جمعه 10 فروردین 1403

بانک مرکزی مراکش به دنبال راه اندازی ارز دیجیتال رسمی

بانک مرکزی مراکش در حال مطالعه مدل مفهومی ارز های دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است و کمیته ای را برای بررسی گسترده جوانب مثبت و منفی آن تشکیل داده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بی تی سی منیجر، در زمانی که مصرف کنندگان در سراسر جهان به صورت فزاینده ای از روش های پرداخت دیجیتال به جای پول نقد استقبال می کنند، بانک های مرکزی کشور های مختلف مطالعه CBDC ها را آغاز کرده اند تا بتوانند همچنان در اکوسیستم مالی که به سرعت در حال تحول است، بمانند.

تازه ترین تحولات حاکی است بانک مرکز مراکش (بنک المغریب/BAM)، یک کمیته تحقیقاتی ایجاد کرده تا مزایا و معایب ارز دیجیتال رسمی را برای اقتصاد این کشور بررسی کرده و پیشنهاد های خود را ارائه دهد.

لازم به یادآوری است که این کشور آفریقای شمالی در سال 2017 بیت کوین و سایر رمزارز ها را به صورت کامل ممنوع اعلام کرد و از آن زمان به صراحت گفته است که تراکنش های مرتبط با رمزارز ها غیرقانونی است. کسانی که از این قوانین تخطی کنند، مشمول پرداخت جریمه یا دیگر مجازات ها می شوند.

اما جالب است که به رغم این ممنوعیت، برخی از پلتفرم های صرافی رمزارز از جمله CEX.io هنوز در منطقه فعال هستند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


رویکرد محتاطانه

بانک مرکزی مراکش که از محبوبیت روزافزون و پذیرش سازمانی روزافزون ارز های دیجیتال در سطح جهانی قوت قلب گرفته، می گوید که کمیته اکتشافی با دقت تحول رمزارز ها را بررسی و مزایا و معایب یک ارز دیجیتال تحت کنترل بانک مرکزی مراکش را شناسایی و تحلیل خواهد کرد.

براساس گزارش بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS)، بیش از 80 درصد از بانک های مرکزی در سراسر جهان، از جمله بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو)، به صورتی فعال در حال تحقیق پیرامون مفهوم CBDC هستند. و شمار قابل توجهی از این مطالعات در حال گذر به فاز آزمایش هستند.

چین همچنان در مسابقه CBDC پیشرو است و یوان دیجیتال خود را با موفقیت در چندین استان از جمله سوژو آزمایش کرده و تراکنش مربوط به یوان دیجیتال تاکنون از 300 میلیون دلار فراتر رفته است.

در سوی دیگر، کره جنوبی در اکتبر سال گذشته اعلام کرد که در حال نزدیک شدن به مرحله نهایی آزمایش ارز دیجیتال ملی خود است. ریکس بانک سوئیس پروژه آزمایشی خود را تا سال 2022 تمدید می کند.

ترکیه نیز به تازگی طرح خود را برای راه اندازی مرحله آزمایشی ارز دیجیتال ملی در سال جاری میلادی اعلام کرده است.

مطالب مرتبط:

مسترکارت اولین کارت پرداخت ارز دیجیتال رسمی را راه اندازی می کند

بانک مرکزی کره جنوبی خواستار تفکیک ارز دیجیتال رسمی از رمزارز شد

اولین صرافی ارز دیجیتال خارجی در چین مجوز گرفت

ارز دیجیتال بانک مرکزی کانادا در زمان مناسب عرضه می‌شود

قدیمی ترین بانک مرکزی جهان تست ارز دیجیتال را تا سال 2022 تمدید می کند

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته