چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

جنب و جوش رگولاتوری در ترکیه پس از وقایع اخیر

سقوط دو صرافی بزرگ رمزارز در ترکیه، تقاضا برای مقررات ارز دیجیتال را در این کشور تسریع کرده است. در یک کلاهبرداری و فرار ادعا شده، دو صرافی اصلی رمزارز ترکیه تودکس و وبیت کوین در حال حاضر توسط مقامات ترکیه تحت تحقیق هستند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین گیپ، مقامات آگاه به این موضوع به بلومبرگ گفتند که به دنبال فروپاشی این دو صرافی، دولت منتظر تشکیل یک متولی بانکداری مرکزی است تا این گونه خطرات را از بین ببرد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


در طول یک هفته پس از اینکه بانک مرکزی ترکیه استفاده از پرداختهای رمزارزی را ممنوع کرد، این دو صرافی با برداشت های گسترده و فعالیتهای معاملاتی انبوه مواجه شدند. بنابراین، صرافی ها با مشکلات مالی خود روبرو شدند و وبیت کوین همچنین اعلام کرد که خیلی زود فعالیت های خود را متوقف می کند.

طبق گزارش بلومبرگ، مقامات در حال حاضر به دنبال ایجاد یک آستانه سرمایه برای صرافی ها همراه با سایر الزامات آموزشی برای مدیران این شرکت ها هستند. یک مقام رسمی مطلع به این نشریه گفت که آماده سازی برای همه چارچوب های رگولاتوری طی چند هفته به پایان خواهد رسید.

هیئت بازار سرمایه ترکیه، خزانه داری، وزارت دارایی و سازمان نظارت بر جرایم مالی کشور (ماساک) به طور جمعی در این تلاش ها نقش دارند.

مشکلات فزاینده در چشم انداز رمزارز ترکیه

ریشه همه مشکلات در چشم انداز رمزارز ترکیه مربوط به سقوط اقتصادی این کشور و افزایش تورم می شود. طی ماه گذشته، تقاضای رمزارز در ترکیه با افزایش تورم در این کشور و کاهش ارزش لیر در اوج خود بوده است.

بنابراین، اکثریت شهروندان ترکیه پول خود را به فضای رمزارز منتقل کردند تا از پس انداز خود محافظت کنند و در نتیجه مبادلات گسترده ای را در صرافی های محلی انجام دادند. برای محدود کردن این موضوع، دولت ممنوعیت استفاده از پرداخت های رمزارزی را آغاز کرد که باعث خراب شدن بیشتر امور شد.

چهارشنبه گذشته، هنگامی که صرافی تودکس مستقر در استانبول معاملات خود را متوقف کرد، پس از فرار مدیر عامل شرکت از کشور، این مسئله مهم رخ داد. بعدا روز جمعه، وبیت کوین نیز با استناد به بحران مالی فعالیت های خود را متوقف کرد. مدیر عامل وبیت کوین، ایلکر باس و سه مدیر دیگر توسط مقامات محلی روز دوشنبه دستگیر شده اند.

طبق این گزارش، ترکیه در حال پیش گرفتن یک مسیر ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای محافظت از ارزش لیر است. گزارش شده است، بانک مرکزی ترکیه طی دو سال آینده CBDC خود را عرضه می کند.

کد خبر: 1400020714MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته