چهارشنبه 29 فروردین 1403

پارلمان هند لایحه فوریت دار رمزارزی را بررسی می کند

مقامات دولتی هند ممکن است در حال برنامه ریزی برای معرفی قانون بالقوه منع رمزارز ظرف یک ماه از تصویب دستورالعمل باشند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، دولت هند ممکن است برای تصویب لایحه ای که اخیراً برای رگولاتوری ارزهای دیجیتال در این کشور پیشنهاد شده است، از میانبر قانونی استفاده کند.
براساس گزارش CNBC-TV18 ، دولت هند ممکن است مسیر قانونی را برای ممنوع کردن استفاده از ارزهای دیجیتال خصوصی در کشور و همچنین ایجاد یک چهارچوب نظارتی برای روپیه دیجیتال صادر شده توسط بانک ذخیره هند در پیش گرفته باشد. در صورت تصویب این قانون، رییس جمهور هند، رام نات کوویند، ملزم است که در هنگام تعطیلی پارلمان فرمان های مربوطه را صادر کند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

این پایگاه خبری اعلام کرد که طرفین مربوطه از قبل تهیه پیش نویس دستورالعمل را با هدف معرفی قانون رمزارز ظرف یک ماه از زمان صدور آن آغاز کرده اند. برخلاف لوایحی که از طریق مصوبات مجلس تصویب می شود، این فرمان ها معمولاً به دولت هند اجازه می دهد تا بلافاصله اقدامات قانونی را انجام دهد.
تیمسی جیپوریا خبرنگار CNBC-TV18 گفت: «دولت می خواهد این لایحه در اسرع وقت تصویب شود. باید منتظر بمانیم تا ببینیم حکومت چه زمانی این کار را می کند.»

قانون پیشنهادی، «رمز ارز و رگولاتوری قوانین ارز دیجیتال رسمی» در حال حاضر به عنوان بخشی از جلسه بودجه مجلس اعلای هند است که تا 8 آوریل ادامه دارد، اما بین 16 فوریه تا 7 مارس تعطیل است. رئیس جمهور کوویند مجاز به تصویب احکام در طول تعطیلات پارلمانی است، بدین معنی که هند می تواند به طور بالقوه نوعی ممنوعیت رمزارزی را از اوایل ماه مارس تصویب کند.
اگرچه در این لایحه آمده است که همه ارزهای دیجیتال خصوصی را در هند ممنوع می کند، اما همچنین می گوید که برخی موارد خاص برای ارتقا فناوری اساسی ارز دیجیتال و کاربردهای آن مجاز است. مدیر عامل Cashaa ، کومار گوراو، گفت که وی معتقد است این قانون بیشتر تلاشی برای جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی در صنعت است تا منع کامل ارز های دیجیتال.

از زمان لغو محدودیت های کلی توسط بانک ذخیره هند، دولت هند موضع سفت و سختی در این باره نگرفته است. با این حال، از ماه اوت، گزارش هایی به نقل از منابع در دولت حاکی از آن است که پارلمان در حال بررسی قانون جدیدی است که تجارت رمزارز را در هند منع می کند. بانک مرکزی همچنین گفته است که در حال بررسی احتمال عرضه روپیه دیجیتال است.

مطالب مرتبط:

کمپین صرافی های هندی برای جلوگیری از ممنوعیت رمزارز

توضیحات دولت هند درمورد رمزارز و روپیه دیجیتال

تمامی رمزارزهای غیر دولتی در هند ممنوع می‌شوند

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته