جمعه 10 فروردین 1403

جستجو برای NFT در گوگل از اتریوم پیش افتاد

همزمان با سه برابر شدن حجم و کاربران نرم افزارهای غیرمتمرکز توکن های تعویض ناپذیر (NFT)، در هفته جاری جستجو برای NFT در موتور گوگل برای اولین بار از اتریوم سبقت گرفت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتونیوز، در حالی که پادکست کریپتوورس (Cryptoverse) پیش از جنون کنونی، توکن های تعویض ناپذیر را در دوره ای به صورت تدریجی معرفی می کرد، اصطلاح NFT ناگهان و با تمام قدرت به رسانه های اصلی و مصرف کنندگان آن رسید.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


توکن تعویض ناپذیر و اخبار مربوط به آن موضوع بسیاری از گفتگوها، مباحث و گزارش های اخیر بوده است. به ویژه اکنون که اثر هنری بیپل (Beeple) در حراج کریستی با رکورد قیمتی 69 میلیون دلار در 11 مارس فروخته شد.

داده های گوگل نشان می دهد که جستجوی عبارت «NFT» در هفته گذشته از جستجوی «ethereum» پیشی گرفته است (البته در میانگین آماری اتریوم هنوز پیش است). جستجو برای «ethereum» در سراسر جهان در این دوره نسبتا ثابت بوده است، به جز در 13 مارس که شاهد یک جهش بود.

در مورد «NFT» جستجو نامنظم تر بوده است. «NFT» در چندین مورد اوج از «ethereum» بالاتر بود، به ویژه در 11 تا 13 مارس و بار دیگر در 15 مارس.

این رکورد در نمودار 30 روزه بهتر دیده می شود. این نمودار نشان می دهد «NFT» شش روز قبل ناگهان جهش یافت و کمی بعد «ethereum» را پشت سر گذاشت، اما بعد از آن، اتریوم موقعیت خود را پس گرفت.

گزارش های حاکی است که توکن های تعویض ناپذیر از دیگر رمزارزهای بزرگ مانند لایت کوین (LTC)، بیت کوین کش (BCH) و XRP پیشی گرفته است، اما همچنان از بیت کوین (BTC) عقب است.

در همین حال، داده های Dapp.com نشان می دهد که در حال حاضر 130 نرم افزار در بازار NFT وجود دارد که در 24 ساعت گذشته حجم 11.29 میلیون دلار را با 51 درصد کاهش و شمار کاربران منحصر به فرد 11,210 نفر را با 20 درصد کاهش ثبت کردند.

اما در ماه گذشته، این ارقام به حجم 467.74 میلیون دلار با 320 درصد افزایش و همچنین تعداد 110,030 کاربر با 133 درصد افزایش رسیده بود.

جایگاه اولین نرم افزار از لحاظ تعداد کاربران فعال روزانه متعلق به AtomicMarket – WAX است که در 24 ساعت گذشته 5,234 کاربر را ثبت کرده که حاکی از 10.65 درصد کاهش است. این رقم در هفته 14,150 کاربر بود که 7 درصد رشد داشت.

حجم معاملات این پلتفرم در این دوره 1.03 میلیون دلار بوده، در حالی که 1.08 میلیون تراکنش داشته است (11.5 درصد کاهش). پس از WAX به ترتیب اوپن سی (OpenSea)، ان اف تی باکس (NFTBox)، راریبل (Rarible) و آرگون (Argon) قرار دارند. آرگون در روز گذشته 441 کاربر فعال روزانه داشت که نسبت به روز قبل تر 18.8 درصد کاهش داشت.

کد خبر: 1399122703AAMMMF

مطالب مرتبط:

هفت نکته که باید درباره NFT بدانید

کاربرد توکن‌های تعویض‌ناپذیر چیست؟

عرضه اولین توکن فلزات جهان توسط غول معدنی روسیه 

توکن های تعویض ناپذیر ستاره جدید صنعت رمزارز هستند؟

فروش اولین توییت به عنوان یک NFT توسط مدیر عامل توییتر

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته