جمعه 31 فروردین 1403

کاهش قیمت طلا با بهبود فعالیت کارخانه های چین

قیمت طلا در روز چهارشنبه کاهش یافت، همزمان داده ها نشان می دهد رشد سریعتر از حد انتظار در فعالیت های کارخانه ای چین بر جذابیت این فلز تأثیر گذاشته است، در حالی که افزایش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده نیز فشار بیشتری ایجاد می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1،683.56 دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با هر اونس 1685.10 دلار بدون تغییر باقی ماند.

اطلاعات رسمی نشان داد، فعالیت کارخانه های چین در ماه مارس با سرعتی بالاتر از حد انتظار گسترش یافته است، زیرا کارخانه هایی که برای تعطیلات سال نو چینی تعطیل نشده بودند، برای تأمین تقاضای در حال افزایش، تولید خود را ادامه دادند.

سوددهی 10 ساله اوراق خزانه داری آمریکا در روز سه شنبه تا 1776 درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از 22 ژانویه است.

سوددهی بالاتر اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری شمش های بدون بازده را افزایش می دهد.

شاخص اعتماد مصرف کننده در ایالات متحده در ماه مارس به بالاترین سطح خود از زمان شروع پاندمی کووید 19 رسید، و این از دیدگاه های مربوط به رشد اقتصادی سریع در ماه های آینده پشتیبانی می کند.

سیاست گذاران فدرال رزرو در مورد چشم انداز اقتصادی ایالات متحده خوش بین هستند زیرا بیشتر آمریکایی ها واکسینه می شوند و کمک های دولتی بین خانواده ها و مشاغل توزیع می شود، و آنها نمی خواهند مانع این کار شوند.

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول روز سه شنبه گفت: صندوق بین المللی پول پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی جهانی در سالهای 2021 و 2022 پس از کسادی 3.5 درصدی سال گذشته افزایش می دهد.

SPDR Gold Trust ، بزرگترین صندوق قابل معامله با پشتیبانی طلا در جهان، گفت که دارایی های آن با افزایش 0.1 درصدی به 1037.50 تن در روز دوشنبه از 1036.62 تن در روز جمعه رسید.

نقره با 24.01 دلار بدون تغییر بود، در حالی که پلاتین با 0.5 درصد افزایش به 1160.05 دلار رسید و پالادیوم با 0.7 درصد افزایش به 2607.04 دلار رسید.

کد خبر: 1400011102MGMCMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته