سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

کمپین صرافی های هندی برای جلوگیری از ممنوعیت رمزارز

صرافی های دیجیتال هند برای جلوگیری از ممنوعیت احتمالی مرزارزها تارنماهایی راه اندازی کرده اند تا شهروندان بتوانند به اعضای پارلمان نامه بنویسند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، صرافی های رمزارزی هند ابتکار مشترکی را آغاز کرده اند تا پارلمان این کشور را به جای ممنوع کردن رمزارزها، به تنظیم مقررات بر این حوزه تشویق کنند.

در این کمپین که «هند بیت کوین می خواهد» (#IndiaWantsBitcoin) نام گرفته، صرافی ها دو تارنما راه اندازی کرده اند تا به شهروندان کمک کنند که به نمایندگان خود در پارلمان ایمیل فرستاده و خواستار تنظیم مقررات مثبت و رو به جلو درباره بازارهای رمزارز شوند.

این کمپین در واکنش به لایحه ای با عنوان « رمزارز و تنظیم مقررات ارز دیجیتال رسمی 2021» ایجاد شده که احتمالا به راه اندازی روپیه دیجیتال و ممنوعیت رمزارزهای خصوصی ختم شود.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی

اگرچه هنوز مشخص نیست که این لایحه چه تصمیمی برای بیت کوین و اتر خواهند گرفت، اما موجب نگرانی فعالان این صنعت در هند شده است.

نیشال شتی مدیرعامل صرافی WazirX که تحت مالکیت بایننس است، گفت که ظرف روز اول این کمپین، فقط در یکی از دو سایت آن 10 هزار ایمیل به پارلمان ارسال شده است. او گفت که اکنون چشم جهانیان نظاره گر هند است تا ببینند این کشور طرفدار نوآوری است یا مخالف آن.

پنج قالب ایمیل که در هر دو سایت هست، بر نقش رمزارزها در کمک به نارندرا مودی نخست وزیر هند برای رسیدن به شعار او مبنی بر «هند دیجیتال» و «هند خودمتکی» تاکید شده است.

در یکی از ایمیل ها به تاثیر منفی ممنوعیت احتمالی رمزارزها بر این صنعت رو به رشد در هند که 10 تا 20 میلیون کاربر، 340 استارتاپ مرتبط و 50 هزار شاغل دارد، اشاره شده است.

صنعت رمزارز در هند پس از حکم دیوان عالی این کشور برای لغو ممنوعیت آن از سوی بانک مرکزی رشد چشمگیری داشته است. سومیت گوپتا مدیرعامل صرافی CoinDCX گفت که این صنعت  در سال 2020 شاهد 24 میلیون دلار سرمایه گذاری بوده است.

با این حساب، اعمال ممنوعیت بر این صنعت خسارت اقتصادی چشمگیری برای دومین کشور پرجمعیت جهان و همچنین تاثیری منفی در بازارهای جهانی رمزارز خواهد داشت.

با این وجود، یکی از اعضای کابینه هند اخیرا گفت که هرگونه ممنوعیت احتمالی محدود خواهد بود و دولت در پی جلوگیری از تراکنش های رمزارزی غیرقانونی است.

مطالب مرتبط: 

با تکنسینی که کیف پول رمزارز فراموش شده شما را باز می کند آشنا شوید

امکان انجام پرداخت های محدود رمزارزی در پی پال

کناره گیری جف بزوس آمازون را رمزارزی می‌کند؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته