جمعه 10 فروردین 1403

نبود چارچوب قانونی، چالش سرمایه گذاری در رمزارز در ژاپن

رییس صرافی ژاپنی «کوین چک» معتقد است سرمایه گذاران بخش رمزارز بسیار اندک هستند، این درحالی است که در این کشور هیچ چهارچوب مشخص قانونی برای رمزارزها وجود ندارد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتونیوز، «ساتوشی هاسو» رییس صرافی رمزارز کوین چک در یک مصاحبه با IT Media گفت احتمال دارد جمعیت ژاپنی فرصت های سرمایه گذاری را از دست بدهد. این درحالی است که همتایان آنها در غرب سرمایه گذاری های خود در رمزارز را افزایش می دهند.

کوین چک تنها صرافی بزرگ در ژاپن است که تراکنش های OTC را برای مشتریان بزرگ ارائه می کند و «هاسو» نیز اشاره کرد عواملی مانند آنکه قانون گذاران آمریکای به بانک ها اجازه می دهند مسئولیت رمزارز را برعهده بگیرند، سرمایه گذاران را به سمت رمزارز سوق دهد. اما در ژاپن بانک ها هنوز اجازه ارائه چنین سرویس هایی ندارند.

او در این باره توضیح داد: «هیچ چهارچوب قانونی برای شرکت های سرمایه گذاری داخلی وجود دارد. همچنین مشکلات حسابرسی متعددی وجود دارد و دولت باید قوانین را ارائه کند.»

رییس کوین چک همچنین اشاره کرد: «هجوم سرمایه گذاران به بازار به افزایش قیمت ها کمک می کند هرچند سرمایه گذاران بزرگتر ژاپنی واکنشی نشان نداده اند.»

هاسو افزود: «در سراسر جهان تعداد زیادی از موسسات سرمایه گذاری وارد این حوزه می شوند که به رشد بازار کمک می کند. هم اکنون سرمایه گذاران فردی و شرکتی هیچ اقدامی در ژاپن نکرده اند.

ما مشتریان سرویس های OTC نیز داریم اما تعداد آنها بسیار اندک است و البته هیچ یک از آنها شرکت های ثبت شده در بورس نیستند.»

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته