پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

خوش‌بینی میان کاربران بلاک‌چین و رمزارزها

حدود ۱۳ ماه است که دنیای رمزارزها رنگ خوشی را به خود ندیده است. اگر اخبار مربوط به این زمینه را پیگیری کنید به خوبی می‌دانید که سال ۲۰۱۸ برای بیت‌کوین و دوستانش، آن‌قدرها که باید و شاید خوب پیش نرفت و گویی تمام شور و حرارتی که سال ۲۰۱۷ به این بازار وارد شده بود از میان رفته است. اما این روزها دومرتبه، اوضاع جهان رمزارزها امیدوار شده است. خوش‌بینی میان سرمایه‌گذاران رمزارزها در حال افزایش است. تحرکات اخیر بلاک‌چین و بازار رمزارزها مثبت بوده و تعداد زیادی سرمایه‌گذار جدید تصمیم و اقدام به ورود به بازار رمزارز کرده‌اند. خبرهایی مبتنی بر بروز بحران اقتصادی جهانی، چشم‌ها را به سمت دنیای رمزارزها جلب کرده است.

زمستان رمزارزها به پایان رسیده است؟

البته هنوز اتفاق چندان ویژه‌ای رخ نداده و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی درباره تغییرات و تحولات مثبت آتی ابراز کرد. بیت‌کوین، اتریوم و ریپل همچنان پرطرفدارترین و معروف‌ترین اعضای خانواده رمزارزها هستند اما سرمایه‌گذاران متعدد در پِی این هستند تا ساز و کارهای قانونی بیشتری برای عملیات و معاملات رمزارزها وضع شود تا با خیال راحت‌تر بتوانند به این بازار بپیوندند و فعالیت خود را در آن پیگیری کنند.

انتقال پول و پرداخت‌ها در بازار رمزارزها چه وضعی دارد؟

 به نظر می‌رسد که شرکت‌های فعال در زمینه پرداخت مانند پی‌پال و شرکت‌هایی که در زمینه حواله‌های ارزی فعالیت می‌کنند، بیشترین میزان حساسیت را روی تغییرات بازار رمزارزها دارند. وقوع هر حرکت مثبتی در زمینه قانون‌مندتر کردن معاملات و عملیات رمزارزها، عاملی جدی‌تر برای نگرانی شرکت‌های پرداخت در جهت رقابت با بلاک‌چین و دنیای وابسته به آن است. در صورتی‌که رمزارزها بتوانند با رشدی قابل‌توجه در زمینه خدمات پرداخت، مخاطبان و سرمایه‌گذاران مختلف را به سمت خود جلب کنند، جایی برای رقابت باقی نخواهد ماند و در واقع رونق و رشد رمزارزها می‌تواند کاملا به ضرر شرکت‌های پرداخت موفق امروزی تمام شود. اما راه چاره در این میان چیست؟ این شرکت‌ها چطور می‌توانند در برابر موج فناوری‌های جدیدتر از خود باقی بمانند و مقاومت به خرج بدهند؟

چشم‌انداز همکاری رمز ارزها با شرکت‌های پرداخت، حواله و نقل و انتقالات مالی چگونه است؟

شرکت‌های معروف پرداختی که در سطح بین‌المللی و در زمینه حواله‌های ارزی فعالیت می‌کنند برای مقابله با رمزارزها استراتژی‌هایی طراحی نکرده‌اند و نخواهند کرد. زیرا مشخص است، در آینده، اوضاع رمزارزها و بلاک‌چین به همین شکل باقی نخواهد ماند. هر گونه مقابله و استراتژی جدیدی برای مقابله با این فناوری‌های جدید فقط باعث شکست شرکت‌های پرداخت خواهد بود. بهترین گزینه‌ای که پیش روی آنها وجود دارد، همکاری و ائتلاف با دنیای رمزارزها است. در این صورت، هر دو طرف می‌توانند به رشد و شکوفایی هر چه بیشتر خود امیدوارتر باشند. یکی سرعت و دقت را به دیگری تقدیم خواهد کرد و دیگری تجربه و مشتریانی برای شریکش به همراه می‌آورد. چنین مجموعه‌ای، قدرتمند و قوی به اهداف متنوع خود سر و سامان خواهد داد. تاکنون هم همکاری‌هایی از سوی شرکت‌های پرداخت با رمزارزها صورت گرفته است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که چنین برنامه‌ها و همکاری‌هایی در آینده پررنگ‌تر هم خواهد شد.

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته