سه‌شنبه 28 فروردین 1403

عجایب کارمزد ها در معاملات رمزارزی

کاربران برای ارسال دارایی های رمزارز، هزینه هایی متحمل می شوند و در برخی از موارد دیده شده است که هزینه های گزافی برای یک جابه‌جایی کوچک پرداخت شده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، کاربران می توانند ارز های دیجیتال را از طریق بلاک چین هایی که مبتنی بر آنها هستند، در هر جای دنیا بفرستند. کاربران با ارسال دارایی های رمزارز، هزینه هایی متحمل می شوند. بسته به بلاک چین های مرتبط، معاملات ممکن است برای دارایی های خاص بیشتر طول بکشد. برخی از کیف پول ها و پلتفرم های رمزارز این امکان را به کاربران می دهند تا هزینه تراکنش را انتخاب کنند. هزینه های بالاتر معمولاً منجر به انجام معاملات سریعتر می شود.

با این وجود، طی این سال ها، برخی از دارندگان دارایی ارزش های سکه یا توکن خود را در قسمت های غلط قرار داده اند و در نتیجه پرداخت هزینه های گزاف، هرچند تصادفی داشته اند. به عنوان مثال، ممکن است یک دارنده قصد ارسال 12 بیت کوین با کارمزد 0.01 بیت کوین را داشته باشد، اگرچه ممکن است به طور تصادفی 12 بیت کوین را در جعبه کارمزد قرار دهند، در حالی که فقط 0.01 بیت کوین را به مقصد مورد نظر می فرستد، در نتیجه 12 بیت کوین را برای هزینه ها خرج می کند.


ارز دیجیتال چیست ؟


تعدادی از حوادث ناخواسته مربوط به اتر (ETH) و بیت کوین بوده است. در اینجا چند داستان دردناک آورده شده است.

در فوریه 2019، یک شرکت کننده در صنعت به عنوان بخشی از سه معامله مبتنی بر اتریو، به اشتباه مبلغ 2730 اتر برای کارمزد پرداخت کرد. فرستنده هزینه های 420، 210 و 2،100 اتر را در سه معامله پرداخت کرد. با توجه به قیمت های اتریوم در زمان گزارش در مارس 2019، هزینه های معامله در حدود 365،800 دلار بوده است.

خوشبختانه، این فرستنده حسن نیت را از SparkPool دریافت کرد، استخر استخراج در انتهای معامله. این معامله گر اتریوم به عنوان بخشی از پیام بلاک چین خاطرنشان کرد: «از SparkPool و ماینر های شما برای کمک به ما برای بازگرداندن ضرر خود متشکریم.» معامله گر اضافه کرد: «ما مایل هستیم نیمی از 2100 اتریوم را با ماینر ها به اشتراک بگذاریم تا از صداقت آنها تشکر کنیم.»

اتر در زمان انتشار این مطلب هر سکه 1850 دلار برآورد می شود.

در تابستان سال 2020، سه معامله اتریوم فاش شد که بیش از 5 میلیون دلار از کل هزینه های ترکیبی بر اساس قیمت اتر در آن زمان متحمل شده بودند. در آن زمان شخصی در معامله ای در تاریخ 10 ژوئن 2020 ، 0.55 اتر با ارزش تقریبی 134 دلار ارسال کرد و یک اتر عظیم 2.6 میلیون دلاری را برای کارمزد خرج کرد.

به دنبال این واقعه کارمزد چند میلیون دلاری، دو معامله سنگین دیگر ظاهر شد. یکی 2.6 میلیون دلار دیگر برای ارسال 350 اتر پرداخت کرد. دیگری 3،221 اتر را منتقل کرد و تقریباً به همان مقدار برای کارمزد تقسیم شد، 2310 اتر به طور دقیق. هر سه حرکت بین 10 و 11 ژوئن 2020 اتفاق افتاده است.

با این حال، این خلاصه داستان چند اشتباه نبوده است. گزارشات بعدی نشان داد که تراکنش سوم نتیجه یک حمله مخرب به کیف پول قربانی بوده است.

دو انتقال دیگر کارمزد چند میلیون دلاری بدون هیچ گونه توضیح قطعی باقی مانده است، اگرچه نظریه ها شامل خطای کاربر ساده، تلاش برای باج خواهی مربوط به هکر ها و مشکوک به ضرر و زیان طرح هرمی است. با این حال، در بازار امروز ارزش این سه معامله بیش از 43.6 میلیون دلار است.


اتریوم چیست و چگونه کار می‌کند؟


دیفای با خطرات همراه است

رونق مالی غیرمتمرکز سال 2020 همراه با داستان های سود قابل توجه، حداقل دارای یک مورد از اختلال سیستم بود. دیفای به عنوان یکی دیگر از حباب های احتمالی صنعت رمزارز، همراه با افزایش قیمت ها، فعالیت های مشکوک پروژه و سایر درام ها، به وجود آمد. عمدتاً بر اساس بلاک چین اتریوم، بخش دیفای شروع به مشاهده هزینه های بالای معامله کرد.

با این حال، حتی با توجه به هزینه های بالا، یک کاربر هزینه زیادی را پرداخت کرد تا یکی از معاملات خود را از طریق یونی سواپ انجام دهد، یک صرافی محبوب در دیفای. همانطور که در نوامبر سال 2020 گزارش شد، این تاجر به طور تصادفی مقادیر کارمزد خود را در مکان های نامناسب کیف پول متا ماسک خود تایپ کرد و در حالی که 9،500 دلار برای کارمزد صرف کرد، یک تجارت 120 دلاری را انجام داد.

این بازرگان در ردیت گفت: «من فکر می کردم که این نوع اتفاقات برای دیگران رخ می دهد، اما اشتباه می کردم.»

وی توضیح داد: «متا ماسک در معامله قبلی من میزان محدودیت کارمزد را با مقدار صحیح پر نکرد و آن معامله با شکست روبرو شد، بنابراین تصمیم گرفتم در معامله بعدی آن را به صورت دستی تغییر دهم. اما من به جای تایپ 200000 در قسمت ورودی محدودیت کارمزد، آن را در قسمت ورودی قیمت کارمزد نوشتم، بنابراین برای این معامله 200000 GWEI پرداخت کردم و زندگی ام را نابود کردم.»

بسیاری از این داستان های کارمزد معامله احتمالاً بر اثر اشتباهات فردی بوده است. در رمزارز، احتیاط مهم است. عجله و حواس پرتی گاهی منجر به اشتباهات پرهزینه می شود. آموزش نیز حیاتی است. کمبود دانش در مورد کیف پول های رمزارز، معاملات و دارایی ها می تواند هنگام ارسال وجوه پیامد های مضر داشته باشد.

مطالب مرتبط:

آغاز معاملات رمزارزی بدون کارمزد

حذف کارمزد تراکنش؛ راه استقبال از بلاک چین

کارمزد تراکنش‌های مالی در پی‌پال ۳۰ برابر بیشتر از بلاک چین است

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته