جمعه 7 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال وینک (WINk)

وینک (WINk) یا ترون بت سابق (TRONbet) یک پلتفرم بازی است که به کاربران امکان می دهد در چندین اکوسیستم بلاک چین بازی، تعامل و مشارکت کنند، اما اکوسیستم بلاک چین اصلی آن بر بلاک چین ترون (TRON) متمرکز شده است. توکن وینک (WIN) رمزارز اختصاصی این پلتفرم است که برای تراکنش های داخلی و پاداش های کاربران و تیم توسعه دهنده به کار می رود. در مقاله زیر بیشتر با این پلتفرم و توکن آن آشنا می شویم.

پلتفرم ترون بت (TRONbet) بعنوان یک پروژه جانبی توسط سه متخصص بلاک چین ایجاد شد، اما خیلی زود تیم توسعه آن به 11 عضو تمام وقت گسترش یافت. این پروژه در سال 2019 نام خود را به وینک (WINk) تغییر داد که در تیم اصلی توسعه آن چهار متخصص بلاک چین و سه متخصص بازی و مدیریت محصول حضور داشتند.


بلاک چین چیست


وینک یک پلتفرم بازی بلاک چینی است که امکان ایجاد نرم افزارها و بازی های غیرمتمرکز را فراهم کرده است. این پلتفرم از طریق استخراج رفتاری، طراحی ابتکاری اقتصاد توکن و سایر مکانیزم های تشویقی یک اکوسیستم کامل را برای ارائه یک تجربه بازی ایجاد کرده است.

وینک همچنین توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را ایجاد کنند که کاربران نهایی را تشویق به مشارکت در اکوسیستم خود به عنوان سهام گذاران فعال می کنند.

وینک تلاش دارد با معرفی مداوم برنامه های غیرمتمرکز با کیفیت بالا موقعیت خود را در بازار به عنوان یک پلتفرم بازی بلاک چین ارتقا دهد. این امر با بهره گیری از تجربه تیم وینک در طراحی بازی و اکوسیستم و ایجاد توانایی در سایر تیم های توسعه دهنده و کاربران برای رشد و جهت دهی پلتفرم از طریق یک مکانیزم حاکمیتی منحصر به فرد محقق می شود.

امکاناتی که وینک در پلتفرم خود ایجاد کرده به این شرح است:

  • قراردادهای هوشمند قابل حسابرسی: از آنجا که بازی ها در یک قرارداد هوشمند به کار گرفته می شود که برای همه قابل مشاهده است، این قراردادهای هوشمند قابل حسابرسی است. چنین امکانی می تواند در بازی های آنلاین مزایای فراوانی از لحاظ شفافیت داشته باشد.
  • خود سرپرستی: بیشتر بازی های وینک به کاربران امکان می دهند تا به صورت کامل وجوه خود را در اختیار داشته باشند.
  • پاداش های توکن: کاربران می توانند با بازی کردن پاداش هایی را به صورت توکن دریافت کنند.
  • قابلیت های اجتماعی: این قابلیت ها به همراه رویدادهای انحصاری جامعه وینک را به تعامل وا می دارد.
    از آنجا که کاربران اختیار دارایی رمزارز خود را حفظ می کنند و توسعه دهندگان می توانند نرم افزارهای شفاف را به کار گیرند، تمرکز اصلی تیم وینک بر روی کاربران است.
  • توکن اختصاصی پلتفرم وینک با نام WIN و امکان بازی کردن برای استخراج توکن کاربران را به حضور و فعالیت در این پلتفرم تشویق می کند. پلتفرم وینک به لحاظ تعداد کاربران و حجم معاملات رتبه اول نرم افزارهای غیرمتمرکز را دارد.

توکن وینک (WIN)

ارز های وینک از نوع توکنTRC-20 در بلاک چین ترون (TRON) هستند. این ارز ها در پلتفرم وینک برای تراکنش ها و به عنوان پاداش مشارکت توسعه دهندگان و کاربران استفاده می شود.

موارد استفاده از ارز وینگ

• سهام گذاری توکن وینک برای کسب سود توسط کاربران
• دارندگان توکن وینک واجد شرایط دریافت توکن های هدیه در رویدادهای ایردراپ هستند
• همه نرم افزارهای غیرمتمرکز متصل به پلتفرم وینک بخشی از جوایز برندگان را در رویدادی به نام ویندراپ میان دارندگان توکن وین توزیع می کنند
• دارندگان توکن وینک حق تصمیم گیری در توسعه و جهت دهی پلتفرم وینک را دارند
• کارمزد تراکنش ها برای دارندگان وینک کمتر حساب می شود
• دارندگان توکن وینک می توانند در رویدادهای اختصاصی مشارکت داشته باشند
• کاربران با حجم بالای بازی و نرم افزارهای غیرمتمرکز برای هر تراکنش تشویقی دریافت می کنند

توزیع ارز دیجیتال وینک

کل عرضه ارز دیجیتال وینک قرار است در نهایت 999 میلیارد توکن باشد که قسمتی از آن از طریق عرضه اولیه صرافی (IEO)، فروش در بازارهای ثانویه ایجاد شده و بخشی نیز به صورت مداوم در ایردراپ ها و رویدادهای تبلیغاتی توزیع می شود.

عرضه اولیه صرافی توکن وینک در ژوئیه سال 2019 در لانچ پد صرافی بایننس انجام شد و طی آن، 5 درصد از کل عرضه یعنی 49,950,000,000 توکن فروخته شد. در این عرضه هر توکن 0.0001201 دلار قیمت گذاری شده بود.

5 درصد دیگر از توکن های وینک یعنی به همان تعداد عرضه شده در صرافی بایننس، به رویدادهای ایردراپ اختصاص داده شده است که فقط دارندگان این توکن واجد شرایط دریافت آن خواهند بود.

از مابقی توکن ها، بخشی به عنوان ذخیره استراتژیک در پلتفرم وینک حفظ شده، بخش دیگری نیز برای توسعه پلتفرم، مشارکت در بازی سازی، تیم توسعه و موارد دیگر اخصاص داده شده است.

کد خبر: 1400021307AAMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال لیسک (LSK)

آشنایی با ارز دیجیتال ونوس (XVS)

آشنایی با ارز دیجیتال کرو دائو (CRV)

آشنایی با ارز دیجیتال لوپرینگ (LRC)

آشنایی با ارز دیجیتال رن بی تی سی (RENBTC)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته