جمعه 10 فروردین 1403

10 سال زندان برای پولشویی مالک صرافی دیجیتال

دادگاهی در آمریکا گرداننده یک صرافی دیجیتال بلغارستانی را به جرم پولشویی در ارتباط با یک سازمان تبهکاری سایبری در اروپایی شرقی، به 10 سال زندان محکوم کرد.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، هیات منصفه دادگاهی در ایالت کنتاکی آمریکا، «روسن یوسیفوف» مالک پلتفرم صرافی دیجیتال RG Coins را به اتهام تبانی برای اعمال تبهکارانه و پولشویی مجرم شناخته است.
بنا بر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، یوسیفوف و دیگر اعضای اصلی این صرافی دیجیتال در یک نقشه دقیق پولشویی مشارکت داشتند که طی آن دست کم از 900 شهروند آمریکایی مبلغی معادل 7 میلیون دلار کلاهبرداری شده است.
یوسیفوف و همدستانش در فروشگاه های اینترنتی مشهور برخی اقلام لوکس را که اساسا وجود نداشت تبلیغ کرده و می فروختند و پولی را که از افراد فریب خورده گرفته بودند، از طریق ارزهای دیجیتال به سازمان های تبهکاری منتقل می کردند.
یک سازمان تبهکاری مشهور در اروپایی شرقی موسوم به AOAF با همدستی یوسیفوف و از طریق صرافی دیجیتال او مبلغ 5 میلیون دلار را پولشویی کرده است.
از مجموع 20 عضو ارشد این صرافی، تاکنون 17 نفر مجرم شناخته شده و برای 7 نفر از آنان حکم صادر شده است؛ حکم 10 سال زندان یوسیفوف بیشترین میزان محکومیت بوده است.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته