شنبه 1 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال او ام جی نتورک (OMG)

او ام جی نتورک که قبلا با نام OmiseGo شناخته می شد، یک راه حل مقیاس پذیری لایه 2 و غیر حضانتی است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. در این مطلب بر اساس وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این شبکه و ارز دیجیتال بومی آن می پردازیم.

او ام جی نتورک به عنوان یک راه حل مقیاس پذیری اتریوم به گونه ای طراحی شده است که به کاربران امکان می دهد توکن های ETH و ERC20 را به طور قابل توجهی سریعتر و ارزان تر از تراکنش های مستقیم در شبکه اتریوم انتقال دهند.


اتریوم (Ethereum) چیست و چگونه کار می کند؟


این شبکه بر اساس یک راه حل جدید برای مقیاس پذیری به نام MoreViable Plasma ساخته شده است، که از یک معماری ساید چین برای گروه بندی چندین تراکنش خارج از زنجیره به یک دسته استفاده می کند، که سپس می توانند به عنوان یک تراکنش واحد در زنجیره ریشه اتریوم تایید شوند. به گفته او ام جی نتورک، این فناوری توانایی ارتقا مقیاس پذیری اتریوم را به هزاران تراکنش در ثانیه (TPS) دارد، در مقایسه با 10 تا 14 تراکنش در ثانیه که اتریوم 1.0 در حال حاضر قادر به انجام است.

این شبکه توسط توکن کاربردی OMG پشتیبانی می شود، که می تواند به عنوان یکی از روش های پرداخت کارمزد ها در OMG نتورک استفاده شود و در نهایت قابل سهم گذاری خواهد بود و به امنیت شبکه در ازای دریافت پاداش کمک خواهد کرد.

چه کسانی بنیانگذار OMG نتورک هستند؟

OMG نتورک در حال حاضر متشکل از یک تیم بیش از 50 کارمند است که در سراسر جهان پراکنده شده اند. این شرکت توسط ونسا چاتیکاوانیج متولد تایلند تاسیس شد و به عنوان زیرمجموعه ای از SYNQA یک شرکت فین تک مستقر در تایلند که قبلاً با نام Omise Holdings شناخته می شد، فعالیت می کند.

به عنوان بنیانگذار پروژه، چاتیکاوانیج مدرک کارشناسی ارشد علوم زمین و محیط زیست را در دانشگاه کلمبیا نیویورک دریافت کرد. به دنبال آن، وی چندین نقش مشاوره ای در موسسات مالی برجسته از جمله شرکت مالی بین المللی (IFC) و گروه بانک جهانی داشت، قبل از اینکه پروژه را در سال 2017 تأسیس کند.

چاتیکاوانیج قبل از انتقال به سمت مدیرعامل، که تا امروز نیز عهده دار آن است، تا سال 2019 نقش مدیر تجارت را بر عهده داشت. فراتر از این، استفان مک نامارا، که رئیس سابق بخش استراتژی تحقیق و توسعه بلاک چین در هوآووی بود، اکنون مدیر ارشد عملیات او ام جی نتورک است، در حالی که کاسیما تارنپیپیچای، مهندس و مشاور بسیار باتجربه، مدیر ارشد فناوری آن است.

چه چیزی او ام جی نتورک را منحصر به فرد می کند؟

او ام جی نتورک معتقد است که قبل از اینکه مشاغل جریان اصلی به فکر ساخت محصولات و اپ های خود بر روی شبکه باشند، باید موانع مربوط به سرعت و هزینه قابل توجه اتریوم برطرف شود.

به همین ترتیب، این پروژه ساخته شده است تا به جذابیت بیشتر اتریوم برای مشاغل و پروژه هایی که می خواهند مقیاس بندی کنند و به طور همزمان اثر کربن خود را کاهش می دهند، کمک کند. این امر با استفاده از راه حل ساید چین مبتنی بر پلاسما، که می تواند به کاهش مصرف برق تا 99 درصد در مقایسه با اتریوم کمک کند و هزینه ها را حدود دو سوم کاهش دهد، در حالی که همچنین از حفظ دارایی توسط شبکه اساسی اتریوم اطمینان حاصل می کند.

خود این پلتفرم با یک بودجه 25 میلیون دلاری به دست آمده در حین عرضه اولیه سکه 2017 پشتیبانی می شود. علاوه بر این، شرکت مادر او ام جی یعنی SYNQA اخیراً 80 میلیون دلار در یک مرحله تامین سرمایه به پروژه تزریق کرده است.

همچنین توسط چندین شرکت بزرگ سرمایه گذاری، از جمله شرکت خدمات مالی تویوتا و شرکت بانکی Sumitomo Mitsui پشتیبانی شده است.

چند سکه او ام جی نتورک (OMG) در گردش وجود دارد؟

مانند اکثر ارزهای دیجیتال، توکن های OMG حداکثر میزان عرضه دارند. این دقیقا در 140،245،398 OMG تنظیم شده است و هرگز بیش از این مقدار افزایش نخواهد یافت. بر خلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، این کل عرضه در حال حاضر به طور کامل ضرب شده است، و اکثر آنها در گردش فعال هستند.

از کل عرضه، 65.1 درصد از توکن ها به سرمایه گذاران و 5 درصد نیز در ایردراپ توزیع شده است، در حالیکه 29.9 درصد پایانی آن بین پروژه و تیم توزیع می شود. از این 29.9 درصد، 20 درصد در قرارداد هوشمند او ام جی نتورک برای تامین سرمایه پیشرفتهای آینده و اعتبارسنجی شبکه قفل شده است و 9.9 درصد باقیمانده برای تیم بنیانگذار اختصاص یافته است.

ذخیره او ام جی و توکن های تخصیص یافته به تیم، به مدت یک سال قفل شده بود، اما از آن زمان گذشته است.

امنیت او ام جی نتورک چگونه است؟

شبکه اصلی او ام جی سرانجام به یک سیستم اجماع اثبات سهام (POS) منتقل می شود، که به کاربران امکان می دهد توکن های خود را برای کمک به امنیت شبکه و کسب جوایز سهم گذاری کنند.

تا آن زمان، زنجیره های نوپای او ام جی نتورک توسط سازوکار اجماع اثبات اقتدار (PoA) ایمن می شوند، که اساسا یک فرم ساده اثبات سهام است که در حال حاضر توسط یک تولید کننده (خود او ام جی نتورک) کنترل می شود.

او ام جی نتورک قصد دارد به محض آماده شدن به اثبات سهام منتقل شود، متعاقب آن دارندگان OMG می توانند با تفویض سهام خود به اعتبارسنجان، به سهامداران موفق تبدیل شوند و به امنیت شبکه کمک کنند.

از کجا می توان OMG خرید؟

توکن های OMG بسیار نقدینگی خوبی دارند و در بیش از 200 صرافی از جمله 10 صرافی برتر قابل خرید و معامله هستند، مانند کوین بیس پرو و بایننس. این رمزارز را می توان با ارز های دیجیتال دیگر مانند بیت کوین، اتر، و تتر و همچنین ارز های فیات مانند دلار آمریکا، یورو و پوند مبادله کرد.

کد خبر: 1400020414MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال رن (REN)

آشنایی با ارز دیجیتال بنکور (BNT)

آشنایی با ارز دیجیتال رزرو رایتس (RSR)

آشنایی با ارز دیجیتال دیجی بایت (DGB)

آشنایی با ارز دیجیتال آی او اس تی (IOST)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته