پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

NFT ها به صرافی های غیرمتمرکز هم راه یافتند

فضای هنری دیجیتال با رونمایی از اولین معامله NFT در یونی سواپ یک گام دیگر به جلو برداشت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بی این کریپتو، توکن های غیرقابل تعویض (NFT) اکنون برای معامله آزاد در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ در دسترس هستند.


توکن غیرمثلی یا NFT چیست؟


این خبر در حالی منتشر می شود که شرکت توسعه دهنده NFT یعنی NFT Group فاش کرد که اوایل امروز استخر USDT-NFT را در این صرافی غیرمتمرکز محبوب راه اندازی کرده است.

کاربران اکنون می توانند NFT ها را به صورت کاملا غیرمتمرکز از طریق USDT بفروشند یا خریداری کنند. گزینه های ارز دیجیتال و استیبل کوین ها به زودی ارائه می شوند.

به طور سنتی، دارندگان NFT یا خریداران برای خرید یا فروش NFT ها باید از بازار های NFT مانند «نیفتی گیتوی» استفاده کنند.

این بازارها توسط سازمانهای متمرکز اداره و مدیریت می شوند. این سازمان ها اغلب انواع NFT را که می توانند در بازار ظاهر شوند سانسور می كنند.

این همچنین برای اکوسیستم یونی سواپ اولین اقدام است. این در شرایطی است که صرافی های غیرمتمرکز شاهد افزایش سریع استفاده هستند.

محبوب تر از بلاک چین

NFT ها نیز در اوج محبوبیت هستند. هفته گذشته، بی این کریپتو گزارش داد كه جستجوی گوگل عبارت NFT از تعداد جستجو های «رمزارز» و «بلاک چین» كمی سبقت گرفته است.

در واقع، حجم این جستجوها در ماه فوریه در حال افزایش بود. حتی در هفته های اول ماه فوریه، حجم این جستجو ها از حجم جستجوی «دیفای» نیز پیشی گرفته بود.

با ورود شرکت ها و شخصیت های عمومی به این فضا، افزایش حجم این جستجو ها می تواند نشان دهنده رشد و گسترش بسیار وسیع تری باشد.

همین چند هفته پیش، خانه حراج معروف جهانی «کریستیز» رکورد گران ترین فروش یک اثر هنری را با 69 میلیون دلار شکست.

خانه های حراج دیگر در فضای هنری سنتی نیز می خواهند مسیر کریستیز را دنبال کنند. خانه حراج «سوتبیز» نقشه های خود را برای میزبانی فروش NFT با آثاری از هنرمند دیجیتال گمنام Pak اعلام کرد.

چارلز استوارت، مدیر عامل سوتبیز درباره این تصمیم، در مصاحبه با CNBC گفت:
«به طور کلی هنر کریپتو هنوز نابالغ است، اما در اینجا چیزهای زیادی وجود دارد که واقعا هیجان انگیز هستند و ما فکر می کنیم که این دارای قدرت است.»

آینده ای پر از NFT؟

بر این اساس، به راحتی می توان تصور كرد كه فضای هنری NFT همچنان استوار به راه خود ادامه دهد. تمام تحولاتی که در بالا توضیح داده شد، شرکت هایی را نشان می دهد که زیرساخت های مربوط به این فضا را ایجاد می کنند.

ورود بازیکنان ثابت در دنیای هنر نه باعث تعامل احتمالی مشوقان با تجربه هنری به این فضا می شود، بلکه به این فضا اعتبار می بخشد، که در نتیجه می تواند باعث ماندگاری آن شود.

علاوه بر این، در دنیای مالی غیرمتمرکز (دیفای)، تمرکززدایی به معنای همه چیز است. با تلاش NFT Group برای آوردن NFT ها به یونی سواپ، ممکن است علاقه مندان به دیفای وسوسه بیشتری برای تبدیل شدن به دارندگان NFT داشته باشند.

و البته، با بیشتر و بیشتر شدن NFT های پرطرفدار در هر روز، مانند آخرین آهنگ ایلان ماسک، اثر سلبریتی ها باعث جذب بیشتر توده های مردم می شود.

کد خبر: 1400010106MGMCMF

مطالب مرتبط:

فروش اولین توییت به عنوان یک NFT توسط مدیر عامل توییتر

ایلان ماسک هم با فروش یک آهنگ به دنیای NFT پیوست

حراج بخشی از بدن یک تنیسور از طریق NFT

هفت نکته که باید درباره NFT بدانید

بتمن هم به جنون NFT پیوست

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته