شنبه 8 اردیبهشت 1403

ژاپن به دنبال تبدیل توکیو به یک مرکز تجاری رمزارزی

ژاپن به دنبال تبدیل توکیو به یک مرکز تجاری رمزارزی

ژاپن به طور پیوسته در حال تبدیل شدن به یک منطقه مورد علاقه صنعت ارزهای دیجیتال است و یک سیاستمدار در پایتخت این کشور به دنبال تقویت این روند است. یک عضو پارلمان کلانشهر توکیو می خواهد پایتخت ژاپن را به یک مرکز تجاری برای رمزارز ها تبدیل کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، یو ایتو، عضو این مجلس، درباره احتمال تقویت بخش مالی توکیو از طریق افزایش مشارکت در تجارت دارایی های دیجیتال اظهار نظر کرد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


این بیانیه پس از حمایت اخیر وی از برنامه های اقتصادی که توسط یوریکو کویکه، فرماندار توکیو رونمایی شد، ارائه می شود. ایتو همچنین به چالش های توکیو برای رقابت با دیگر مراکز مهم مالی مانند لندن، ماکائو و هنگ کنگ اشاره کرد. وی معتقد است که نرخ بالای مالیات بر رمزارز ممکن است سرمایه گذاران و شرکت ها را از فعالیت در ژاپن منصرف کند، و اقدامات قابل توجهی برای پیشرفت این صنعت در داخل کشور ضروری است.

نوبوکو ایری، عضو دیگر پارلمان کلانشهر توکیو، با روشی مشابه اظهار داشت:
«کشور با شروع پاندمی کرونا مجبور به چاپ پول و اوراق قرضه شد. حتی در توکیو، باید با تنظیم فناوری هایی مانند بلاک چین به عنوان یک استراتژی برای رشد تولید، منابع مالی جدید ایجاد کنیم.»

تضمین یک محیط مالیاتی سالم برای رمزارز

ایری از افزایش پذیرش رمزارز ها در سطح جهانی تمجید کرد، اما نگرانی هایی را درباره چگونگی رسیدگی سیاستمداران به این موضوع مطرح کرد. در اینجا او اقدامات لازم برای تبدیل شدن توکیو به یک مرکز تجارت ارزهای دیجیتال را توصیف می کند:
«اکنون سیاستمداران باید مسائل مربوط به سیاست های پولی و مالیات پیرامون رمزارز را حل کنند. یک منطقه ویژه در توکیو ایجاد کنید که بدون مالیات باشد. من فکر می کنم این نقش سیاستمداران است که این مسائل را شناسایی کنند و آنها را به طور سیستماتیک در حین کار برطرف کنند.»

ایری همچنین ویروس کرونا را به عنوان فرصتی برای تسریع سازگاری با سیاست و ایجاد یک فضای سالم برای توسعه مرکز تجارت رمزارز در توکیو، برجسته کرد.

وی افزود:
«برای بهبود اقتصاد، باید مکانیسمی ایجاد کنیم که مانع توقف جریان پول شود. برای این منظور می توان از ارز مجازی و بلاک چین استفاده کرد. با توجه به واقعیت هایی که این بار آموخته ام، فکر می کنم سرعت بخشیدن ضروری است.»

کد خبر: 1400022111MGMCMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته