شنبه 1 اردیبهشت 1403

تبلیغ جعلی رمزارز در حساب توییتر هک شده وزیر نیروی بلژیک

حساب رسمی توئیتر وزیر نیرو بلژیک اخیراً قربانی یک برنامه هک شد و هکر ها از آن برای تبلیغات جعلی توکن های اتریوم استفاده کردند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، هر کسی که پشت این حادثه بود پروفایل تأیید شده تینی ون در استراتن وزیر نیرو بلژیک را به «بنیاد اتریوم» تغییر داد تا به نظر قانونی برسد. اولین گزارش ها حاکی از آن بود که مبلغ 50،000 اتریوم جعلی از طریق این پروفایل اهدا می شود.
اما در زمان بازیابی حساب وزیر هیچ توییتی مشاهده نشد. با این حال، فعالیت پروفایل توییتر وی در حین حادثه نشان داد که هکر توییت های منتشر شده توسط سرمایه گذار بیت کوین کامرون وینکلووس و سرمایه گذار اولیه چامث پالیهاپیتیا را لایک کرده است.
به نقل از سخنگوی ون در استراتن، جوناس دوتوردوار، از روزنامه بروکسل تایمز گزارش داد که آنها بلافاصله با توییتر تماس گرفته اند. همچنین، کلیه رمز های عبور بر اساس آن توسط کابینه تغییر کردند.
دوتوردوار اضافه کرد: «تحقیقات برای یافتن چگونگی وقوع این اتفاق ادامه دارد.»
کابینه او به همه کارمندان توصیه کرد اقدامات امنیتی مناسب را برای جلوگیری از چنین شرایطی انجام دهند. با این حال، سخنگو تصریح کرد که «هیچ حساب دیگری یا داده های حساس در این حادثه به خطر نیفتاده است.»

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی

پروفایل های اخیر هک شده توییتر سیاستمداران برجسته

اگرچه جزئیاتی درباره اینکه چه کسی می تواند طراح این حمله باشد وجود ندارد، این حادثه تنها چند ساعت پس از اتفاق مشابهی که مربوط به وزیر آموزش کشور بود، رخ داد.
به گزارش بروکسل تایمز، حساب توییتر بن ویتس در تاریخ 9 فوریه هک شد، جایی که هکر ها پیام های عجیبی مانند «من اسید را دوست دارم (نه دارو)» را منتشر کردند.
حادثه مشابهی در سپتامبر 2020 اتفاق افتاد اما مربوط به نارندرا مودی نخست وزیر هند بود. حساب وی توسط عوامل تهدید کننده ناشناخته هک شد، آنها همچنین در یک سری توییت ها درخواست کمک های بیت کوینی به عنوان بخشی از برنامه سرمایه ملی مقابله با کووید 19 کردند.
هکر از نام مستعار جان ویک استفاده کرده است که احتمالاً اشاره به شخصیت فیلم اکشن به همین نام دارد که توسط کیانو ریوز به تصویر کشیده شده است.
جالب است که این نام مستعار یک گروه شناخته شده جرایم اینترنتی است، اگرچه مقامات موفق به ردیابی طراحان اصلی این حادثه نشدند.

مطالب مرتبط:

تجدید نظر فیسبوک در مورد تبلیغ مرتبط با رمزارز و بلاک چین

تبلیغات گمراه کننده سرمایه گذاری در بیت کوین، چالش جدید استرالیا

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته