جمعه 31 فروردین 1403

سهل انگاری اپل بیش از یک میلیون دلار بیت کوین را بر باد داد

به تازگی، شخصی پس از دانلود اپلیکیشن مخرب و جعلی ترزور بر روی تلفن هوشمند آی او اس خود از فروشگاه اپل، در مدت زمان کوتاهی تمام پس انداز زندگی خود را از دست داد. فیلیپ کریستودولو، بر اساس نرخ امروز، 17.1 بیت کوین به ارزش بیش از یک میلیون دلار را از دست داد. کریستودولو اظهار داشت که او بیش از اینکه از هکر هایی که دارایی دیجیتال وی را دزدیده اند شاکی باشد، از اپل شاکی است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، اپلیکیشن های مخرب و جعلی برای تلفن های هوشمند می تواند برای کاربران رمزارز دردسر ساز شود، و کمی پیش تر، فیلیپ کریستودولو، بیش از 17 واحد بیت کوین خود را از دست داد.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


در زمان سرقت ارزش دارایی وی بیش از 600 هزار دلار بود و امروز به بیش از یک میلیون دلار می رسد. به همین مناسبت، کریستودولو می خواست موجودی کیف پول خود را بررسی کند، پس به فروشگاه اپل مراجعه کرد و برنامه جعلی ترزور را برای آی او اس دانلود کرد.

با این حال، ترزور چنین اپلیکیشنی را ارائه نمی دهد و در واقع، این شرکت مدتی است که در مورد این مسئله هشدار داده بود.

در تاریخ 2 دسامبر سال 2020، این تولید کننده کیف پول سخت افزاری در مورد یک اپ کلاهبرداری مشابه در فروشگاه گوگل پلی توئیت کرده بود.

در آن زمان این شرکت هشدار داد: «یک هشدار به تمام کاربران اندرویدی که صاحب دستگاه های ترزور هستند. این اپلیکیشن یک کلاهبرداری است و هیچ ارتباطی با ساتوشی لبز و ترزور ندارد. ما قبلاً آن را به تیم گوگل گزارش داده ایم. همواره هر عملی را روی خود دستگاه تأیید کنید و هرگز کلمات ریشه ای را تایپ نکنید مگر اینکه ترزور از شما بخواهد.»

افسانه های اپل درباره حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران

اپلیکیشنی که کریستودولو دانلود کرد نه تنها یک فریب جعلی، بلکه باعث شد هکرهای مخرب وجوه او را نیز سرقت کنند. کریستودولو می گوید که او در اپل احساس راحتی بیشتری داشت و زمانی مشتری وفادار اپل بود.

کریستودولو برای مطبوعات توضیح داد: «آنها به اعتمادی که من به آنها داشتم خیانت کردند. اپل لیاقت این را ندارد که درباره این مسئله ابراز تاسف کند.» اپل قرار است با دقت عمل کند و برنامه هایی که از فروشگاه اپ آن دانلود می شوند ایمن معرفی شوند.

سخنگوی اپل، فرد ساینز تاکید کرد: «مطالعه پس از مطالعه نشان داد که فروشگاه اپل امن ترین بازار اپ در جهان است.»

با این حال، طبق گزارشی از واشنگتن پست، مگان دی موزیو، مدیر اجرایی ائتلاف برای عدالت اپلیکشن ها با این نظر مخالف است.

دی موزیو توضیح داد: «اپل به طور مکرر افسانه هایی در مورد حریم خصوصی و امنیت کاربر، به عنوان سپری در برابر اقدامات ضد رقابتی فروشگاه خود نقل می کند. حقیقت این است که استانداردهای امنیتی اپل به طور ناسازگار در بین اپ ها اعمال می شود و البته فقط در مواردی اعمال می شود که به نفع اپل باشد.»

کد خبر: 1400011508MGMCMF

مطالب مرتبط:

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته