پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

افزایش کلاهبرداری های رمزارز با استفاده از نام افراد مشهور

میلیاردر ایلان ماسک اخیراً بسیار سرگرم و درگیر با بیت کوین (BTC) و جامعه رمزارز بوده است و کلاهبرداران رمزارز در حال حاضر بیشترین بهره را از این موضوع می برند و میلیون ها دلار از سرمایه گذاران را کلاهبرداری می کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین گیپ، بر اساس داده های منتشر شده توسط کمیسیون فدرال تجارت (FTC) در روز دوشنبه، 17 مه، جعل کنندگان نام ایلان ماسک در طی شش ماه گذشته نزدیک به 2 میلیون دلار، از سرمایه گذاران رمزارز سرقت کرده اند.

کلاهبرداری رمزارز بار دیگر در حال افزایش است زیرا هفته گذشته بازار رمزارز به ارزش بازار 2.5 تریلیون دلار رسیده بود. داده های منتشر شده توسط FTC نشان می دهد که کلاهبرداری های رمزارز در سه ماهه اول سال 2021 به اوج رسیده اند.

همانطور که FTC گزارش می دهد، این سرقت ها بخشی از کلاهبرداری های مربوط به اهدای جوایز است که در آن کلاهبرداران به عنوان ایلان ماسک یا افراد مشهور دیگر ظاهر می شوند. این کلاهبرداران سپس در ازای حداقل سرمایه قول سوددهی بسیار زیادی را می دهند، اما بلافاصله پول همه سرمایه گذاران را به جیب می زنند. جولی بوشنل، یک معلم مدرسه در گفتگو با روزنامه ایندیپندنت، توضیح داد که چگونه او قربانی یک کلاهبرداری با نام ایلان ماسک شده است.

او ابتدا به وبسایتی رفت که مانند مقاله سایت های معتبر خبری به نظر می رسید. جالب اینجاست که این مقاله خاطر نشان کرده بود که تسلا تقریباً نیمی از خرید 1.5 میلیارد دلاری بیت کوین خود را اهدا می کند. قبل از اینکه متوجه این کلاهبرداری شود، بوشنل فریب خورد و 12720 دلار بیت کوین به کیف پول کلاهبردار ارسال کرد.

سال گذشته، یک کلاهبردار پروفایل توییتر چندین نفر از افراد سطح بالا را هدف قرار داد و از سرمایه گذاران بیش از 121000 دلار بیت کوین کلاهبرداری کرد. برخی از نام های بزرگی که مورد هدف قرار گرفتند، ایلان ماسک، باراک اوباما و چندین نفر دیگر بودند.

کلاهبرداران رمزارز از اکتبر 2020 تاکنون 80 میلیون دلار درآمد کسب کرده اند

داده های FTC روشنگر کل کلاهبرداری هایی است که از اکتبر سال 2020 فضای رمزارز را به لرزه درآورده اند.

FTC گزارش می دهد که نزدیک به 7000 نفر قربانی این سرمایه گذاری های جعلی رمزارزی شده اند که تقریباً 80 میلیون دلار از سرمایه خود را به باد داده اند.

تنها جهت اطلاع، این 12 برابر یا 1100 درصد بیشتر از سرقت های رمزارز گزارش شده در همان دوره اکتبر تا مارس در سال گذشته است. FTC خاطرنشان می کند که این داده ها فقط مربوط به کلاهبرداری هایی هستند که توسط مصرف کنندگان گزارش شده اند. اطلاعات واقعی و تعداد کلاهبرداری ها می تواند بسیار بیشتر از این باشد.

سرمایه گذاران جوان در گروه سنی 20 تا 49 سال بیشتر قربانی چنین کلاهبرداری های رمزارزی می شوند. به طور متوسط، هر سرمایه گذار حدود 1900 دلار ضرر کرده است. همانطور که ان بی سی گزارش می دهد، کلاهبرداران جدا از جعل شخصیت افراد برجسته، از شخصیت های تجاری و ارگان های دولتی نیز سو استفاده می کنند.

گزارش شده است که برخی از سرمایه گذاران فریب کلاهبردارانی را خورده اند که خود را به عنوان صرافی های معروف مانند کوین بیس معرفی می کنند. گزارش شده است که برخی دیگر پول نقد خود را به دستگاههای خودپرداز بیت کوین (BTC) که ادعا می شد متعلق به اداره تأمین اجتماعی است، واریز کرده اند. همچنین چندین طرح جعلی استخراج رمزارز وجود داشته است که سرمایه گذاران را فریب داده اند.

کد خبر: 1400022804MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته