جمعه 10 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال رن بی تی سی (RENBTC)

رن بی تی سی RENBTC یک توکن ERC-20 است که در شبکه اتریوم ساخته شده و به بیت کوین وابسته است. این بدان معنی است که هر RENBTC می تواند همیشه با یک بیت کوین آزاد شود، و بنابراین تمایل دارد که ارزش خود را نزدیک به نرخ بازار بیت کوین حفظ کند. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این ارز دیجیتال می پردازیم.

رن بی تی سی در پلتفرم رن ضرب می شود، که یک پروتکل باز است که دسترسی به نقدینگی بین بلاک چین را برای همه فراهم می کند و به انتقال دارایی از بلاک چین های دیگر به اپ های غیرمتمرکز اتریوم کمک می کند. ارزهای دیجیتال اصلی پشتیبانی شده شامل بیت کوین (BTC) ، بیت کوین کش (BCH) و زی کش (ZEC) هستند.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


ارز رن بی تی سی رقیب مستقیم رپد بیت کوین (wBTC) است. ضرب این توکن یک فرایند کاملاً ساده است، و کاربران می توانند بیت کوین خود را به رن وی ام ارسال کنند، که دارایی را تامین می کند و تعداد معادل توکن رن بی تی سی را در اتریوم ضرب می کند.

برخلاف سایر توکن های مبتنی بر بیت کوین، رن بی تی سی یک توکن سینتتیک نیست و به هیچ مکانیسم نقدینگی اعتماد نمی کند تا اطمینان حاصل کند که به ارزش بیت کوین متصل است. درعوض، برای پوشش دادن عرضه در گردش رن بی تی سی، همیشه بیت کوین به اندازه کافی ذخیره می شود.

بازخرید ارز رن بی تی سی به همان اندازه ساده است که ضرب آن انجام می شود. کاربر فقط باید رن بی تی سی خود را به رن وی ام (با پرداخت هزینه کمی برای انجام این کار) ارسال کند که بیت کوین بومی را به آدرس کاربر ارسال می کند. توکن های رن بی تی سی از بین می روند و باعث کاهش عرضه می شوند تا با ذخایر کاهش یافته مطابقت داشته باشند.

چه کسانی بنیانگذار رن بی تی سی (RENBTC) هستند؟

رن (پیشتر با نام پروتکل ریپابلیک)، شرکت توسعه دهنده اکوسیستم رن، توسط تایانگ ژانگ، که همچنین مدیر عامل فعلی آن است، تاسیس شد.

ژانگ همچنین یکی از اعضای بنیانگذار کیپر دائو بود و یکی از بنیانگذاران ویرجیل کپیتال است. او یک توسعه دهنده ماهر و پذیرنده ارزهای دیجیتال اولیه بود.

تیم رن همچنین شامل لونگ وانگ، مدیر ارشد فناوری کنونی رن است. وانگ توسعه دهنده اصلی نرم افزار در نیوکد بود و همچنین سمت مربی آکادمیک را در دانشگاه ملی استرالیا بر عهده دارد.

بقیه تیم شامل سه توسعه دهنده نرم افزار دیگر، یک توسعه دهنده بلاک چین، و یک محقق است و در حال حاضر بیش از 30 نفر را تشکیل می دهد.

چه چیزی ارز رن بی تی سی را منحصر به فرد می کند؟

تفاوت اصلی بین ارز رن بی تی سی و سایر توکن های رپد بیت کوین در مبادله ارزش سیال توکن است. رن وی ام هیچ بیت کوینی را در داخل یک پلتفرم حضانت متمرکز نگهداری نمی کند بلکه در عوض از یک شبکه غیرمتمرکز از نود ها به نام دارک نود استفاده می کند. کاربران می توانند بدون نیاز به تکمیل شناخت مشتری، هر زمان که بخواهند توکن ها را ضرب کنند و بسوزانند. این پروتکل می تواند صدها تراکنش را در هر دقیقه انجام دهد و هرگز بیش از حد ظرفیت نشده است.

علاوه بر این، رن وی ام می تواند به طور مستقیم در بسیاری از اپ های غیرمتمرکز از طریق آداپتورهای تخصصی ارائه شده توسط رن ادغام شود. این بدان معنی است که کاربر می تواند مستقیماً از بیت کوین (از طریق رن بی تی سی) در صرافی غیرمتمرکز (DEX) یا پلتفرم وام بدون نیاز به پرش از موانع مختلف استفاده کند.

همچنین توجه به این نکته مهم است که کلیدهای خصوصی ECDSA رن وی ام محرمانه است که یک توکن بیت کوین قابل اعتماد، غیرمتمرکز و بدون نیاز به مجوز در شبکه اتریوم ایجاد می کند.

چند سکه رن بی تی سی (RENBTC) در گردش وجود دارد؟

عرضه کل و در گردش رن بی تی سی یکسان و در نوسان است زیرا توکن های ERC-20 رن بی تی سی ضرب و سوزانده می شوند. رن بی تی سی فروش توکن نداشت و هیچ تخصیص به تیم نیز وجود ندارد.

امنیت پروتکل رن بی تی سی چگونه است؟

رن بی تی سی بر روی شبکه اتریوم فعالیت می کند، که یکی از امن ترین زنجیره های بلوکی در حال حاضر است. توکن های ERC-20 رن بی تی سی با تلاش جمعی از هزاران استخراج کننده اتریوم، که برای حفظ یکپارچگی بلاک چین اتریوم و توکن های منتقل شده بر روی آن اقدام می کنند، ایمن می شوند.

علاوه بر این، پروتکل رن وی ام از یک سیستم رایانش چند طرفه ایمن استفاده می کند که به دارک نود ها اجازه می دهد اسکریپت ها را بدون آشکار کردن ورودی یا خروجی به دیگران اجرا کنند. دارک نود ها باید صد هزار توکن REN را به عنوان وثیقه سهم گذاری و برای کمک به تأمین انرژی شبکه رن بی تی سی کارمزد دریافت کنند.

کلیدهای خصوصی ECDSA حتی از نود ها پنهان هستند، به این معنی که رن وی ام داده ها را به روشی ایمن تولید و امضا می کند. هیچ مهاجمی نمی تواند مانع از استفاده سایر کاربران از رن بی تی سی خود شود و یا هر زمان که بخواهند از بیت کوین استفاده کنند.

این پروتکل ادعا می کند که دارای تحمل خطای بیزانس است، به این معنی که حتی اگر دارک نود ها از دسترس خارج شوند یا تقلب کنند، اسکریپت ها برای مخفی نگه داشتن اسرار به کار خود ادامه می دهند.

رن بی تی سی (RENBTC) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

کاربران همیشه می توانند رن بی تی سی را با استفاده از پروتکل رن وی ام با استفاده از هر بیت کوین که در اختیار دارند، بدست آورند. با این حال، توکن ERC-20 رن بی تی سی را می توان به طور مستقیم در چندین صرافی محبوب از جمله صرافی بایننس و هوبی گلوبال علاوه بر صرافی های مختلف غیرمتمرکز از جمله یونی سواپ و وان اینچ خریداری کرد.

کد خبر: 1400021108MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال پکسوس استاندارد (PAX)

آشنایی با ارز دیجیتال سوئیس بورگ (CHSB)

آشنایی با ارز دیجیتال ریوین (REV)

آشنایی با ارز دیجیتال سلو (CELO)

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته