پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بانک مرکزی آمریکا دلار دیجیتال را بررسی می کند

رئیس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) گفت که این نهاد در حال بررسی دقیق دلار دیجیتال است، اما درباره میزان پیشرفت آن سخنی به میان نیاورد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیکریپت، جروم پاول این اظهارات را روز سه شنبه در گزارش شش ماهه بانک مرکزی آمریکا به کمیته بانکی سنای این کشور بیان کرد. او گفت: «ما با دقت – با دقت بسیار زیاد – در حالی بررسی این مسئله هستیم كه آیا باید یك دلار دیجیتال منتشر كنیم یا خیر. و این چیزی است که بانک های مرکزی در سراسر جهان در حال بررسی آن هستند.»

وی ادامه داد: «پرسش های فنی و سیاستی قابل توجهی در رابطه با چگونگی انجام این کار وجود دارد. سخن من این است که ما متعهد به حل مشکلات فناوری و مشاوره بسیار گسترده و بسیار شفاف با عموم مردم و علاقه مندان به این حوزه هستیم.»


ارز دیجیتال چیست؟


این پرسش که آیا بانک مرکزی آمریکا اقدام به ایجاد دلار دیجیتال خواهد کرد، مدت ها است که بی جواب مانده است. دلار دیجیتال نوعی ارز دیجیتال بانک مرکزی خواهد بود که توسط دولت صادر و کنترل می شود. اگرچه برخی ارز های دیجیتال رسمی از سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین استفاده می کنند، اما دلار دیجیتال ممکن است لزوماً اینگونه نباشد.

پاول قبلاً نیز پاسخ های مشابه «به دقت در حال بررسی هستیم» به خبرنگاران داده بود. او در ماه نوامبر درباره دلار دیجیتال گفت: «کار های زیادی هست که باید انجام شود.»

همانطور که پاول گفته است، بسیاری از بانک های مرکزی در سراسر جهان به دنبال ایده های مشابه هستند. چین قبلاً آزمایش یوان دیجیتال را آغاز کرده است و کشور هایی نظیر فرانسه، ژاپن و انگلیس فعالانه در حال تحقیق درباره ارز دیجیتال ویژه خود هستند.

پاول ماه گذشته گفت که در تلاش است تا پاسخ های تنظیم مقرراتی به برخی از این ارز های دیجیتال غیرآمریکایی ارائه کند. او روز سه شنبه همچنین اظهار داشت که اقتصاد راه زیادی تا اهداف بازیابی فدرال رزرو در پیش دارد و او قصد دارد نرخ بهره را برای مدتی پایین نگه دارد.

بانک مرکزی آمریکا در ماه مارس سال گذشته میلادی در واکنش به همه گیری کرونا، نرخ بهره را به صفر کاهش داد. این که هیچ نشانه ای از تغییر دیده نمی شود، حاکی از آن است که فدرال رزرو معتقد است که هنوز نیاز به تقویت اقتصاد بسیار بالا است.

مطالب مرتبط:

اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا درباره دلار دیجیتال

آزمایش یوآن دیجیتال به نهادهای جدید رسید

پارلمان روسیه در مسیر به رسمیت شناختن ارز های دیجیتال

بقای بانک‌ها به کار با ارز دیجیتال مربوط است

بانک مرکزی مراکش به دنبال راه اندازی ارز دیجیتال رسمی

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته