جمعه 31 فروردین 1403

شناخت مشتری در تایلند باید حضوری انجام شود

تایلند می خواهد شناخت مشتری را به طور حضوری در صرافی های رمزارز معرفی کند. دولت تایلند قصد دارد ایجاد حساب های جدید رمزارز را از طریق الزامات سختگیرانه تر شناخت مشتری محدود کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، رگولاتور های مالی تایلند در حال آماده سازی برای افزایش محدودیت ها جهت ایجاد حساب های جدید در صرافی های دارایی رمزارز هستند.

بر اساس گزارش 3 مه از بانکوک پست، اداره مبارزه با پولشویی (AMLO) این کشور اعلام کرد که از ماه ژوئیه، صرافی های رمزارز باید هویت مشتریان جدید را به طور حضوری با استفاده از دستگاه دیپ چیپ تأیید کنند.

در حالی که کاربران جدید در حال حاضر می توانند با ارسال اسناد بصورت آنلاین هویت خود را در صرافی های رمزارز تأیید کنند، دستگاه های دیپ چیپ، تراشه ای را که در کارت های شناسایی شهروندان تایلند جاسازی شده اسکن می کنند، و بنابراین مشتریان را ملزم می کند تا برای اعتبار سنجی به صورت فیزیکی حضور داشته باشند. قوانین جدید همچنین ممکن است مانع دسترسی سرمایه گذاران خارجی که قادر به دریافت کارت شناسایی تایلندی نیستند به صرافی های این کشور شود.

به نظر می رسد قانونگذاران مشتاق هستند که همین مقررات را برای فروش طلا با ارزش بیش از 100،000 بات (تقریبا 3200 دلار) اعمال کنند. برخی از تجار طلا که در پایتخت این کشور، بانکوک مستقر هستند، از قبل برای تأیید هویت خود از دستگاه های دیپ چیپ استفاده کرده اند.

تشدید مقررات در حالی است که دارایی های رمزارز در تایلند افزایش محبوبیت بیشتری را تجربه می کنند، بطوری که تعداد حساب های صرافی های رمزارز تایلند از 160،000 در پایان سال 2020 به تقریبا 700،000 در آغاز ماه مه امسال افزایش یافته است. مدیران صنایع ابراز نگرانی کرده اند که این قوانین جدید ممکن است رشد بخش رمزارز تایلند را مهار کند.

پورامین اینسوم، بنیانگذار و مدیر صرافی رمزارز ساتانگ گفت:
«بیشتر صرافی های دارایی های دیجیتال همچنان مشغول آماده سازی سیستم های خود برای پذیرش تعداد بیشتری از مشتریان هستند و درخواست های ایجاد حساب همچنان رو به افزایش است. با این حال، اگر پروسه پذیرش این درخواست ها پیچیده تر شود، این رشد ممکن است مهار شود.»

«انجمن معاملات اپراتورهای دارایی دیجیتال تایلند» در حال برنامه ریزی برای برگزاری مناظره ای در مورد این مقررات قریب الوقوع در یک اجلاس است که امکان گفتگو با آژانس های رگولاتور از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار و AMLO را فراهم می کند.

بیت کوب، بزرگترین صرافی تایلند که به طور موقت توسط کمیسیون اوراق بهادار تایلند در ژانویه متوقف شد، از اظهار نظر در مورد الزامات جدید شناخت مشتری، با بیان اینکه قوانین جدید هنوز به طور رسمی اجرا نشده است، خودداری کرد.

در اواسط ماه مارس، بانک مرکزی تایلند استفاده از استیبل کوین های مبتنی بر بات تایلند را غیرقانونی اعلام کرد.

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

کد خبر: 1400021310MGMMMF

مطالب مرتبط:

برنامه بانک مرکزی تایلند برای تنظیم مقررات استیبل کوین ها

روشن سازی قوانین رگولاتوری در تایلند پس از واکنش های تند عمومی

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته