جمعه 31 فروردین 1403

آزمایش مدل جعبه شنی رگولاتوری بلاک چین و مالی توسط غنا

بانک مرکزی غنا برای حمایت از رشد خدمات مبتنی بر بلاک چین و مالی، برنامه آزمایشی جعبه شنی خود را رونمایی کرده است.
به گزارش سکه نیوز به نقل از بی تی سی منیجر، بانک مرکزی غنا در بیانیه مطبوعاتی اخیر خود این پیشرفت را فاش کرده است.
بر اساس این گزارش، این مدل جعبه شنی طیف وسیعی از نوآوری ها را در بخش خدمات مالی پوشش می دهد و ظرفیت مالی کشور را بهبود می بخشد. علاوه بر این، این بانک به دنبال محصولات انتقال وجه و سرمایه گذاری جمعی و همچنین روش های جدید پرداخت تاجران برای مشاغل كوچك و متوسط است.
بانک مرکزی همچنین نشان داد که این جعبه شنی را در اختیار بانک ها، موسسات سپرده گذاری، و اشخاص حقوقی و مالی رگولاتوری نشده که واجد شرایط هستند قرار خواهد داد.
در این بیانیه آمده است: «این جعبه شنی در دسترس بانک ها، موسسات تخصصی سپرده گذاری و ارائه دهندگان خدمات پرداخت، از جمله ناشران اختصاصی پول الکترونیکی و همچنین اشخاص و نهاد های رگولاتوری نشده است که دارای نوآوری های مطابق با الزامات جعبه شنی هستند.»


بلاک چین چیست


بانک غنا همچنین اظهار داشت که این پروژه یکی از راه هایی است که قصد دارد شکاف موجود در ظرفیت مالی در این کشور را برطرف کند. این بانک همچنین دستور داد اشخاص و نهاد هایی كه دارای نوآوری هایی هستند كه از الزامات پیروی می كنند می توانند برای ارزیابی و ملاحظه درخواست دهند.
برنامه جعبه شنی توسط شرکت فناوری مالی «امتک» و با همکاری بانک غنا توسعه یافته است.
هر دو طرف در سال 2020 مشارکتی را امضا کردند که در آن به دنبال ایجاد محصولاتی بود که بخش مالی را بهبود بخشد. امتک همچنین با غول فناوری، مایکروسافت، برای ایجاد یک پلتفرم که بانک های مرکزی را قادر می سازد مسائل مربوط به انطباق را حل کنند، همکاری کرده است. همچنین بانک ها از این پلتفرم برای آزمایش ایمن ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) استفاده می کنند.

غنا یک مرکز رمزارز در حال رشد

غنا با داشتن جمعیت بسیار زیادی از جوانان که به سمت ارزهای دیجیتال روی آورده اند، یک مرکز در حال ظهور ارزهای دیجیتال است. دولت همچنین یک چهارچوب قانونی برای رگولاتوری ارزهای دیجیتال و صرافی ها ایجاد کرده است. همچنین به دنبال گسترش زیرساخت های مالی موجود خود، این کشور به دنبال جذب شرکت های بلاک چین است.
بانک غنا در سال 2019 اشاره کرده بود که این کشور می تواند در آینده CBDC صادر کند. با این حال، هیچ برنامه مشخصی برای این پیشرفت آشکار نشده است. پروژه جعبه شنی، نوآوری خوبی توسط بانک مرکزی است و به احتمال زیاد باعث رشد پلتفرم های فناوری مالی در این کشور خواهد شد.

مطالب مرتبط:

مدل جعبه شنی رگولاتوری روسیه و  اجرای فناوری بلاک چین

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته