جمعه 10 فروردین 1403

پیشنهاد سازمان نصر برای احداث نیروگاه‌های خصوصی صنعت ماینینگ

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به پیشنهاد تولیدکنندگان رمزارز برای ایجاد نیروگاه های کوچک تولید انرژی و تامین برق اشاره کرد و گفت: با تبادل انرژی میان این تولیدکنندگان و شبکه سراسری، مشکلات این حوزه تا حدودی رفع می شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدباقر اثنی عشری افزود: اگر چه ماینینگ به عنوان یک صنعت در کشور پذیرفته شده است اما همچنان مشکلات این بخش در تعیین تعرفه های برق ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه های تولید برق کشور در ۲ بازه زمانی از سال و در مجموع در ۳۰۰ ساعت با مشکل افزایش تقاضای انرژی روبه رو هستند، گفت: ظرفیت مازاد این نیروگاه های در زمان های خارج از اوج نیاز و مصرف می تواند با تعیین تعرفه های منطقی به سمت تولید صنعت استخراج رمزارز هدایت شود.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور یادآور شد: آیین نامه ای در این زمینه و به منظور سازمان دهی استخراج رمزارزها و قانونی شدن «بیت کوین» از طرف این سازمان در حال تدوین است تا به کمیسیون اقتصادی هیات دولت ارائه شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد استفاده از رمزارزهای استخراجی برای واردات تجهیزات و کالاهای آی تی(IT) از طرف سازمان نصر مطرح شده است و این سازمان آمادگی دارد در این زمینه همکاری کند.

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

استفاده از پی اس 5 برای استخراج اتریوم

استخراج رمزارز ایران را یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می‌کند؟

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته