جمعه 31 فروردین 1403

جاستین سان 2 میلیون دلار برای خرید اولین توییت تاریخ پیشنهاد داد

مدیرعامل توییتر اولین توییت توییت تاریخ را به صورت NFT به فروش گذاشته و جاستین سان بالاترین پیشنهاد را به مبلغ 2 میلیون دلار داده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتوپوتیتو، جک دورسی، مدیرعامل توییتر، اولین توییت خود را در این شبکه اجتماعی که اولین توییت تاریخ نیز هست، به صورت توکن تعویض ناپذیر (NFT) به فروش گذاشته است. دورسی این توییت را دیجیتالی کرده و آن را در پلتفرم ولیوئبلز (Valuables) به حراج گذاشته است.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


پلتفرم ولیوئبلز امکان تبدیل توییت های مهم و خاص را به NFT فراهم کرده و فضایی را برای به حراج گذاشتن آن در اختیار کاربران قرار داده است.

پیشنهادهای مختلفی برای خرید توییت دورسی داده شده، اما بالاترین پیشنهاد تاکنون مربوط به جاستین سان با مبلغ 2 میلیون دلار بوده است.

با NFT همه چیز امکان پذیر است

علاقه مندان به دارایی های دیجیتال با انواع دارایی های ملکی، هنری و کلکسیونی وارد این فضا شده اند. اما مگر ارزش یک توییت چقدر است؟

مدیرعامل توییتر دیدگاهی کاملا منحصر به فرد را به بازار NFT وارد کرده است. او روز گذشته لینکی را توییت کرد که متصل به حراج اولین توییت او در تاریخ 21 مارس 2006 بود.

او این توییت را توکن سازی کرده و آن را در ولیوئبلز به حراج گذاشته است. این پلتفرم که متعلق به شرکت سنت (CENT) است، در بستر اتریوم و شبکه متیک (Matic Network) ایجاد شده و به کاربران امکان می دهد توییت های خود را به صورت توکن به فروش برسانند.

جک دورسی اولین چهره مشهوری است که توییت خود را روی این پلتفرم به فروش گذاشته است. این اقدام او واکنش های متفاوت را به دنبال داشت، اما همانطور که انتظار می رفت، پیشنهادها هفت رقمی شده است.

ولخرجی 2 میلیون دلاری جاستین سان

جاستین سان، کارآفرین فناوری و بنیان گذار ترون (TRON)، تاکنون بالاترین پیشنهاد را برای خرید این توییت داده و هنوز کسی رقمی بالاتر از او پیشنهاد نکرده است.

بنیان گذار ترون به سرمایه گذاری های جسورانه برای گسترش بلاک چین و رمزارزها مشهور است. او یک بار 4.5 میلیون دلار برای صرف ناهار با وارن بافت خرج کرد. او گفت که هدفش صحبت کردن با بافت درباره مزایای رمزارزها بوده، اگرچه بافت گفته بود که «ارزهای دیجیتال پایان بدی خواهند داشت.»

ولیوئبلز گفته است که مبلغی که بتواند پیشنهاد جاستین سان را کنار بزند، باید یک دلار یا 10 درصد بیشتر از آن باشد (بسته به اینکه کدام یک بیشتر باشد). همچنین، این توییت پس از خرید NFT همچنان باقی می ماند تا زمانی که خریدار یک گواهی دیجیتال منحصر به فرد از این توییت را دریافت کند که توسط سازنده امضا و تایید شده است. حراج نیز تا زمانی که جک دورسی یکی از پیشنهادها را قبول کند، برقرار خواهد بود.

رشد بی سابقه NFT

توکن های تعویض ناپذیر به سرعت در حال گسترش میان سلبریتی ها و طرفداران آن ها است. در اوائل راه اندازی صنعت NFT، هنرهای دیجیتال، کالاهای کلکسیونی و املاک مجازی در مرکز توجه بودند، اما در حال حاضر، برنامه های نوآورانه تر در حال ظهور هستند.

کریپتوپوتیتو هفته گذشته گزارش داد که یک خواننده آمریکایی اولین آلبوم موسیقی NFT را به فروش رساند. این فروش درآمدی 11 میلیون دلاری برای این خواننده داشت. با تحولات اخیر در این حوزه، معلوم نیست که این بار نوبت کدام دارایی است تا توکن سازی شود.

کد خبر: 1399121802AAMMMF

مطالب مرتبط:

توکن های تعویض ناپذیر ستاره جدید صنعت رمزارز هستند؟

عرضه اولین توکن فلزات جهان توسط غول معدنی روسیه 

بایننس قالب جدید عرضه اولیه صرافی خود را با توکن هواداری آث میلان آزمایش کرد

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته