سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

باج خواهی رمزارزی تروریست‌ها از ثروتمندترین فرد آسیا

در اوایل این هفته، یک خودروی شاسی بلند پر از مواد منفجره در خارج از آنتیلیا (خانه شخصی در جنوب بمبئی در هند است. این ساختمان به موکش آمبانی رئیس شرکت ریلاینس تعلق دارد و در آن ۶۰۰ نفر جهت تعمیرات و نگهداری شبانه روزی کار می‌کنند) خانه ثروتمندترین مرد آسیا، موکش آمبانی ساکن بمبئی هند، پارک شد. با ادامه تحقیقات، «جیش الهند» مسئولیت این تهدید به بمب گذاری را بر عهده گرفت و خواستار یک باج به رمزارز شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین گیپ، از پیش نویس کتبی نوشته شده توسط تروریست ها، مشخص است که آنها خواستار پرداخت به آدرس «مونرو» خود شده اند. این پیام باج خواهی برای اولین بار در برنامه تلگرام ظاهر شد.

همانطور که مشخص شد، سکه های حفظ حریم خصوصی مانند مونرو بار دیگر در رادار تروریست ها قرار گرفته اند. در حالی که فناوری پشت سر آن واقع مثال زدنی است، برخی از بازیکنان غیرقانونی در سراسر جهان از مزایای بیجای آن بهره می برند.

در نتیجه، قانون گذاران به طور فزاینده ای در مورد ممنوعیت استفاده از ارز های دیجیتال مبتنی بر حریم خصوصی متمرکز شده اند.


تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


سال گذشته حتی وزارت دادگستری ایالات متحده نگرانی هایی را درباره مونرو ایجاد کرده بود. در واقع، این سازمان همچنین پاداش قیمت نیم میلیون دلار را برای هرکسی که بتواند به کد مونرو وارد شود، اعلام کرد. با این حال، هیچ کس هنوز نتوانسته است وارد فناوری کاملا ضد ضربه مونرو شود.

همانطور که مشخص شد، این تروریست حتی تهدید کرده است که به پسر آمبانی و دیگر اعضای خانواده آسیب خواهد رساند.

دغدغه های هند در مورد استفاده از رمزارز

بانک مرکزی هند، رگولاتور اوراق بهادار SEBI و دولت به اتفاق آرا در مورد استفاده از رمزارز در چند ماه گذشته ابراز نگرانی کرده اند. یکی از مهمترین دلایل مقامات ذکر شده استفاده از رمزارز برای فعالیت های غیرقانونی است.

متأسفانه، حوادثی از این دست در کل دلیل کافی را برای مقامات ایجاد می کنند تا ممنوعیت رمزارز را در نظر بگیرند. با این حال، این وقایع در انزوا نباید پایه ای برای ممنوعیت کشوری شود. پایگاه کاربران رمزارز هند طی سال گذشته به طور قابل توجهی رشد کرده است.

بحران اقتصادی ناشی از کووید 19 افراد بیشتری را به ارزهای دیجیتال نزدیک کرده است. با این حال، بازار رمزارز هند با تنها 1 میلیارد دلار ، هنوز ابعاد بسیار کوچکتری از کل بازار جهانی دارد. هند علی رغم اینکه یکی از ده اقتصاد برتر جهان است، در مقایسه با سایر همتایان آسیایی در پذیرش رمزارز کند عمل کرده است.

طبق آخرین گزارش ها، هند به احتمال زیاد به سمت ممنوعیت رمزارز پیش می رود، با این حال، مقامات این کشور برای سرمایه گذاران بازه زمانی سه تا شش ماهه در نظر گرفتند تا دارایی های رمزارز خود را به پول نقد تبدیل کنند.

مطالب مرتبط:

استفاده بزرگترین صرافی رمزارز هند از دامنه های غیر متمرکز

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته