جمعه 10 فروردین 1403

کلاهبرداری 1.5 میلیارد دلاری صرافی کره ای

زنان خانه دار و افراد مسن در میان 40 هزار عضو فریب خورده در آخرین کلاهبرداری رمزارزی در کره جنوبی می باشند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو پوتیتو، پلتفرم صرافی ارز دیجیتال مستقر در کره جنوبی «وی گلوبال» به اغوای 40 هزار نفر در یک فریب غیرقانونی چند سطحی متهم شد. مبلغ کل این طرح به بیش از 1.7 تریلیون وون می رسد که برابر با 1.5 میلیارد دلار است.


ارز دیجیتال


تحقیقات

همانطور که توسط مقامات کره ای گزارش شده است، پلیس به بسیاری از مکان های کشور مربوط به صرافی های ارز دیجیتال حمله کرده و مدیر عامل مشهور آن معروف به لی ادعا می کند که بدون مجوز رگولاتور اقدام به جمع آوری سرمایه کرده است. مقامات به عنوان بخشی از تحقیقات، سپرده های نقدی این صرافی را مسدود کردند.
در کل، آژانس پلیس گیونگی نامبو گزارش داد که دفتر مرکزی صرافی را در جنوب سئول به همراه 21 مکان دیگر جستجو کرده و بیش از 214 میلیون دلار باقی مانده در حساب را مسدود کرده است.
گزارش دیگری از امروز این تحولات را بیشتر روشن می کند. به گزارش یونهاپ نیوز، نام این سازمان وی گلوبال است. پلیس کره در حال بررسی اتهامات علیه آنها به جرم کلاهبرداری تحت قوانین مشخص جرایم اقتصادی و تجارت فروش خانه به خانه است.
اتهام اصلی این صرافی بدست آوردن سپرده 1.7 تریلیون وون (1.5 میلیارد دلار) از 40 هزار عضو در بازه زمانی بین آگوست 2020 تا ژانویه 2021 است. بر اساس اعلامیه، بیشتر این افراد مسن یا زنان خانه دار بودند که هیچ تجربه ای در معامله ارزهای دیجیتال ندارند.
تحقیقات نشان داد که این صرافی سرمایه گذاران را ترغیب می کرد که سرمایه خود را به حساب خود بسپارند و اعضا را فریب می داد که سوددهی مورد انتظار سه برابر بیشتر از سرمایه اولیه است. به گفته مقامات، یک طرح هرمی در این کلاهبرداری وجود داشت زیرا صرافی وعده داده بود که برای هر شخص تازه عضو شده مبلغ 1.2 میلیون وون (1065 دلار) کارمزد اهدا می کند.
علاوه بر این، به نظر می رسد پلیس کره در برخورد با این پرونده کلاهبرداری اطمینان داشته است زیرا قصد خود را برای مصادره 240 میلیارد وون (214 میلیون دلار) باقی مانده در حساب وی گلوبال از روز پانزدهم ماه گذشته، حتی قبل از مراحل پیگرد قانونی نشان داده بود.

کد خبر: 1400021604MGMMMH

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته