چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال سولانا (SOL)

سولانا یک پروژه منبع باز بسیار کاربردی است که از ماهیت غیرمتمرکز فناوری بلاک چین برای ارائه راهکارهای امور غیرمتمرکز (دیفای) استفاده می کند.

سولانا به طور رسمی در مارس 2020 توسط بنیاد سولانا مستقر در ژنو سوئیس راه اندازی شددر حالی که ایده و کار اولیه این پروژه از سال 2017 آغاز شد.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


پروتکل سولانا برای تسهیل ایجاد اپلیکیشن های غیرمتمرکز (DApp) طراحی شده است. هدف آن بهبود مقیاس پذیری با معرفی اجماع اثبات تاریخ (PoH) همراه با زیربنای اجماع اثبات سهام (PoS) بلاک چین است.

به دلیل مدل اجماع ترکیبی نوآورانه، سولانا از علاقه تریدر های کوچک و سازمانی برخوردار است. تمرکز قابل توجه بنیاد سولانا در دسترس قرار دادن امور مالی غیرمتمرکز در مقیاس بزرگتر است.

بنیانگذاران سولانا چه کسانی هستند؟

آناتولی یاکوونکو مهمترین فرد پشت تاسیس سولانا است. شغل حرفه ای او از کوالکام آغاز شد، جایی که او به سرعت در رده های بالاتر قرار گرفت و در سال 2015 مدیر و مهندس ارشد شد. بعدا، مسیر حرفه ای او تغییر کرد و یاکوونکو وارد سمت جدیدی به عنوان مهندس نرم افزار در دراپ باکس شد.

در سال 2017 ، یاکوونکو شروع به کار بر روی پروژه ای کرد که بعدا به عنوان سولانا محقق شد. او با همکار خود در کوالکام، گرگ فیتزجرالد، همکاری کرد و آنها پروژه ای را به نام آزمایشگاه های سولانا تأسیس کردند. با جذب چندین همکار سابق دیگر کوالکام، پروتکل سولانا و توکن SOL در سال 2020 برای عموم عرضه شد.

چه چیزی سولانا را منحصر به فرد می کند؟

یکی از نوآوری های اساسی که سولانا روی میز آورده اجماع اثبات تاریخ (PoH) است که توسط آناتولی یاکوونکو توسعه یافته است. این مفهوم مقیاس پذیری بیشتر پروتکل را فراهم می کند، که به نوبه خود قابلیت استفاده را افزایش می دهد.

سولانا در فضای ارزهای دیجیتال به دلیل زمان پردازش فوق العاده کوتاه بلاک چین شناخته شده است. پروتکل ترکیبی سولانا زمان اعتبار سنجی را برای تراکنش و اجرای قرارداد هوشمند به طور قابل توجهی کاهش می دهد. با زمان پردازش سریع، سولانا همچنین مورد توجه بسیاری از نهادها قرار گرفته است.

هدف پروتکل سولانا این است که هم به کاربران کم وقت و هم به مشتریان سازمانی خدمت کند. یکی از وعده های اصلی سولانا به مشتریان این است که آنها از افزایش کارمزد ها و هزینه ها تعجب نخواهند کرد. این پروتکل به گونه ای طراحی شده است که هزینه تراکنش کمی داشته باشد در حالی که مقیاس پذیری و پردازش سریع را تضمین می کند.

چند سکه سولانا (SOL) در گردش وجود دارد؟

بنیاد سولانا اعلام کرده است که در مجموع 489 میلیون توکن SOL در گردش منتشر می شود. در حال حاضر، حدود 260 میلیون از این تعداد قبلاً وارد بازار شده اند.

توزیع توکن SOL به شرح زیر است:

16.23 درصد به یک فروش بذر اختصاص داده شد، 12.92 درصد از توکن ها به یک فروش بنیادی اختصاص یافت، 12.79 درصد از سکه های SOL بین اعضای تیم توزیع شد و 10.46 درصد از توکن ها به بنیاد سولانا داده شده است. توکن های باقیمانده قبلاً برای فروش عمومی و خصوصی منتشر شده اند یا بعدا در بازار عرضه می شوند.

امنیت شبکه سولانا چگونه است؟

سولانا به ترکیبی منحصر به فرد از سازوکارهای اثبات تاریخ (PoH) و اثبات سهام (PoS) متکی است.

اثبات تاریخ اصلی ترین مولفه پروتکل سولانا است، زیرا مسئولیت عمده پردازش تراکنش ها را بر عهده دارد. اثبات تاریخ، عملیات موفقیت آمیز و زمانی را که بین آنها طی می شود ثبت می کند، بنابراین از ماهیت غیرمتمرکز بلاک چین اطمینان حاصل می کند.

اجماع اثبات سهام (PoS) به عنوان ابزاری نظارتی برای فرآیندهای اثبات تاریخ استفاده می شود و اعتبار هر دنباله بلوک تولید شده توسط آن را تأیید می کند.

ترکیب دو مکانیسم اجماع، سولانا را به یک پدیده منحصر به فرد در صنعت بلاک چین تبدیل می کند.

سولانا (SOL) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

توکن های SOL را می توان در اکثر صرافی ها خریداری کرد. یک گزینه برای معاملات سولانا صرافی بایننس است، زیرا دارای بالاترین حجم معاملات SOL / USDT ، را تا فوریه 2021 به خود اختصاص داده است.

گزینه های دیگر برای معاملات سولانا شامل اکی اکس، بیلکسی، و هوبی گلوبال هستند.

البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400022003MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال استاتوس (SNT)

آشنایی با ارز دیجیتال کازماس (ATOM)

آشنایی با ارز دیجیتال آکیتا اینو (AKITA)

آشنایی با ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل (INJ)

آشنایی با ارز دیجیتال ای بی بی سی کوین (ABBC)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته