شنبه 1 اردیبهشت 1403

ایالات متحده آمادگی تنظیم فناوری های جدید را ندارد

مدیر ارشد فناوری آزمایشگاه های ریپل در یک مصاحبه اختصاصی با کوین تلگراف گفت: «توصیه شماره یک من به نهادهای نظارتی ایالات متحده این است که به بقیه دنیا نگاه کنید و از مدار خارج نشوید.» دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری آزمایشگاه های ریپل، گفت که واکنش رگولاتور های ایالات متحده به صنعت رمزارز ممکن است در پایان به XRP کمک کند، اما همچنین به شرکت های در حال رشد آسیب می رساند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، مدیر ارشد فناوری ریپل به کوین تلگراف گفت که او معتقد است بسیاری از شرکت های رمزارز و بلاک چین، به دنبال این هستند که کار خود را در ایالات متحده شروع کنند، یا در خارج کشور مستقر شوند تا از محیط رگولاتوری موجود خلاص شوند.


ریپل چیست


وی رگولاتورهای ایالات متحده را «رژیم های موازی» توصیف کرد که در آن نهاد هایی مانند کمیسیون بورس اوراق بهادار، شبکه اجرای جرایم مالی، و کمیسیون معاملات آتی کالاها، ممکن است در مورد اینکه تفاوت یک اوراق بهادار با یک ارز دیجیتال چیست، به توافق نرسند.

شوارتز گفت: «بسیار دشوار است كه بفهمید چه قوانینی اعمال می شود و چگونه بر روی چیز های جدید اعمال خواهند شد. این چیزی است که معمولاً در سایر کشورها نمی بینید. معمولا نهادی وجود دارد که قوانین را تنظیم می کند و حداقل شما می دانید که با یک طرف درست صحبت می کنید.»

او افزود:
«ایالات متحده یکی از معدود کشورهایی است که این خطر آشکار در آن وجود دارد که نهادهای رگولاتوری به شما رجوع کنند و بگویند: کاری که شما در مدت پنج سال در ملا عام و در روشنایی روز انجام می دادید را به یاد می آورید؟ خب، باید می دانستید که کاملا غیر قانونی بود.»

اظهارات شوارتز در حالی است که ریپل با پیگرد قانونی از جانب SEC روبرو است، که در دسامبر سال 2020 شکایتی را علیه این شرکت تنطیم کرد، مبنی بر اینکه مدیر عامل شرکت برد گارلینگهاوس و بنیانگذار کریس لارسن عرضه اوراق بهادار دارایی دیجیتال ثبت نشده را با توکن XRP خود انجام داده اند.

مدیر ارشد فناوری ریپل گفت که او حتی پیش از دادخواست علیه ریپل، همواره در مورد سر رسیدن رگولاتور ها با احتیاط عمل می کرد، و به این نکته اشاره کرد که تمام شرکت ها در فضای رمزارز با خطر مواجهه با چنین اقدامات مستبدانه ای روبرو هستند.

شوارتز گفت: «اگر آیین نامه های رگولاتوری را تصویب کنیم که در را به روی نو آوری ببندد، و بگوییم که خب ما می خواهیم پروژه های دیگر را به پدربزرگ شما تبدیل کنیم تا رقابت با آنها توسط پروژه های جدید بسیار دشوار باشد، این برای XRP عالی است. این برای من عالی است، اما به عنوان انسانی که بهترین راه حل ها را برای این جهان می خواهد، این روش خوبی نیست.»

از زمان انتشار خبر دادخواست، چندین صرافی رمزارز معاملات XRP را به حالت تعلیق درآورده و یا این توکن را به طور کامل از لیست خارج کردند. گزارش شده است که سرویس جهانی انتقال پول مانی گرام نیز همکاری خود را با ریپل فسخ کرده است.

موضع ریپل در پاسخ به دادخواست SEC این بوده است که XRP بیشتر شبیه بیت کوین یا اتر است، که هر دو این رمزارز ها توسط SEC به عنوان دارایی طبقه بندی شده اند. با این حال، شوارتز می گوید که رگولاتور خطاب به ریپل تاکید می کند که شما باید می دانستید XRP یک اوراق بهادار غیر قانونی بوده است. پس از انتشار این توکن در سال 2013 ، تقریباً هشت سال طول کشید تا SEC شکایت کند و ماهیت XRP تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است.

شوارتز افزود:
«توصیه شماره یک من به نهادهای رگولاتوری ایالات متحده این است: به بقیه دنیا نگاه کنید و خود سرانه عمل نکنید.»

کد خبر: 1400012107MGMMMF

مطالب مرتبط:

پایان رسمی همکاری ریپل و مانی گرام

ریپل به دنبال راه اندازی پلتفرم معاملاتی است

انتقالات خیره کننده XRP توسط ریپل و کوین بیس

ریپل اختلاف حقوقی خود را با یوتیوب حل و فصل کرد

ایجاد بلاک چین خصوصی ریپل برای ساخت CBDC

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته