جمعه 10 فروردین 1403

کنگره آمریکا مقابله با تامین مالی تروریسم از طریق رمزارز را بررسی می کند

نمایندگان از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را برای مقابله با تامین مالی تروریسم از طریق رمزارز به کنگره معرفی کرده اند.

به گزارش سکه نیوز ، به نقل از کوین تلگراف، پنج عضو دموکرات و جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در این طرح که هفته گذشته آن را معرفی کرده اند، پیشنهاد داده اند که یک کارگروه برای مقابله با تامین مالی تروریسم از طریق رمزارز ایجاد شود.

این طرح همچنین مقرر می دارد که برای ارایه اطلاعات منجر به محکومیت در ارتباط با تامین مالی تروریسم از طریق ارزهای دیجیتال جایزه تعیین شود.

در بخش دیگری از این طرح نیز پیشنهاد شده که یک گروه راهبری فناوری مالی برای ترویج توسعه ابزارها و برنامه های لازم برای مقابله با استفاده تروریستی و غیرقانونی از ارزهای دیجیتال تشکیل شود.

«تد باد» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا که یکی از حامیان این طرح است، از افراد مطرح در زمینه رمزارزها در کنگره این کشور است. او پیشتر نیز طرح هایی مثل افزایش شفافیت در قوانین مالیاتی مربوط به رمزارزها و تقویت تنظیم مقررات در این باره را به کنگره معرفی کرده است.

به نوشته کوین تلگراف، در حالی که مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم محور نگرانی های نهادهای دولتی درباره ارزهای دیجیتال است، داده های جرم شناسی نشان می دهد که استفاده از رمزارزها در سازمان های تروریستی چندان چشمگیر نبوده است.

در ماه مه سال 2020 که ادعا می شد داعش 300 میلیون دلار بیت کوین در اختیار دارد، چینالیسیس (Chainalysis) با استفاده از آمارهای اطلاعاتی خلاف این موضوع را ثابت کرد.

با این حال، وزارت خزانه داری آمریکا تاکنون اقدام به مصادره برخی دارایی های دیجیتال کرده که ادعا شده تعلق به شبکه های تروریستی داعش و القاعده است. همچنین، در ژوئن 2020 گزارش های منتشر شد که حاکی بود یک شبکه رسانه ای وابسته به داعش اقدام به جمع آوری کمک در قالب رمزارز مونرو کرده است.

چینالیسیس نیز گزارشی منتشر کرده مبنی بر اینکه برخی از کسانی که در حمله هفته گذشته به کنگره آمریکا مشارکت داشتند، ماه پیش مبلغ هنگفتی را به صورت بیت کوین از یک برنامه نویس فرانسوی دریافت کرده بودند.

این برنامه نویس که اکنون در بازداشت است، پیش از آن نیز اقدام به اعطای کمک مالی به صورت رمزارز به جریان های سیاسی راست افراطی کرده بود.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته