سه‌شنبه 29 اسفند 1402

رئیس CBN: ممنوعیت رمزارز به نفع مردم نیجریه است

رئیس بانک مرکزی نیجریه (CBN)، از تصمیم بانک مرکزی برای حذف معاملات ارز دیجیتال از اکوسیستم بانکی دفاع کرده است. وی در شهادت خود در مجلس سنای نیجریه ادعا کرد که دستورالعمل 5 فوریه به نفع مردم نیجریه است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، بلافاصله پس از اعلام ممنوعیت توسط بانک مرکزی، مؤسسات رگولاتوری مالی نیجریه شروع به قطع ارتباط با معامله گران رمزارز و صرافی ها کردند. با این حال، به دنبال اعتراض به این اقدام، برخی از اعضای کمیته بانکداری سنا نیجریه، بیمه و سایر مؤسسات مالی از گادوین امفیله خواستند تا در مورد قانون منع CBN به نهاد قانونگذاری توضیح دهد.

در توجیه این اقدام، رئیس بانک مرکزی نیجریه به قانونگذاران نیجریه گفت كه ارز دیجیتال ارز قانونی نیست زیرا از طرف هیچ بانك مركزی صادر نمی شود.


ارز دیجیتال چیست؟


با استفاده از این استدلال، اِمفیله افزود: «در حال حاضر ارز دیجیتال جایی در سیستم پولی ما ندارد و معاملات ارز دیجیتال نباید از طریق سیستم بانکی نیجریه انجام شود.»

همانطور که انتظار می رفت، رئیس CBN نیز از حضور خود در برابر نهاد قانونگذار برای تأکید بر ادعا های معمول علیه ارز های دیجیتال استفاده کرد. بعلاوه، در تلاش او برای حمایت از پرونده ممنوعیت ارز های دیجیتال، طبق گزارشات امفیله در ادامه گفته است: «مواردی از فعالیت های جنایی کشف شده است که با ارز های دیجیتال مرتبط بوده اند.» با این حال، در این گزارش جزئیات این موارد کشف شده ارائه نشده است.

هیچ تناقضی بین CBN و SEC وجود ندارد

با این وجود، علی رغم مواضع تند CBN در مورد ارز های دیجیتال، اِمفیله هنوز ادعا می کند که اقدامات بانک مرکزی به هیچ وجه، شکل، و فرم، مانعی برای توسعه فناوری های مالی یا یک سیستم پرداخت مبتنی بر فناوری نبوده است. رئیس CBN همچنین تأكید كرد كه بانك مركزی تمام توانایی های رگولاتوری خود را برای آموزش نیجریه ای ها در مورد خطرات مالی در حال ظهور انجام خواهد داد.

در همین حال، در سخنان گفته شده طی همان جلسه، لامیدو یوگودا، مدیر کل کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه (SEC) منکر وجود تناقض در سیاست بین این دو نهاد رگولاتوری شد.

مطالب مرتبط:

بقای بانک‌ها به کار با ارز دیجیتال مربوط است

ممنوعیت ارزهای دیجیتال چه آسیبی در پی دارد؟

بانک مرکزی نیجریه تمامی ارز های دیجیتال را ممنوع می‌کند

بانک مرکزی نیجریه ارائه خدمات به شرکت های رمزارز را ممنوع کرد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته