سه‌شنبه 28 فروردین 1403

کاهش شدید ارزش بازار رمزارزها با سقوط آزاد بیت کوین

500 میلیارد دلار از ارزش بازار رمزارزها کاسته شد زیرا بیت کوین 12,000 دلار کاهش یافت. اتریوم، بایننس کوین و سایر آلت کوین ها نیز با ضررهای قابل توجه دو رقمی روبرو شدند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو پوتیتو، اعلامیه ایلان ماسک و تسلا منجر به سقوط گسترده قیمت در بازار رمزارزها شد، زیرا بیت کوین بیش از 12,000 دلار ارزش خود را از دست داد و به پایین تر از 46,000 دلار رسید.
تمام آلت کوین ها از این روند پیروی کردند، در حالی که اتریوم به 3,600 دلار سقوط کرد و ارزش بازار رمزارزها در یک نقطه تقریبا 500 میلیارد دلار ضرر کرد.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


سقوط آزاد بیت کوین

اگرچه بیت کوین طی هفته ها نتوانسته است بر 60,000 دلار غلبه کند، اما اخیراً عملکرد خوبی داشت. همین دیروز، بیت کوین به قیمت 58,000 دلار رسیده بود.
با این حال، همه چیز پس از اینکه تسلا و ایلان ماسک گفتند که پذیرش پرداخت بیت کوین برای محصولات و خدمات خود را متوقف می کنند، تغییر کرد. بلافاصله کمی بعد، قیمت این دارایی 3,000 دلار کاهش یافت، اما این تازه شروع ماجرا بود.
در ساعات بعدی، بیت کوین در زیر 46,000 دلار رسید. به عبارت دیگر، بیت کوین یک سقوط آزاد 12,000 دلاری را تجربه کرد و به پایین ترین سطح قیمت خود از اواخر فوریه رسید.
به گفته بیبت، نقد شوندگی ها فقط در 24 ساعت گذشته تقریبا 4 میلیارد دلار ارزش دارند. تا حدودی انتظار می رفت که بیش از 90 درصد آن ها از موقعیت های طولانی بدست آمده باشند.
علی رغم بازیابی تدریجی، بیت کوین در حال حاضر بالای 51,000 دلار قرار دارد و ارزش بازار آن کاملاً به زیر سطح 1 تریلیون دلار سقوط کرده است. علاوه بر این، نرخ تسلط بر بازار بیت کوین نیز همچنان کاهش می یابد و به 41 درصد رسیده است.

رنگ قرمز در میان آلت کوین ها

معمولاً در صورت افزایش نوسانات بیت کوین، آلت کوین ها نیز این روند را دنبال می کنند. اخیرا اتریوم، آلت کوین برتر از لحاظ ارزش بازار، بالاترین قیمت تاریخی خود را در حدود 4,400 دلار به دست آورد.
هرچند که تحولات نامطلوب باعث طوفان شد و در عرض چند ساعت اتریوم به سطح 3,550 دلار سقوط کرد، این ارز دیجیتال در حال حاضر در حدود 4,000 دلار معامله می شود.
بایننس کوین دیروز با 685 دلار به یک رکورد تاریخی جدید نزدیک بود اما بیش از 100 دلار کاهش یافته است. این سکه اکنون مقداری بهبود یافته و در حال حاضر بالای 620 دلار است.
قیمت سکه شوخی مورد علاقه ایلان ماسک 0.55 دلار بود، اما به 0.35 دلار کاهش یافت. با این وجود، دوج کوین نیز تا حدودی واکنش مثبت نشان داده و اکنون به 0.45 دلار نزدیک است.
در مقیاس 24 ساعته، ریپل (8 درصد)، کاردانو (3.5 درصد)، بیت کوین کش (15 درصد)، لایت کوین (15 درصد)، یونی سواپ (6 درصد)، چین لینک (8 درصد)، و استلار (10 درصد) در رنگ قرمز غرق شده اند.
جالب اینجاست که پلکادات از دیروز سود کسب کرده و معاملات آن در حدود 40 دلار انجام می شود.

پس از آنکه ویتالیک بوترین بخش قابل توجهی از توکن های خود را فروخت، شیبا اینو از دیروز بیشترین ضرر را متحمل شده است. قاتل خود خوانده دوج کوین با 30 درصد کاهش به زیر 0.00002 دلار رسید.
ریوین (26 درصد)، ایاس (17 درصد)، بیت کوین گلد (17 درصد)، یرن فایننس (17 درصد)، تل کوین (15 درصد)، اتریوم کلاسیک (15 درصد)، کوانتوم (14 درصد)، و فایل کوین (14 درصد) در میان بازندگان دو رقمی قرار دارند.
در طول این سقوط قیمت، ارزش بازار رمزارزها تقریباً 500 میلیارد دلار کاهش یافت و نزدیک بود به زیر 2 تریلیون دلار برسد.
پس از بهبود، اکنون ارزش بازار رمزارزها در حدود 2.3 تریلیون دلار قرار دارد.

کد خبر: 1400022304MGMMMH

مطالب مرتبط:

بیت کوین یک پرچین در برابر چیزی نیست

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته