سه‌شنبه 29 اسفند 1402

مدیر عامل بایننس: اتریوم برای افراد ثروتمند است، اما به زودی فقیر می‌شوند

به گفته مدیر عامل شرکت بایننس، به دلیل هزینه های کارمزد بالا، اتریوم به یک بلاک چین برای افراد ثروتمند تبدیل شده است، اما به زودی این افراد فقیر می شوند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو پوتیتو، این زمانی برای درخشش «بایننس اسمارت چین» (BSC) است و مدیر عامل بایننس «چانگپنگ ژائو» (CZ) این را می داند و آماده بهره گیری از آن است.

استفاده روز افزون از پروتکل های دیفای، اپلیکیشن های غیرمتمرکز و برنامه های ساخته شده بر روی اتریوم، این شبکه را بیش از حد سنگین کرده است تا جایی که کارمزد های آن پایدار نیست. چندین بلاک چین در تلاشند تا به عنوان قاتل جدید اتریوم ظهور کنند و ژائو از BSC به عنوان بهترین گزینه یاد می کند.


اتریوم چیست و چگونه کار می‌کند؟


اتریوم در مقابل بایننس

در یک توییت اخیر، CZ با اشاره به پاشنه آشیل آن به اتریوم حمله کرد: هزینه کارمزد. از نظر مرد اول بایننس، فقط ثروتمندان می توانند هزینه های تجارت اتریوم را بپردازند.

در یک توییت در 27 فوریه وی نوشت: «اتریوم اکنون شبکه ای برای افراد ثروتمند است، اما به زودی این افراد فقیر می شوند.»
او تا حدودی درست می گوید. در طول سال 2021، متوسط هزینه معامله در اتریوم به همان سرعتی که قیمت اتر (توکن بومی آن) رشد کرد، افزایش یافت و به طور متوسط از کمتر از 5 دلار در سال گذشته به حدود 15 دلار در حال حاضر رسید. طبق اطلاعات ycharts، فقط 4 روز پیش، کارمزد های شبکه به بالاترین مقدار تاریخی خود تقریباً 40 دلار رسیده است.

با این حال، این قیمت هر معامله است. معامله گرانی که در سیستم عامل های دیفای یا فارمینگ فعالیت می کنند باید با احتمال پرداخت بیش از 100 دلار برای هر معامله ای که روزانه انجام می دهند، دست و پنجه نرم کنند.

CZ در اینجا متوقف نشد و در توییت بعدی گفته شد که او دیگر از اتریوم استفاده نمی کند. بایننس در حال توسعه دو پروژه برای رقابت مستقیم با دو بزرگترین بلاک چین موجود در اکوسیستم است.

«بایننس چین» طوری طراحی شده است که پرداخت های بسیار سریع و حداقل کارمزد ها را امکان پذیر می کند. این یک رقیب مستقیم برای بیت کوین است زیرا تمرکز کمی روی ارسال و دریافت وجوه دارد.

از طرف دیگر، «بایننس اسمارت چین» امکان اجرای قرارداد های هوشمند را با کارآیی بیشتر و مقرون به صرفه تر از اتریوم فراهم می کند.

یک رقابت برای بهتر شدن اتریوم

ظهور پروژه هایی مانند پولکادوت، بایننس اسمارت چین و کاردانو نشانه افزایش علاقه به یافتن بلاک چینی است که بتواند جایگزین اتریوم شود. دیروز، کاردانو در رتبه سوم ارز های دیجیتال با بیشترین سرمایه بازار قرار گرفت و BNB را از جایگاه اخیر خود به زیر کشید.

کاردانو مانند بایننس اسمارت چین به دنبال اجرای سریع، ارزان و ایمن قرارداد های هوشمند است. با این وجود، به عنوان یک تفاوت، کاردانو دارای طرحی تا حدودی پیچیده تر و نقشه راهی بسیار طولانی تر است.

با این حال، توسعه دهندگان اتریوم در حال کار بر روی نسخه دوم بلاک چین هستند. اتریوم 2.0 چندین لایه 2 پیاده سازی خواهد کرد. طبق گفته برخی از علاقه مندان، بلاک چین جدید هزاران تراکنش در ثانیه را پردازش می کند.

شاید به محض اتمام اتریوم 2.0، این تبدیل به بلاک چینی برای افراد فقیر شود و میلیاردر رمزارز CZ آن را دوباره پسند کند.

مطالب مرتبط:

دلیل نوسانات قیمت اتریوم چیست؟

گس (Gas) در اتریوم چیست؟

بیس لاین (Baseline) با استفاده از شبکه اصلی اتریوم صفحه گسترده مایکروسافت و گوگل را یکپارچه می کند

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته