سه‌شنبه 29 اسفند 1402

آشنایی با ارز دیجیتال ونوس (XVS)

ونوس یک بازار پول الگوریتمی و پروتکل استیبل کوین سینتتیک است که منحصراً در بایننس اسمارت چین (BSC) راه اندازی شده است.
این پروتکل راه کار آسان وام دهی و وام گیری دارایی رمزارز را برای اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز دیفای (DeFi) معرفی می کند، که به کاربران امکان می دهد با سرعت بالا در برابر وثیقه وام دریافت کنند در حالی که کارمزد های تراکنش کمتری را متحمل می شوند. علاوه بر این، ونوس به کاربران این امکان را می دهد تا با ارسال حداقل 200 درصد وثیقه به قرارداد هوشمند ونوس، استیبل کوین های VAI را در عرض چند ثانیه ضرب کنند.

توکن های VAI دارایی های سینتتیک BEP-20 هستند که به ارزش یک دلار آمریکا (USD) متصل می شوند، در حالی که توکن های XVS نیز مبتنی بر BEP-20 هستند، اما در عوض برای اداره پروتکل ونوس استفاده می شوند و می توان از آنها برای رأی گیری در مورد تنظیمات، از جمله افزودن انواع جدید وثیقه، تغییر پارامترها و سازماندهی بهبود محصولات استفاده کرد.

اداره پروتکل به طور کامل توسط اعضای جامعه XVS کنترل می شود، زیرا بنیانگذاران، اعضای تیم و سایر مشاوران ونوس هیچ گونه توکن تخصیص یافته در اختیار ندارند.

بنیانگذاران ونوس (XVS) چه کسانی هستند؟

توسعه پروژه ونوس توسط تیم پروژه سوآیپ انجام شده است. هدف اصلی ونوس دستیابی به تمرکززدایی از طریق حاکمیت جامعه است. هیچ پیش شرط کاری برای تیم، توسعه دهندگان یا بنیانگذاران وجود ندارد و به دارندگان XVS این امکان را می دهد تا مسیری را که پروتکل ونوس طی می کند کنترل کنند.

چه چیزی ونوس (XVS) را منحصر به فرد می کند؟

نقطه قوت اصلی ونوس سرعت بالا و کارمزد های تراکنش بسیار کم آن است که نتیجه مستقیم ساخت آن بر روی بایننس اسمارت چین است. این پروتکل برای اولین بار است که به کاربران امکان دسترسی به بازارهای وام بیت کوین، لایت کوین، XRP و سایر ارزهای دیجیتال را می دهد تا نقدینگی را در زمان واقعی به لطف تراکنش های تقریباً فوری تأمین کنند.

مشتریانی که با استفاده از پروتکل ونوس نقدینگی خود را تأمین می کنند، نیازی به بررسی اعتبار ندارند و می توانند از طریق تعامل با اپلیکیشن غیرمتمرکز ونوس (DApp) به سرعت وام بگیرند. از آنجا که هیچ مقام متمرکزی مستقر نیست، کاربران محدود به منطقه جغرافیایی، نمره اعتبار یا هر چیز دیگری نمی شوند و همیشه می توانند با ارسال وثیقه کافی نقدینگی را تأمین کنند.

این وام ها از طریق یک استخر توسط کاربران ونوس، که درصد سود سالانه متغیری برای سهم خود دریافت می کنند، ارائه می شود. این وام ها توسط سپرده های بیشتر از وثیقه ای که توسط وام گیرندگان در پلتفرم واریز می شود، تأمین می شوند.

برای جلوگیری از حملات دستکاری در بازار، پروتکل ونوس از اوراکل های اطلاعات قیمت، از جمله موارد چین لینک برای ارائه داده های دقیق قیمت گذاری استفاده می کند که قابل دستکاری نیست. به لطف بایننس اسمارت چین، این پروتکل می تواند با کمترین هزینه و با کارایی بهتر به اطلاعات قیمت دسترسی پیدا کند و باعث کاهش اثر هزینه های کلی سیستم شود.

چند سکه ونوس (XVS) در گردش وجود دارند؟

ونوس حداکثر عرضه کل 30 میلیون توکن XVS را دارد و تا نوامبر 2020 کمی بیش از 4.2 میلیون توکن XVS در گردش بودند.

ونوس یکی از اولین پلتفرم هایی بود که لانچ پول را روی بایننس انجام داد، که به کاربران امکان می داد XVS را با سهم گذاری دارایی های مختلف از جمله توکن بایننس کوین (BNB) ، بایننس یو اس دی (BUSD) و سوآیپ (SXP) فارم کنند. در مجموع 20 درصد از کل عرضه (6 میلیون XVS) به لانچ پول بایننس اختصاص یافت و این توکن اندکی بعد در پلتفرم صرافی اسپات بایننس لیست شد.

این پروژه هیچ پیش فروش یا فروش خصوصی نداشته است و به تیم هیچ توکنی اختصاص نیافت، اما 1 درصد از کل عرضه (300 هزار سکه) برای کمک های اقتصادی اکوسیستم به بایننس اسمارت چین اختصاص داده شده است. 23.7 میلیون توکن XVS باقیمانده در طی دوره چهار ساله به تدریج آزاد می شوند زیرا توسط کسانی که از پروتکل ونوس استفاده می کنند استخراج می شوند.

بر اساس وایت پیپر این پروژه، 35 درصد از جوایز XVS روزانه به وام گیرندگان، 35 درصد به تامین کنندگان و 30 درصد باقیمانده به ضرب کنندگان استیبل کوین VAI توزیع می شود.

امنیت شبکه ونوس (XVS) چگونه است؟

شبکه ونوس توسط بایننس اسمارت چین، بلاک چینی که به موازات بایننس چین کار می کند، ایمن می شود. بایننس اسمارت چین با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است و حتی اگر بایننس چین آفلاین شود یا با مشکل روبرو شود قادر به اجرا است.

بایننس اسمارت چین از یک الگوریتم اجماع منحصر به فرد استفاده می کند که به عنوان اثبات سهام اقتداری (POSA) شناخته می شود تا امنیت بلاک چین را تأمین کند. این اساساً یک سازوکار اجماعی ترکیبی است که جنبه های اثبات سهام (POS) و اثبات اقتدار (POA) را با هم ترکیب می کند. این شبکه حول محور مجموعه ای از 21 اعتبار سنج ساخته شده است که مسئول اجرای وظایف در بایننس اسمارت چین و دستیابی به اتفاق نظر در مورد تراکنش های اخیراً پردازش شده هستند.

فراتر از این، تأمین کنندگان ونوس با معیار های نقد کنندگی خودکار محافظت می شوند، که در صورت افت به کمتر از 75 درصد از مبلغ وام گرفته شده، وثیقه وام گیرندگان را به طور خودکار تسویه می کند.

از کجا می توان ونوس (XVS) خریداری کرد؟

تا نوامبر 2020، این سکه فقط در صرافی بایننس قابل معامله بود. این سکه در برابر تتر، بیت کوین، بایننس کوین، بایننس و یو اس دی لیست شده است.

کد خبر: 1400021105MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال پکسوس استاندارد (PAX)

آشنایی با ارز دیجیتال سوئیس بورگ (CHSB)

آشنایی با ارز دیجیتال ریوین (REV)

آشنایی با ارز دیجیتال سلو (CELO)

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته