شنبه 8 اردیبهشت 1403

40 درصد از مشتریان گلدمن ساکس رمزارز دارند

بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس (Goldman Sachs) برنامه میز رمزنگاری خود را تایید کرده و در گزارشی گفت که 40 درصد از مشتریان آن با رمزارزها مرتبط بوده اند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، گلدمن ساکس، غول بانکی آمریکا، رسما برنامه های خود را برای احیای میز معاملات رمزارزی خود را در میان افزایش تقاضای سرمایه گذاران تایید کرده است.

مت مک درموت (Matt McDermott)، رییس جهانی دارایی های دیجیتال بخش بازارهای جهانی گلدمن ساکس، اعلام کرد که این شرکت در پلتفرم رمزارزی خود دسترسی به معاملات آتی بیت کوین گروه بورس کالای شیکاگو (CME Group)را فراهم می کند.

مک درموت روز جمعه در مصاحبه ای یادآور شد که گلدمن ساکس خدمات رمزارزی را با سلف غیرقابل تحویل (NDF) ارایه می دهد که با پول نقد تسویه می شود و معمولا قراردادهای سلف کوتاه مدت هستند.

او همچنین با بیان اینکه پلتفرم رمزارزی گلدمن ساکس در ابتدا به این دو محصول محدود خواهد بود، اظهار داشت: «ما در واقع این میز را راه به شکلی راه اندازی می کنیم که در ابتدا بسیار محدود باشد، اما در بر معاملات آتی سی ام ای (CME) و سلف های غیرقابل تحویل متمرکز خواهیم شد. و اکنون نیز در حال انتشار محتوای مرتبط با بیت کوین برای مشتریان سازمانی خود از طریق پلت فرم مارکی (Marquee) هستیم.»

به گفته مک درموت، ورود گلدمن ساکس به حوزه رمزارزها در پاسخ به افزایش تقاضا از طرف مشتریان صورت گرفته است. او با استناد به یک نظرسنجی داخلی از نزدیک به 300 مشتری این بانک، گفت که 40 درصد از سرمایه گذاران آن در حال حاضر به نوعی با رمزارزها ارتباط دارند.

وی گفت: «این به نظر من واقعا کمی زیاد بود، اما احساس كردم كه بازتاب دهنده تقاضایی است كه طی سه تا شش ماه گذشته دیده ایم.» مدیر اجرایی گلدمن ساکس همچنین گزارش داد که 61 درصد از مشتریان این بانک، انتظار دارند دارایی های دیجیتال طی سال آینده افزایش یابد.

مک درموت گفت که 76 درصد از افراد نظرسنجی شده، بر این باور هستند که قیمت بیت کوین در پایان سال 2021 بین 40,000 تا 100,000 دلار خواهد بود. اما تنها 22 درصد انتظار داشتند که بیت کوین تا آن زمان از 100,000 بالاتر رود.

گلدمن ساکس ابتدا می خواست میز رمزارزی خود را در سال 2018 راه اندازی کند و این برنامه را در اواخر سال 2017 اعلام کرده بود. در آن زمان، بیت کوین پس از ثبت رکورد 20 هزار دلاری در دسامبر 2017 در بالاترین سطح قبلی خود تثبیت شده بود.

به دنبال فروش های گسترده در بازار رمزارز در سال 2018، شایعه شد که گلدمن ساکس برنامه راه اندازی میز رمزارزی را لغو کرده است. سرانجام در سال 2019، دیوید سولومون (David Solomon)، مدیرعامل گلدمن ساکس، به شدت انکار کرد که اصلا این بانک برنامه ای برای راه اندازی میز رمزارزی داشته است.

مک درموت در آخرین مصاحبه خود گفت که فضای رمزارزی کنونی از لحاظ تقاضای نهادی فزاینده با سال 2017 کاملا متفاوت است. او گفت: «سال 2017 بیشتر یک بازار معامله گران خرد بود. اما این بار، ما شاهد حجم گسترده ای از تقاضای نهادی در طیف گسترده ای از بخش های مختلف صنعت رمزارز هستیم.»

کد خبر: 1399121902AAMMMF

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

گلدمن ساکس: افزایش چشمگیر قیمت رمزارزها می‌تواند نشانه رشد اقتصاد جهان باشد

گلدمن ساکس معاملات آتی رمزارز انجام می دهد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته