جمعه 31 فروردین 1403

نظر مثبت معاون رئیس‌جمهور نیجریه درباره رمزارز

معاون رییس جمهور نیجریه پتانسیل موجود در بلاک چین و ارز های دیجیتال را پذیرفته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، معاون رئیس جمهور نیجریه، یمی اوسینباجو، روز جمعه در کنفرانس اقتصاد کمیته بانکداران در بانک مرکزی نیجریه سخنرانی کرد و در آن درباره رمزارز و بلاک چین صحبت های مثبتی کرد.
اوسینباجو روز جمعه در بانک مرکزی نیجریه گفت:

«هیچ شکی نیست که فناوری بلاک چین به طور کلی، و ارزهای دیجیتال به طور خاص، در سال های آینده، بانکداری سنتی، از جمله بانکداری ذخیره را به چالش بکشد.»

وی افزود: «ما باید برای آن تغییر لرزه ای آماده باشیم و این ممکن است زودتر یا دیرتر انجام شود.» معاون رئیس جمهور نیجریه همچنین به گستردگی صنعت رمزارز اشاره کرد. همچنین با اشاره به امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای، وی گفت: «امور مالی غیرمتمرکز، با استفاده از قراردادهای هوشمند برای ایجاد ابزارهای مالی، به جای واسطه های مالی مرکزی، مانند بانک ها یا کارگزاری ها، قرار است امور مالی سنتی را به چالش بکشد.»


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


سخنرانی اوسینباجو، که شامل چندین نکته دیگر بود، در کانال یوتیوب وی ارسال شده است. معاون رئیس جمهور نیجریه همچنین با انتشار یک کلیپ ویدیویی در توییتر، برخی از نظرات مربوط به ارز های دیجیتال خود را برجسته کرد.

وی گفت: «نکته ای که من بیان می کنم این است که برخی از تحولات هیجان انگیزی که می بینیم احتیاط و دقت در پذیرش آنها را می طلبد و اینها توسط مقامات رگولاتوری ما به خوبی بیان شده است.»

وی همچنین افزود: «اما ما باید با دانش عمل کنیم و نه با ترس. ما باید اطمینان حاصل کنیم که در موقعیتی هستیم که بتوانیم از مزایای آن استفاده کنیم، و از اقدامات احتمالی، حتی مجرمانه ای که ممکن است در اثر اتخاذ یا استفاده از هر یک از گزینه ها رخ دهد، جلوگیری کنیم.»

این نظرات در تضاد با تحولات اخیر در نیجریه است. در اوایل ماه فوریه، طبق حکمی از سوی بانک مرکزی این کشور، نیجریه تعاملات بانکی با صرافی های رمزارز را ممنوع کرد. رییس CBN دارایی های رمزارز را نیز غیرقانونی خواند. بیت کوین اخیراً با پاداش قابل توجهی در این منطقه معامله شده است.

مطالب مرتبط:

رئیس CBN: ممنوعیت رمزارز به نفع مردم نیجریه است

بانک مرکزی نیجریه ارائه خدمات به شرکت های رمزارز را ممنوع کرد

تصویب قوانین جدید نیجریه برای نهادینه سازی صنعت رمزارزها

فناوري بلاكچين، چه تاثيري بر اقتصاد نیجریه خواهد گذاشت؟

بیشتر بخوانید

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته