شنبه 1 اردیبهشت 1403

رئیس بانک مرکزی: در حوزه رمزارزها شتابزده عمل نمی کنیم

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اخبار منتشر شده در مورد مسدودیت درگاه‌ های پرداخت صرافی ‌های رمز ارزی توسط بانك مركزی طی روزهای اخير می گوید که درخواستش همچون گذشته اين است كه مردم سرمايه ‌های خود را به بازارهای غير رسمی كه هيچ مجوزی از نهادهای قانونی ندارند، وارد نكنند.

دکتر عبدالناصر همتی درخصوص رمزارز های استخراج شده در داخل کشور

به گزارش سکه نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر عبدالناصر همتی درخصوص رمزارزهای استخراج شده در داخل کشور عنوان کرد: در مورد رمزارزهای استخراج شده در داخل هم كه تكليف روشن است و می توان از آن برای واردات كالا استفاده کرد.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی درخصوص مديريت و تنظيم گری مبادلات ساير رمز ارزها یادآور شد: مديريت و تنظيم گری مبادلات ساير رمزارزها نيازمند بررسی همه‌جانبه، جامع و منسجم است و معتقدم پيش از هرگونه اقدام سلبی يا حتی تسهيل گری بايد هماهنگی لازم بين تمام عوامل و ذينفعان ايجاد شود.

وی با تأکید براینکه این بانک درخصوص رمزارزها منفعل نبوده، تصریح کرد: برخلاف شايعات و اخبار منتشر شده، بانك مركزی به هیچ عنوان در این حوزه منفعل نبوده و برای ترسيم نقشه جامع مديريت فضای فعلی، ضمن رايزنی با حوزه‌های مختلف حاكميت و دولت در راستای تبیین راهبرد کلان کشور در مواجهه با پدیده رمزارزها، اقدام موثری را با همکاری مرکز ملی فضای مجازی انجام داده و اميدواریم بتوانيم با ايجاد الگوی فكری و ذهنی يكسان در بدنه اجرايی و تقنينی كشور، شرايط بهينه‌ای را براي كشور عزيزمان مهيا کنیم و قطعاً در این راه نقش مجلس در تنظیم قوانین مربوطه بسیار پررنگ است.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: بانك مركزی تا زمان ترسيم نقشه راه مذكور از انجام هر اقدام شتابزده‌ای که اين روزها شايعه شده است، خودداری می‌كند.

کد خبر: 1400022815MGMMMH

مطالب مرتبط:

امکان استقرار ماینر در واحد های تولیدی

استفاده از رمزارز برای کاهش تاثیر دلار در کشور

فعالیت بدون مجوز پلتفرم ها با دارا بودن شرایط لازم

تعرفه بالا باعث استفاده غیرمجاز برق در کشور می شود

هدف مجلس از قانونی‌کردن ارزهای دیجیتال چیست؟

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته