پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

دستگیری 10 نفر در ارتباط با سرقت 100 میلیون دلار رمزارز از سلبریتی ها

آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در اجرای قانون، یوروپل، اعلام کرد که 10 نفر را در ارتباط با حملات تعویض سیم کارت دستگیر کرده که 100 میلیون دلار رمزارز از سلبریتی های اینترنتی سرقت کرده بودند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، براساس اعلام روز چهارشنبه یوروپل در ارتباط با این پرونده، 8 نفر در روز نهم فوریه در یک عملیات بین المللی با هماهنگی یوروپل دستگیر شده اند و 2 نفر دیگر نیز پیشتر در مالت و بلژیک دستگیر شده بودند.
همه این 10 نفر عضو یک شبکه بین المللی بوده اند که در سال 2020 اقدام به حملات تعویض سیم کارت در ایالات متحده کرده و سلبریتی های اینترنتی، ستارگان ورزش و موسیقی و خانواده‌های آنان را هدف قرار می دادند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی

کلاهبرداری تعویض سیم کارت به این صورت است که فرد کلاهبردار به حساب تلفن همراه قربانی دسترسی پیدا می کند و تماس ها و پیام های کوتاه او را به یک دستگاه تلفن همراه دیگر منتقل می کند.
کلاهبردار سپس از طریق تأیید دو مرحله ای پیامکی اقدام به تغییر رمز عبور قربانی در حساب های مختلف او از جمله ایمیل و حساب های صرافی و بانکی می کند.
یوروپل برای دستگیری این گروه به مدت یک سال با همکاری نیروهای پلیس بریتانیا، آمریکا، بلژیک، مالت و کانادا مشغول تحقیقات بوده است.

مطالب مرتبط:

سرقت رمزارز با کلاهبرداری سیم کارتی

سرقت مسلحانه رمزارزی در هنگ کنگ

هکرها ۳.۸ میلیارد دلار رمزارز در سال ۲۰۲۰ سرقت کردند

حمایت سلبریتی ها از صندوق سرمایه‌گذاری در رمزارز

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته