جمعه 10 فروردین 1403

حراج بخشی از بدن یک تنیسور از طریق NFT

تنیسور اتحادیه تنیس زنان به خریدار احتمالی این ان اف تی، فرصتی برای تاریخ سازی در ورزش ارائه می دهد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دکریپت، در هفته های اخیر توکن های غیرقابل تعویض یا ان اف تی دنیا را به طوفان کشانده و به هنرمندان، نوازندگان و دیگر خلاقان این فرصت را داده تا با توکنیزه کردن، کار خود را بر روی بلاک چین قرار دهند و میلیون ها نفر را جذب کنند.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


الکساندرا اولینیکووا، 20 ساله، یک هنرمند دیجیتال، موسیقی دان یا شناخته شده در فضای رمزارز نیست. او می گوید که یک تنیسور حرفه ای است که اولین و آخرین ان اف تی خود را چهارشنبه ضرب کرده است.

این تنیسور حرفه ای که دارای رنکینگ تور جهانی فدراسیون بین المللی تنیس (ITF) با رتبه 30 و اتحادیه تنیس زنان (WTA) با رتبه 649 است، به یک خریدار احتمالی، حقوق معنوی مادام العمر بخشی از بازوی راست خود را ارائه می دهد. به بیان دقیق تر، این بخش جلویی بازوی وی در بالای آرنج با ابعاد کلی 15 سانتی متر در 8 سانتی متر است.

این ممکن است برای کسی که با دنیای تجارت ورزشی آشنا نیست، کاملا مبهم به نظر برسد، اما در دنیای تنیس، این قسمت از بدن به یک بیلبورد تبلیغاتی در میدان تایمز تبدیل می شود. پیشنهاد دهنده برنده می تواند آن را دوباره بفروشد، آن را خالی بگذارد، یا یک خالکوبی را در آن قسمت سفارش دهد.

هجوم ان اف تی ها به ورزش

ان اف تی ها در عرصه ورزش چیز جدیدی نیستند. برخی از موفق ترین ها توسط «لیگ ملی بسکتبال» از طریق یک سایت گردآورنده به نام «ان بی ای تاپ شات» راه اندازی شده اند.

تا به امروز، کلکسیونرها 330 میلیون دلار برای کلیپ های 10 تا 15 ثانیه ای از هایلایت بازی ها در تاپ شات هزینه کرده اند. هایلایت بازی مربوط به یک ستاره خاص حتی می تواند تا 200 هزار دلار قیمت گذاری شود. هفته گذشته، راب گرونکوفسکی، ستاره لیگ ملی فوتبال مجموعه ای از ان اف تی های Super Bowl را ضرب کرد.

اولینیكووا روز جمعه در تماس تلفنی از خانه اش در زاگرب، كرواسی به دکریپت گفت: «رویای من این است كه این روند توسط ورزشكاران انجام شود نه سازمان های ورزشی. من معتقدم ان اف تی من اولین در نوع خود است که توسط یک ورزشکار در یک ورزش انفرادی، بدون مداخله هیچ باشگاه، لیگ، یا سازمان ورزشی، ساخته شده است.»

او و پدرش دنیس اولینیک، که مدیر برنامه های او نیز هست، امیدوارند که مجموعه داران، سرمایه گذاران و برند ها فرصتی برای تاریخ سازی در ورزش پیدا کنند و سایر ورزشکاران نیز راه اولینیکووا را ادامه دهند. این فناوری می تواند در صنعت ورزش موجی ایجاد کند، همانطور که در هنرها، مجموعه های بازی و غیره تاثیر زیادی ایجاد می کند.

یک پناهنده طرفدار تنیس

دنیای ورزش های تک نفره دنیایی سخت است. اولینیک گفت که بدون حمایت، بازیکنان جوان برای یافتن سرمایه برای سفر به مسابقات مهم مجبور به تحمل سختی هایی هستند.

دخترش همچنین بدون اسپانسر است. وی گفت که سرمایه براساس شایستگی توزیع نمی شود و خاطر نشان کرد: «مجموعه ای از ورزشکاران مستعد وجود دارند که هرگز فرصتی برای درخشش نداشته اند.»

اصالت اولینیک ها از اوکراین است. آنها در سال 2011 با ادعای پناهندگی سیاسی از اودسا به کرواسی گریختند.

اولینیکووا با مربیگری پدرش (كه هرگز تنیس بازی نكرده است) به یك بازیكن حرفه ای و بهترین بازیکن زن كروات زیر 18 سال كه در فهرست WTA قرار دارد تبدیل شد.

هنگامی که اولینیکووا پاسپورت کرواسی دریافت کرد، دیگر حق دریافت وجه 1500 دلار در ماه را که تحت برنامه بورس تحصیلی المپیک برای پناهندگان دریافت می کرد ندارد. با وجود این واقعیت که او به غیر از درآمد پدرش به عنوان یک پیک که هنوز از لحاظ فنی یک پناهنده محسوب میشود، درآمد دیگری ندارد.

در نتیجه، او دیگر توانایی بازی در رده های پایه را ندارد و از سال 2017 در سطح بزرگسالان است، به این معنی که صعود او در رنکینگ فدراسیون روند بسیار کندتری نسبت به بازیکنی که با مدت طولانی تر در مقابل سایر جوانان بازی می کند دارد.

او رضایت خود را برای هر تصویری که خریدار ان اف تی می خواهد روی بازوی وی قرار دهد، به شرطی که نژادپرستانه یا افراطی نباشد، اعلام کرده است. تنها شرط دیگر این است که نمی تواند حاوی موارد مربوط به قمار یا شرط بندی باشد تا به مقررات وضع شده توسط مقامات تنیس را تحقق بخشد.

ان اف تی ها اغلب از بلاک چین اتریوم استفاده می کنند و مناقصه برای خرید این تکه پوست از 3 WETH آغاز می شود. WETH نسخه قابل معامله ارز دیجیتال اتریوم است، که در بازار دیجیتال اپن سی استفاده می شود. ارزش آن به فیات 5212 دلار است.

اگر مالک تصمیم بگیرد یک خالکوبی موقت یا هر چیزی در محل انجام دهد، ورزشکار برای هر چرخه تمیز کردن و رنگ کردن هزینه ای معادل 1 ETH (1777 دلار) تعیین کرده است.

تنیس و توکنیزه کردن

در حالی که بازوی او تنها جایی است که از آن یک ان اف تی ارائه می دهد، اما برنامه های این پدر و دختر برای ادغام ارز دیجیتال در تنیس حرفه ای اینجا متوقف نمی شود.

یک گزینه جایگزین که آنها در نظر دارند به عنوان یک ان اف تی عرضه کنند، امتیاز حق مدیریت بازیکن است، مثل ورزشهای فانتزی، اما در زندگی واقعی! اولینیکووا گفت: «بنابراین شما می توانید برنامه ریزی و نوع لباس یک بازیکن را تعیین کنید، او را به طور دلخواه خود در رسانه ها نشان دهید، و غیره.

اولینیکووا قبلاً با تبدیل شدن به یک بازیکن سفیر بیت کوین کش وارد جامعه رمزارز های بزرگتر شده است. وی ادعا می کند که این رمزارز برای تبدیل سرمایه بازیکنان هنگام سفر به کشور های مختلف سودمند است.

اکنون همه نگاه ها به فضای ان اف تی معطوف است. در حالی که برخی از متخصصان مبالغ هنگفت جمع آوری شده را زیر سوال می برند، این هفته یك هنرمند موفق شد 69 میلیون دلار برای یك ان اف تی درآمد کسب کند و برخی دیگر با كپی كردن یا سوزاندن هنر اصلی و تبدیل آن به ان اف تی، میلیون ها دلار درآمد کسب كردند.

در همین حال، پلتفرم توکنیزه کردن ورزشی مستقر در مالت، چیلیز، همکاری های خود را با تیم های بزرگ فوتبال اروپا از جمله آث میلان و بارسلونا از ابتدای سال 2020 آغاز کرده است و اخیراً 50 میلیون دلار برای گسترش خود در ایالات متحده سرمایه گذاری کرده است.

کد خبر: 1399122311MGMMMF

مطالب مرتبط:

بتمن هم به جنون NFT پیوست

هفت نکته که باید درباره NFT بدانید

فروش اولین توییت به عنوان یک NFT توسط مدیر عامل توییتر

توکن های تعویض ناپذیر ستاره جدید صنعت رمزارز هستند؟

عرضه اولین توکن فلزات جهان توسط غول معدنی روسیه 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته