جمعه 31 فروردین 1403

ارز دیجیتال بانک مرکزی کانادا در زمان مناسب عرضه می‌شود

به گفته نایب رئیس بانک مرکزی کانادا، بیت کوین نمی تواند آینده پول باشد و ارز دیجیتال بانک مرکزی کانادا در زمان مناسب عرضه می‌شود.
به گزارش سکه نیوز به نقل از امب کریپتو، در طی یک سخنرانی اخیر در مونترال، نایب رئیس «تیموتی لین شک» و تردید خود درباره ارز های دیجیتال را بیان کرد و با وجود رشد سریع اقتصاد دیجیتال، آن را یک روش پرداخت بسیار ناقص خواند.
برعکس آن، لین معتقد است که استیبل کوین ها می توانند در آینده مفید باشند.
وی گفته است: «در مقابل، پذیرش گسترده استیبل کوین برای معاملات روزمره امکان پذیر است، اگرچه هنوز هیچ کدام نزدیک به آن نقطه نیستند.»
علی رغم اینکه اعتماد قابل توجهی در موارد استفاده از استیبل کوین ها وجود دارد، با این حال، بانک مرکزی ادعا کرده است که بسیاری از مسائل باید قبل از استفاده از استیبل کوین توسط عموم مردم حل شود.

بیشتر بخوانید:استیبل کوین چیست ؟

گزارش شده است که بانک مرکزی کانادا در حال انجام تحقیقات و آزمایش های مداوم با فناوری های مختلف برای توسعه یک ارز دیجیتال است. در این باره، بانک مرکزی با سه تیم مختلف پروژه دانشگاهی همکاری کرده است تا به طور مستقل پیشنهاد هایی را برای شکل گیری اکوسیستم ارز دیجیتال دریافت کند.
این گزارش ها در 11 فوریه منتشر می شوند و طبق گفته لین، به تعیین مدل تجاری ارز دیجیتال بانک مرکزی کانادا کمک می کند.
اخیراً، محققان مرتبط با نشریه تحلیلی سیاست های اروپا VoxEU دریافتند که اکثر بانک های مرکزی رویکرد محدودی به تحقیقات CBDC داشته اند. بنیانگذاران این مقاله ابراز داشتند که اگر انگیزه کمی از سوی کاربران برای انتقال به یک ارز دیجیتال بانک مرکزی توکنایز شده وجود داشته باشد، احتمالاً این پروژه یک شکست عظیم خواهد بود.
با این حال، طبق گفته نایب رئیس لین، کانادا هنگام تصمیم گیری از دیدگاه کاربر و همچنین رگولاتور استفاده می کند.
وی افزود: «ما فقط در زمان و مکان مناسب، با حمایت كانادایی ها و دولت فدرال و با داشتن بهترین مدارک، چنین ارزی را صادر خواهیم كرد.»

مطالب مرتبط:

کانادا در یک قدمی دلار دیجیتال

کانادا و قوانین جدید برای استخراج رمزارز

معرفی استیبل کوین eCAD با پشتوانه دلار کانادا توسط Coinsquare

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته