جمعه 10 فروردین 1403

گسترش استفاده از روش های نوظهور پرداخت در قاره سیاه

بر اساس گزارش اخیر شاخص پرداخت مستر کارت، محدودیت های مربوط به کووید 19 به گسترش استفاده از ارز دیجیتال در سه کشور آفریقایی یعنی نیجریه، کنیا و آفریقای جنوبی کمک کرده است. این گزارش همچنین نشان می دهد که تعداد زیادی از مشتریان در این کشورها احتمالاً از یک روش پرداخت در حال ظهور در سال آینده استفاده می کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، در واقع، طبق یافته های یک نظرسنجی که بین 26 فوریه تا 10 مارس 2021 انجام شده است، تعداد قابل توجهی از پاسخ دهندگان از این کشورها قصد دارند در سال آینده از ارزهای دیجیتال استفاده کنند. به عنوان مثال، در نیجریه، که اخیرا بانک ها را از ارائه خدمات به صنعت رمزارز منع کرده است، 65 درصد از پاسخ دهندگان قصد پرداخت با استفاده از رمزارز را دارند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


در مقابل، حدود 43 درصد از پاسخ دهندگان در كنیا قصد خود را برای استفاده از ارزهای دیجیتال هنگام پرداخت ها اعلام كردند. آفریقای جنوبی با 41 درصد کمترین تعداد مشتریانی را دارد که قصد دارند در سال آینده از رمزارز استفاده کنند.

راگاو پراساد، رئیس اداری در مستر کارت، در مورد تقاضای فزاینده برای چنین روش های نوظهور پرداخت، اظهار داشت:
«پاندمی، ما را وادار کرد که متفاوت، تا حدی از سر ضرورت، فکر کنیم. برای ارائه انتخاب و انعطاف پذیری مورد نیاز مصرف کنندگان و پاسخ به انتظارات فزاینده آنها، خرده فروشان در سراسر جهان نیاز به ارائه طیف وسیعی از راهکار های پرداخت دارند که دسترسی به آنها همیشه آسان باشد.»

پراساد می افزاید که «با تسریع تحولات در تراکنش ها و روش های پرداخت مشتری در بلند مدت، مستر کارت به کار با بازرگانان، فین تک ها و شرکای بانکی برای نوآوری سریع گزینه های پرداخت ادامه خواهد داد.»

کنیایی ها با تغییرات سازگار تر هستند

در همین حال، یافته های این نظرسنجی نشان می دهد در حالی که نیجریه قاره سیاه را رهبری می کند، کنیا در زمینه تعداد پاسخ دهندگانی که پرداخت های نوظهور دیجیتال مانند بیومتریک (زیست سنجی)، ارزهای دیجیتال و کد QR را به عنوان گزینه های پرداخت در نظر می گیرند، کمی جلوتر است.

طبق شاخص مستر کارت، 99 درصد پاسخ دهندگان کنیایی می گویند این گزینه های پرداخت در حال ظهور را در نظر خواهند گرفت، که سه درصد بالاتر از نیجریه با 96 درصد است. آفریقای جنوبی نیز با 95 درصد فاصله زیادی ندارد.

از نظر افزایش دسترسی به انواع روش های پرداخت، 96 درصد از مشتریان کنیایی اظهار داشتند که اکنون در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته به روش های بیشتری برای پرداخت دسترسی دارند. هم در آفریقای جنوبی و هم در نیجریه، فقط 86 درصد به این سوال پاسخ مثبت دادند. از طرف دیگر، 81 درصد از پاسخ دهندگان از کنیا گفتند که پرداخت دیجیتال به آنها کمک می کند تا پول خود را ذخیره و حفظ کنند. این رقم از 78 درصد آفریقای جنوبی و 77 درصد نیجریه بیشتر است.

کد خبر: 1400022209MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته