جمعه 7 اردیبهشت 1403

سقوط قیمت بیت کوین همزمان با نگرانی مقامات آمریکایی نسبت به پروژه لیبرا

قیمت بیت کوین امروز بیش از 10 درصد ریزش داشت و به نظر می‌رسد که این ریزش ناشی از ابراز نگرانی افراد عالی‌رتبه آمریکا در مورد پروژه لیبرای فیسبوک باشد.

قیمت بیت کوین همزمان با نگرانی مقامات آمریکایی نسبت به پروژه لیبرا سقوط کرد

نمودار تصویری بازار

داده‌های سایت Coin360 نشان می‌دهد که اکثر رمزارزها امروز با کاهش قیمت روبه‌رو بوده‌اند (قرمز بودن هر بلوک حاکی از کاهش قیمت آن است). این اتفاق تنها چند ساعت پس از صحبت‌های جرومی پاول (Jerome Powell) رئیس فدرال رزرو رخ داد که گفته بود فیسبوک نباید به توسعه لیبرا ادامه دهد. 

گفته می‌شود که لیبرا، عامل رشد بیت کوین طی چند هفته اخیر بوده است و برخی معتقدند که شهرت فیسبوک باعث افزایش علاقه افراد به رمزارزها شده و به همین دلیل قیمت بیت کوین هم بالا رفته است.  

این خواسته پاول همزمان با خواسته‌های مشابهی از طرف نمایندگان مجلس و سنای آمریکا مطرح شده است. پاول در صحبت‌های خود اینگونه گفت: 

«لیبرا نگرانی‌های مختلفی در مورد حریم خصوصی، پولشویی، محافظت از مصرف‌کنندگان و پایداری اقتصادی به وجود می‌آورد. این نگرانی‌ها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند، راه‌حل‌های مناسب برای رفعشان ارائه شود و عموم مردم از روند پیشرفت این اقدامات آگاه باشند.» 

بیت کوین که در روزهای اخیر از 13 هزار دلار عبور کرده بود و 13160 دلار مبادله می‌شد، در حال حضور حدود 11500 دلار قیمت دارد. 

قیمت بیت کوین همزمان با نگرانی مقامات آمریکایی نسبت به پروژه لیبرا سقوط کرد

نمودار قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته

طبق اخبار بلاک چین و رمزارز همزمان با افت قیمت بیت کوین، آلت کوین‌ها نیز عملکرد ضعیفی داشته‌اند و حتی چند مورد از 20 آلت کوین برتر، تا حدود 15 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. 

میزان کاهش قیمت اتر (ETH) مشابه کاهش بیت کوین بود و ارزش این رمزارز از حدود 300 دلار، به 272 دلار افت کرد. 

قیمت بیت کوین همزمان با نگرانی مقامات آمریکایی نسبت به پروژه لیبرا سقوط کرد

نمودار قیمت اتر در هفت روز گذشته

(Bitcoin SV (BSV و (EOS (EOS بدترین عملکرد را در بازار داشتند و به ترتیب با 17.2 و 20.2 درصد ریزش قیمت مواجه شدند. 

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

افشای اطلاعات نیم میلیارد کاربر فیسبوک

این اطلاعات درز شده شامل شماره تلفن، شناسه فیسبوک، نام کامل، موقعیت مکانی، مکان های گذشته، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، وضعیت ارتباط و بیوگرافی...

بیت بوی کریپتو: آماده پایان رشد قیمت بیت‌کوین باشید

تحلیلگر و تریدر رمزارز، بن آرمسترانگ پس از افزایش قیمت های اخیر بیت کوین اعلام کرده است که معامله گران باید آماده پایان روند...

بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید

بیت کوین یک ارز رمزپایه است و اولین و بزرگترین نمونه از آن محسوب می شود. در اصل، این پدیده نوظهور شکل جدیدی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته