شود.

در ژوئن 2019 ، پاندی ایکس برای پشتیبانی از بلاک چین های بیشتر، «اپن پلتفرم» را راه اندازی کرد. از آن زمان، توسعه دهندگان و پروژه های دیفای توکن های ERC20 خود را در اکوسیستم پاندی ایکس ثبت و بارگذاری کرده اند و استفاده از آن را افزایش داده اند.

چند توکن NPXS در گردش وجود دارد؟

مانند توکن های بومی سایر پلتفرم های رمزارز پرداخت محور، اکثریت بزرگ توکن های NPXS نیز عرضه شده است. سایر خدمات کارگزاری که از این روش استفاده می کنند شامل بایننس، ووییجر و تروی هستند.

پاندی ایکس در ابتدا با توکن های PXS و PXSXEM راه اندازی شد، که این توکن ها بین مارس و سپتامبر 2018 با توکن های NPXS مبادله شدند. نرخ مبادله در یک توکن PXS با 1000 NPXS تعیین شد.

میزان عرضه در حال حاضر NPXS 235،514،908،115 توکن است، در حالیکه حداکثر میزان عرضه 258،526،640،301 NPXS تعیین شده است. در حال حاضر، 91 درصد از توکن های NPXS در آنجا عرضه شده است. توکن های NPXS غیرقابل استخراج هستند، در عوض به طور هفتگی به عنوان پاداش سهم گذاری عرضه می شوند.

کد خبر: 1400011202MGMCMF

مطالب مرتبط:

لاو کوین (Lovecoin) چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

آشنایی با ارز دیجیتال هارمونی (ONE)

آشنایی با ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته