جمعه 10 فروردین 1403

بررسی مقدماتی عرضه کرون الکترونیکی در سوئد

بانک مرکزی سوئد در حالی که اعلام می کرد عرضه کرون الکترونیکی تا سال 2026 به تاخیر می افتند گفت که جامعه ای بدون پول می تواند دچار چالش هایی شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو پوتیتو، بر اساس مطالعه جدید منتشر شده توسط بانک مرکزی کشور، برنامه های سوئد برای ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی ممکن است پیچیده تر از آنچه در ابتدا تصور می شد باشد. تخمین زده شد که این کشور اسکاندیناوی ممکن است انتشار کرون الکترونیکی را تا سال 2026 به تأخیر بیندازد.


ارز دیجیتال چیست؟


آینده بدون پول چگونه به نظر می رسد؟

بانک مرکزی نتایج مرحله اول یک پروژه آزمایشی را با کاوش در یک دوره پسا پولی و پیامدهای آن منتشر کرد. این شبیه سازی نشان داد که سرعت سریع ناپدید شدن پول نقد مشکلات بالقوه را ایجاد می کند. با این وجود، یک ارز دیجیتالی تحت کنترل بانک مرکزی توانایی پرداختن به این مشکلات را دارد.

این پروژه عظیم است و بانک مرکزی سوئد، که قدیمی ترین بانک مرکزی در جهان است، مدت زمان انجام آن را به تعویق می اندازد. در ابتدا، این موسسه اعلام کرد که آماده انجام کار است و تا سال 2018 با کرون الکترونیکی پیش خواهد رفت.

بانک مرکزی اکنون اعلام کرده است که پروژه آزمایشی فعلی قبل از سال آینده نور روز را نخواهد دید. برخی پیش بینی های بدبینانه تر، این بازه زمانی را تا پایان سال 2026 افزایش دادند.

میترا ساندبرگ، که پروژه بانک مرکزی را در استکهلم هدایت می کند، گفت که قبل از درک دقیق اینکه ارز دیجیتال چه کاری باید انجام دهد، باید از غرق شدن قایق این فناوری جلوگیری کنیم و این بسیار مهم است. بانک مرکزی اعلام کرد که به دنبال جایگزینی پول نقد نیست و با در نظر گرفتن چارچوب های قانونی مورد نیاز پیش از عرضه، این پروژه را هدایت می کند.

در این میان، بزرگترین اقتصاد در شبه جزیره اسکاندیناوی مفتخر است که یکی از کوچکترین استفاده کنندگان پول نقد در جهان است. در طی پاندمی، میزان استفاده از پول نقد در این کشور در پایین ترین سطح قرار بوده است. طبق تحقیقات بانک مرکزی، کمتر از یک دهم کل پرداخت ها در کشور به صورت نقدی انجام می شود.

جنجال کشورهای دیگر

نروژ، کشور همسایه سوئد و یک کشور عمدتا بدون پول نقد نیز در مورد موضوع CBDC تحقیقاتی انجام داده است. با این حال، بانک مرکزی آن اعلام کرد هنوز نیاز مبرمی به معرفی ارز دیجیتال نیست.
کشورهای دیگر نیز در مورد اولین حرکت در زمینه ارز دیجیتال بانک مرکزی صحبت کردند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اخیرا اظهار نظر کرد که نیازی به تحمیل این فرایند نیست. وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده «ترجیح می دهد درست ترین باشد نه اولین.»

ساندبرگ خاطر نشان كرد كه پروژه کرون الکترونیکی سوئد هنوز نياز به بررسي نتيجه سياست پولی چنين تحولی دارد.

در همین حال، بانک مرکزی سوئد بر روی یک مدل به اصطلاح دو لایه متمرکز شده است. این سیستم مسئول گردش و بازخرید CBDC خواهد بود. مایکل لیندگرن، مدیر پروژه فنی در این نهاد، اشاره کرد که این مدل امکان تماس مستقیم بین شرکت کنندگان مانند بانک ها یا شرکت های پرداخت را با کاربران نهایی فراهم می کند.

کد خبر: 1400011906MGMMMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال دای (DAI)

آشنایی با ارز دیجیتال چیلیز (CHZ)

آشنایی با ارز دیجیتال درِپ (DREP)

آشنایی با ارز دیجیتال نییر پروتکل (NEAR)

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته