پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال رزرو رایتس (RSR)

رزرو رایتس یک پلتفرم استیبل کوین دارای دو توکن است و در ماه مه سال 2019 و پس از یک عرضه اولیه صرافی (IEO) موفق آمیز در پلتفرم هوبی پرایم راه اندازی شد. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این رمزارز می پردازیم.

تنظیمات توکن دوگانه رزرو رایتس شامل یک استیبل کوین به نام رزرو (RSV) است که از طریق سبد دارایی مدیریت شده توسط قراردادهای هوشمند پشتیبانی می شود. توکن دوم رزرو راینس (RSR) است که برای حفظ ثبات RSV در هدف قیمت 1.00 دلاری خود از طریق سیستم فرصت های آربیتراژ استفاده می شود.


استیبل کوین چیست


برخلاف RSV ، توکن رزرو رایتس (RSR) پر نوسان است و هدف اصلی آن کمک به حفظ ثبات RSV است. همچنین می تواند برای رای گیری در مورد پیشنهادات حاکمیتی مورد استفاده قرار گیرد تا به دارندگان کمک کند آینده اکوسیستم رزرو رایتس را شکل دهند.

در مراحل بعدی این پروژه، رزرو رایتس قصد دارد به وسیله یک سبد متنوع از دارایی ها، از استیبل کوین رزرو حمایت کند و در نهایت آن را از وابستگی به دلار آمریکا دور کند.

بنیانگذاران رزرو رایتس چه کسانی هستند؟

رزرو رایتس با همکاری نوین فریمن و مت الدر تاسیس شد. فریمن مدیر عامل شرکت رزرو و یک کارآفرین فصلی است. وی هدف زندگی خود را اینگونه توصیف می کند: «حل مشکلات هماهنگی که مانع دستیابی بشر به پتانسیل خود می شود.»

از طرف دیگر، مت الدر یک مهندس باتجربه است که قبلاً در گوگل و کوییکسی کار می کرد و اکنون برای نظارت بر معماری اجرای پروتکل رزرو به عنوان مدیر ارشد فناوری این پروژه کار می کند.

از زمان راه اندازی آن در سال 2019 ، تیم رزرو رشد قابل توجهی داشته است و اکنون بیش از بیست نفر را شامل می شود که شامل مهندسان، توسعه دهندگان و کارمندان تمام وقت و پاره وقت می باشد که همه با یک هدف مشترک دور هم جمع شده اند.

چه چیزی باعث می شود رزرو رایتس منحصر به فرد باشد؟

برخلاف سایر استیبل کوین ها که به طور معمول با دلار آمریکا پشتیبانی می شوند که در یک حساب بانکی کنترل شده توسط ناشر استیبل کوین یا یک نگهبان معتمد پشتیبانی می شود، استیبل کوین رزرو توسط سبدی از ارزهای دیجیتال مدیریت شده توسط قراردادهای هوشمند پشتیبانی می شود.

این سبد در ابتدا از دارایی های استیبل کوین اتریوم، شامل یو اس دی کوین، ترو یو اس دی و پاکسوس تشکیل شده است، اما برنامه هایی برای انتقال به سبد متنوع تری در آینده وجود دارد که در نهایت ممکن است شامل ارزهای فیات، اوراق بهادار، کالاها، و انواع دارایی های پیچیده، مانند مصنوعات و مشتقات باشد.

مسلماً مشخصه اصلی رزرو، توکن رزرو رایتس آن است که با از دست دادن وابستگی RSV با دلار آمریکا ضرب و فروخته می شود. وجوه حاصل از فروش توکن های RSR برای جبران مجدد استخر وثیقه RSV استفاده می شود، در حالی که وقتی RSV بالای 1 دلار ارزیابی شود، وثیقه اضافی برای خرید و سوزاندن RSR از بازار ثانویه استفاده می شود و عرضه را کاهش می دهد.

آربیتراژور ها می توانند با خرید RSV با قیمت 1.00 دلار از قرارداد هوشمند رزرو با استفاده از RSR ، و سپس فروش آن به قیمت فعلی بازار برای خالص کردن تفاوت به عنوان سود، از این مکانیسم سود دریافت کنند. این گزینه فقط برای دارندگان RSR در دسترس است و در حال حاضر یکی از اصلی ترین انگیزه های نگهداری توکن های RSR است.

چند سکه رزرو رایتس (RSR) در گردش وجود دارد؟

رزرو رایتس دارای 100 میلیارد توکن عرضه حداکثر ثابت است. از این تعداد، تا اکتبر 2020 کمتر از 10 درصد در گردش بودند.

حداکثر عرضه توکن از قبل استخراج شده است، اما بخش بزرگی به دلایل مختلف قفل شده است، از جمله 55.75 درصد از عرضه در یک قرارداد هوشمند معروف به slow wallet قفل شده است. سرمایه حاصل از این کیف پول با تاخیر یک ماهه به همراه پیام عمومی تیم رزرو که هدف از برداشت را توضیح می دهد، آزاد می شود.

اگرچه RSR بر روی اتریوم دارای عرضه حداکثر 100 میلیارد توکن است، اما تیم رزرو اعلام کرده است که ممکن است هنگامی که رزرو به شبکه اصلی خود منتقل شود، این حداکثر میزان عرضه تغییر کند.

توکن رزرو رایتس در ابتدا با عرضه 6.85 میلیارد توکن در بازار عرضه شد که 3 درصد آن به شرکت کنندگان عرضه اولیه صرافی در هوبی پرایم توزیع شد، 2.85 درصد به عنوان توکن های پروژه و 1 درصد به سرمایه گذاران خصوصی عرضه شد. تمام توکن های تیم، مشاوران، شرکا و سرمایه گذاران اولیه تا قبل از راه اندازی شبکه اصلی قفل خواهند ماند.

امنیت شبکه رزرو رایتس چگونه است؟

رزرو رایتس در حال حاضر یک توکن ERC-20 است که مبتنی بر بلاک چین اتریوم می باشد. در نتیجه، در برابر حملات به وسیله مکانیسم اجماع اثبات کار (POW) با پشتیبانی شبکه ای از هزاران ماینر، ایمن می شود.

از کجا می توانید رزرو رایتس (RSR) بخرید؟

رزرو رایتس (RSR) توکن مشهوری است که در حال حاضر دارای نقدینگی عالی است.

این توکن برای خرید و معامله در چندین پلتفرم صرافی ارز دیجیتال از جمله بایننس ، هوبی گلوبال و اکی اکس وجود دارد و می تواند با ارزهای دیجیتال مبادله شود. همچنین امکان مبادله با ارز های فیات نیز وجود دارد.

کد خبر: 1400020313MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال درِپ (DREP)

آشنایی با ارز دیجیتال پولیگان (MATIC)

آشنایی با ارز دیجیتال نییر پروتکل (NEAR)

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV)

آشنایی با ارز دیجیتال توکن بیسیک اتنشن (BAT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال ترو یو اس دی (TUSD)

ترو یو اس دی یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است که با نرخ 1: 1 به دلار آمریکل متصل می شود. ترو...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته