سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

بلاک چین Waves با امکان پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های توزیع شده ارتقا یافت

استارتاپ Waves که در دسامبر ماه گذشته موفق به جذب سرمایه 120 میلیون دلاری شده بود، اکنون اعلام کرده پلتفرم خود را ارتقا خواهد داد تا برنامه‌نویس‌ها، تمام ابزارهای لازم برای پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های توزیع شده روی این پلتفرم را در اختیار داشته باشند.

استارتاپ Waves با ارتقا دادن بلاک چین خود، امکان اجرا شدن اپلیکیشن‌های توزیع شده (aApps) روی این پلتفرم را فراهم کرده است. این خبر روز گذشته از طریق وبلاگ این شرکت اعلام شد. 

این شرکت به روز رسانی مهمی در بلاک چین خود ایجاد کرده که Waves Node 1.0 نامیده می‌شود و در کنار آن مین‌نت (mainnet) شبکه RIDE را منتشر کرده که گفته می‌شود امکان پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های توزیع شده روی Waves را فراهم می‌کند. 

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

این شرکت ادعا کرده که توابع ریاضی RIDE به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند محاسباتی را روی بلاک چین انجام دهند که برای کاربردهایی مثل پیاده‌سازی استیبل کوین‌های الگوریتمی لازم هستند. 

ساشا ایوانف، بنیان‌گذار و مدیر عامل Waves در این رابطه گفته است: 

«من واقعاً معتقدم که یکی از موانع اصلی برای توسعه اپلیکیشن‌های توزیع شده روی پلتفرم‌های موجود این است که هزینه نهایی تراکنش‌ها قابل پیش‌بینی نیست ولی در بلاک چین ما، تمام هزینه‌ها ثابت و غیرقابل تغییر هستند. اکوسیستم Waves در حال حاضر تمام عناصر لازم برای توسعه اپلیکیشن‌های توزیع شده را دارد: مخزن توزیع شده، امکان ایجاد اوراکل، توکن‌سازی برای دارایی‌هایی ملموس و غیرملموس و اکنون امکان توسعه برنامه‌های توزیع شده کامل.» 

علاوه بر آن، Waves راهکاری جایگزین برای REST API ارائه کرده است که زمان توسعه را کاهش می‌دهد. زمانی که این به روز رسانی اجرا شود، امکان صدور توکن‌های non-fungible روی بلاک چین Wave وجود خواهد داشت. 

آنطور که در اخبار بلاک چین داشتیم، Wave توانسته 120 میلیون دلار سرمایه برای پروژه جدید خود به نام Vostok جذب کند. این محصول به پلتفرم Waves امکان توسعه فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک چین را می‌دهد تا بتوانند وب را به بستری واقعا توزیع شده تبدیل کنند. 

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته