شنبه 1 اردیبهشت 1403

مدیرعامل کراکن: XRP خطر بزرگی برای صرافی‌ها است

مدیر عامل صرافی رمزارزی کراکن با دفاع از تصمیم توقف معاملات XRP در این صرافی، گفت که این توکن خطر بزرگی برای صرافی ها ایجاد می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از یوتودی، جسی پاول (Jesse Powell) در پاسخ به انتقادات مطرح شده پیرامون توقف معاملات XRP در صرافی کراکن (Kraken)، مدعی شد که پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه شرکت ریپل، توکن XRP «ریسک نامتناسب بزرگی» برای صرافی های رمرزارزی ایجاد می کند.


ریپل چیست؟


پاول با این ادعا که قضات متمایل به جانبداری از نهادهای تنظیم مقررات هستند، گفت: «باید فرض را بر این بگذاریم که شکایت SEC براساس حسن نیت بوده است. قضات تمایل به جانبداری از نهادهای دولتی دارند. اگر XRP به عنوان یک اوراق بهادار شناخته شود، SEC خواهد گفت که صرافی باید این را می دانستند.»

در چند ماه گذشته تقربا همه صرافی های عمده آمریکایی، از جمله کوین بیس و شعبه آمریکایی بایننس، معاملات XRP را متوقف کرده یا آن را از فهرست خود خارج کرده اند.

صرافی کراکن نیز که براساس گزارش ها ارزشی معادل 20 میلیارد دلار دارد، در اواسط ژانویه اقدام به توقف معاملات XRP کرد. با این حال، این توکن هنوز در بسیاری از صرافی های خارج از ایالات متحده موجود است.

حرف آخر با دادگاه است

شرکت مدیریت دارایی تتراگون (Tetragon) مستقر در انگلستان درخواست صدور قرار مقدماتی برای آزادسازی سهام آن در شرکت ریپل را داده بود، اما دادگاه ایالت دلاور هفته گذشته با این درخواست مخالفت کرد.

افزون بر این، SEC در لایحه اخیر خود برای رد درخواست تتراگون، یادآور شده است تشخیص این که XRP اوراق بهادار است یا نه، کاملا بر عهده دادگاه است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مدعی است که شرکت ریپل هنگام فروش XRP در واقع اوراق بهادار فروخته است و این توکن از نوع اوراق بهادار است.

اما برخی از سهامداران ریپل با ارائه درخواستی به دادگاه، از SEC خواسته اند که شکایت خود را اصلاح کرده و وضعیت کنونی XRP را از دسته بندی اوراق بهادار خارج کند تا خسارتی که از محل سقوط قیمت این توکن به آنان وارد شده، جبران شود.

SECدر لاحیه خود علیه تتراگون تاکید کرده که حتی اگر براساس درخواست سهامداران شکایت خود را اصلاح کند، معلوم نیست که صرافی ها باز هم اقدام به فهرست کردن این توکن کنند یا قیمت آن افزایش یابد.

کد خبر: 1399121803AAMMMF

مطالب مرتبط:

ایجاد بلاک چین خصوصی ریپل برای ساخت CBDC

دلیل کاهش قیمت ریپل

ریپل به دنبال استفاده از XRP در ارزهای دیجیتال بانک مرکزی

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته