سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

تداوم سقوط بیت کوین و تاخت و تاز سکه های سبز

خرس ها از خواب زمستانی بیدار شده اند و بیت کوین را به زیر می کشند، در نتیجه قیمت این ارز دیجیتال به پایین ترین سطح در 11 هفته اخیر سقوط کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو پوتیتو، در اوایل معاملات روز یکشنبه، قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح خود در 11 هفته گذشته رسیده بود و پیش از بهبود جزئی 46700 دلار معامله می شد.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


آخرین باری که بیت کوین به این سطح سقوط کرد، در اواخر ماه فوریه در جریان دومین اصلاح بزرگ این روند بود. البته پس از آن اصلاح بود که قیمت بیت کوین برای اولین بار به بالای 60 هزار دلار رسید. این بار، اوضاع کمی متفاوت است و احساسات نزولی در حال بازگشت به بازارهای دارایی رمزارز است. بیت کوین از بالاترین سطح خود با 65 هزار دلار در 14 آوریل، به بیشترین سطح افت رسیده است. به نظر می رسد این روند توسط ایلان ماسک با انتشار یک توییت در مورد مصرف انرژی بیت کوین در 13 مه ایجاد شده است. شاخص ترس و طمع بیت کوین به 20 درصد کاهش یافته است که نشان دهنده شدید ترین ترس پس از سقوط بازار در ماه مارس 2020 است. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین در کمتر از 49 هزار دلار معامله می شود که در 24 ساعت تغییر چندانی نداشته داشت.در هفت روز گذشته، بیت کوین ضرر بیش از 15 درصدی را متحمل شده است.

ارزش بازار 150 میلیارد دلار کاهش می یابد

ارزش کل بازار پس از بالاترین رقم 2.5 تریلیون دلاری در 12 مه، به 2.3 تریلیون دلار کاهش یافته است. از نظر بلند مدت هنوز اوضاع خوب است اما در صورت افزایش احساسات نزولی، این ضرر می تواند به سرعت بیشتر شود.

درخشش رمزارز های سبز

همه دارایی های رمزارز از آخر هفته در حال اصلاح نیستند و برخی از آنها بر اساس دستاوردهای اخیر تلاش کرده اند که حتی بالاتر بروند، اگرچه تعداد آنها اندک است. به محض اینکه ایلان ماسک و تسلا جنجال الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) را برانگیختند، چند بلاک چین که از انرژی کمتری استفاده می کنند و الگوریتم های اجماع جایگزین دارند دستاوردهای عظیمی را به دست آوردند. به عنوان مثال، کاردانو (ADA) به بالاترین قیمت تاریخی 2.37 دلار در هر واحد در روز شنبه صعود کرد. در زمان انتشار این خبر کاردانو به صعود خود ادامه می دهد و با 2.45 دلار در حال معامله شدن است. ADA طی 12 ماه گذشته بیش از 4 هزار درصد رشد داشته است. آمار هفت روزه رشد حدود 44 درصدی و در 24 ساعت گذشته رشد 15 درصدی را نشان می دهد. شبکه کاردانو از اجماع اثبات سهام بهره می برد و این پروژه توسط چارلز هاسکینسون، بنیانگذار اتریوم پشتیبانی می شود. پلکادات (DOT) همچنین یک بلاک چین اثبات سهام است و پس از اظهارات ماسک همچنان سودآور است. این دارایی رمزارز طی هفت روز گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

احیای سکه های اولیه اثبات سهام

استلار (XLM) نیز خوب کار کرده، پولیگان (MATIC) امروز 25 درصد رشد کرده و بازارهای دوج کوین (DOGE) ثابت مانده اند زیرا ماسک اخیراً گفت که از پیش با توسعه دهندگان دوج همکاری هایی داشته است. بزرگترین سود آوران روز شنبه شامل کیک توکن (132 درصد)، استیک نت (91 درصد)، اریجین اسپورت (42 درصد)ريال و پییر کوین (40 درصد) بودند. در واقع، پروژه پییر کوین اولین بلاک چین اثبات سهام است که بدون استفاده از انرژی زیاد، سیستم های دفتر کل توزیع شده ارائه می دهد. توکن پییر کوین (PPC) در سال 2012 تاسیس شد و وب سایتش آن را ارز دیجیتال سبز برای آینده پایدار می نامد. سالهاست که PPC به عنوان یک سکه اثبات سهام قدیمی و غالباً فراموش شده شناخته می شود اما از زمان نگرانی های اخیر در مورد اثبات کار، پروژه پییر کوین بازگشت خوبی داشته است.

کد خبر: 1400022606MGMMMF

مطالب مرتبط:

بیت کوین یک پرچین در برابر چیزی نیست

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته