سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

مسترکارد آماده پشیبانی از رمزارز

ارائه دهنده خدمات پرداخت جهانی «مستر کارد» اعلام کرده است که امسال پشتیبانی پرداخت از طریق رمزارز های منتخب را در شبکه خود راه اندازی می کند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از دیلی چین، در یک پست وبلاگی در وب سایت مستر کارد، «راج داموداران» معاون اجرایی بلاک چین، محصولات دارایی دیجیتال و مشارکت های دیجیتال مستر کارد، نشان داد که این شرکت امسال از ارز های دیجیتال منتخب مستقیماً در شبکه خود پشتیبانی خواهد کرد.
داموداران صریحاً ارزهای دیجیتال را که از طریق شبکه های پرداخت آن پشتیبانی می شوند لیست نکرده است اما توجه داشته که بسیاری از ارزهای دیجیتال مختلف مطابق با استانداردهای مطابقت داده شده مستر کارد نیستند.
داموداران در این پست نوشت: «فلسفه ما در مورد ارز های دیجیتال ساده است؛ این در مورد انتخاب است. مستر کارد در اینجا نیست تا به شما توصیه کند شروع به استفاده از ارز های دیجیتال کنید. اما ما در اینجا هستیم تا مشتریان، بازرگانان و مشاغل را قادر به انتقال ارزش دیجیتالی کنیم، هر طور که بخواهند. این باید انتخاب شما باشد، این پول شماست.»
وی همچنین خاطرنشان کرد که پشتیبانی مستقیم از ارز های دیجیتال منتخب، امکانات پرداختی بیشتر برای مصرف کنندگان و بازرگانان را فراهم می کند.

بردن رابطه با رمزارز به سطح بعدی

مستر کارد چند سالی است که در فضای ارز های دیجیتال مشغول است، اگرچه خدماتی که به این صنعت ارائه داده آن چنان وسیع نبوده است. همانطور که داموداران توضیح داد، این شرکت قبلاً با Wirex و BitPay همکاری کرده و دبیت کارد های ارز دیجیتال را ایجاد کرده است که به کاربران امکان می دهد با دارایی های رمزارز خود معامله کنند. مستر کارد همچنین در ژانویه 2021 همکاری با صرافی ارز دیجیتال LVL را اعلام کرد که دبیت کارت های رمزارز را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی

«در همه این موارد، ارز های دیجیتال هنوز از طریق شبکه ما حرکت نمی کنند. شرکای رمزارزی ما دارایی های دیجیتال موجود خود را در آخر به ارز های سنتی تبدیل می کنند و سپس آنها را از طریق شبکه مستر کارد منتقل می کنند. تغییر ما در پشتیبانی مستقیم از دارایی های دیجیتال به بسیاری از بازرگانان اجازه می دهد رمزارز را بپذیرند، توانایی که در حال حاضر توسط روش های اختصاصی منحصر به فرد برای هر دارایی دیجیتال محدود می شود. این تغییر همچنین باعث کاهش ناکارآمدی ها می شود و به مصرف کنندگان و تجار اجازه می دهد تا از تبدیل بین ارز های دیجیتال و سنتی برای خرید جلوگیری کنند.»
معاون اجرایی بلاک چین مستر کارد همچنین اعلام کرد که این شرکت با چندین بانک مرکزی در سراسر جهان همکاری می کند تا به تلاش آنها برای توسعه و راه اندازی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی کمک کند.

چهار ملاحظه کلیدی

داموداران چهار نکته اساسی را بیان کرد که مستر کارد از آنها برای شناسایی ارز های دیجیتال که از طریق شبکه پشتیبانی می شود استفاده خواهد کرد.
این مقام اجرایی اقدامات حفاظت از مصرف کننده از جمله حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات مصرف کنندگان را به عنوان مهمترین عامل برجسته کرد. به دنبال آن، پروتکل های قانونی مورد بررسی بعدی قرار می گیرند، از جمله اقدامات لازم شناخت مشتری (KYC) و ضد پولشویی (AML). داموداران همچنین اشاره کرد که ارز های دیجیتال باید با قوانین محلی و پارامتر های رگولاتوری در مناطقی که مشتریان مستر کارد از آنها استفاده می کنند، تناسب داشته باشد.
داموداران همچنین بر لزوم ارائه ارز های دیجیتال برای ایجاد ثبات به عنوان یک روش پرداخت در اکوسیستم مستر کارد، تأکید کرد.
«سرانجام، مردم می خواهند از این دارایی های دیجیتال برای پرداخت استفاده کنند، بنابراین این یکی از معیار های ما نیز همین است. برای دسترسی به شبکه ما، دارایی های رمزارز باید ثبات مورد نیاز مردم برای خرج شدن را فراهم کنند، نه فقط سرمایه گذاری.»

مطالب مرتبط:

ایلان ماسک: از کیف پول های رمزارز میزبانی شده اجتناب کنید

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته