پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

به چه علت خريد خودرو تسلا با بيت كوين توصيه نميشود !؟

شرکت خودروسازی تسلا اوایل هفته گذشته اعلام کرد که پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداخت را آغاز می کند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که تسلا در ماه ژانویه از خرید 1.5 میلیار دلار بیت کوین پرده برداشت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از وب سایت مدیوم، بیت کوین در ابتدا به عنوان جایگزینی برای پول سنتی شروع به کار کرد و قرار بود کارکرد پول را به شکلی دیگر داشته باشد. اما امروزه با نوسان بسیار بالای این رمزارز، دیگر نمی توان کارکردی به عنوان پول برای آن تصور کرد.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


از سوی دیگر، نحوه توزیع بیت کوین بسیار ناعادلانه است و این باعث شده که فراز و فرودهای ارزش آن کاملا در دست نهنگ ها باشد. یک صدم درصد از دارندگان بیت کوین (۲۱۹۵ آدرس از مجموع ۳۱،۲۹۹،۴۵۳ آدرس) صاحب بیش از ۴۲ درصد از بیت کوین های موجود‌ هستند.

در همین حال، تنها پنج صدم درصد از بیت کوین داران (۱۶،۰۴۹ آدرس از مجموع ۳۱،۲۹۹،۴۵۳ آدرس ) مالک بیش از ۶۱ درصد کل موجودی بیت کوین هستند.

شرکت تسلا اکنون بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت برای خودروهای خود می پذیرد و از این رو، یکی از اولین شرکت ها در این زمینه است.

اقدام تسلا همزمان با تداوم حمایت ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، از رمزارزها انجام می شود. ماسک گفت که همه بیت کوین های دریافت شده توسط شرکت به عنوان روش پرداخت به ارز فیات تبدیل نخواهد شد. این امر نشان از دیدگاه صعودی ماسک نسبت به پتانسیل بلندمدت بیت کوین است.

اما پذیرش بیت کوین از سوی تسلا به دو دلیل می تواند برای مصرف کنندگانی که با پیروی از راهبرد این شرکت اقدام به پرداخت بیت کوین می کنند، معامله بدی باشد.

اول اینکه، مشتریانی که تسلا را با بیت کوین خریداری می کنند، با عواقب مالیاتی مواجه خواهند شد به ویژه اگر سود تحقق نیافته زیادی داشته باشند. دلیل آن این است که ارسال بیت کوین مثل فروش سهام مشمول مالیات می شود.

کتی وود (Cathie Wood) از شرکت آرک اینوست (Ark Invest) به سرمایه گذاران بیت کوین که سود تحقق نیافته بالایی دارند، پیشنهاد می کند تا زمانی که تغییرات احتمالی مالیات توسط نهادهای مالیاتی اعمال نشده، از فروش یا انتقال بیت کوین خودداری کنند. اگر سازمان امور مالیاتی بیت کوین را به جای دارایی به عنوان ارز طبقه بندی کند، بار مالیاتی سرمایه گذاران به طور چشمگیری کمتر خواهد بود.

دوم، درصورتی که مصرف کننده تصمیم بگیرد خودروی تسلایی را که با بیت کوین خریداری کرده، پس بدهد، این حق برای تسلا محفوظ است که اگر قیمت بیت کوین از زمان پرداخت آن بالاتر رفته باشد، پول مصرف کننده را به صورت ارز فیات بازگرداند نه بیت کوین.

از سوی دیگر، تسلا حتی این حق را نیز برای خود محفوظ داشته که اگر قیمت بیت کوین از زمان پرداخت پایین تر آمده باشد، پول مصرف کننده را به صورت بیت کوین پس بدهد. از این مهمتر، اگر مصرف کننده بیت کوین بیشتری پرداخت کرده باشد، تسلا این حق را دارد که مبلغ اضافه پرداختی را به مصرف کننده برنگرداند.

علت این تصمیم تسلا نوسان بسیار بالای بیت کوین است که تغییرات روزانه 10 درصدی در دو جهت نیز داشته است.

کد خبر: 1400010904AAMMMF

مطالب مرتبط:

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

افزایش 300 درصدی قیمت رمزارز گمنام با دخالت ایلان ماسک

پس از ایلان ماسک، پسر جان لنون به بازی رسانه‌ای بیت کوین پیوست

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته