سه‌شنبه 29 اسفند 1402

SEC: مدیران ریپل بازار XRP را دستکاری می‌کنند

نسخه اصلاح شده دادخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه ریپل انگشت خود را مستقیم به سمت مدیران اصلی نشانه رفته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از یو تودی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اولین دادخواست اصلاح شده خود را علیه شرکت بلاک چین ریپل، مدیر عامل شرکت برد گارلینگهاوس و مدیر عامل سابق کریس لارسن تنظیم کرده است.

نسخه اصلاح شده این دادخواست، اطلاعات واقعی در مورد متهمان مذکور را اضافه می کند و آنها را به ایفای نقش مهم در سازماندهی فروش ثبت نشده ارز دیجیتال ریپل XRP متهم می کند.

SEC چندین مورد را ذکر می کند که تنظیم فروش توسط مدیران برای دستکاری عملکرد این رمزارز استفاده شده است:
به همین ترتیب، در آوریل 2016، مدیر مالی در مورد ادامه فشار نزولی بر قیمت XRP به لارسن و گارلینگهاوس ایمیل زد و پیشنهاد داد که «بازارگردان برای چند روز هدف فروش خالص را کمی کمتر تنظیم کند تا ببینیم آیا می توانیم به ثبات یا افزایش قیمت XRP کمک کنیم».

لارسن در پاسخ گفت: «بله، بگذارید تنظیم کنیم.»

 


ریپل چیست؟


گارلینگهاوس اقدامات انگیزشی را برای پلتفرم های معاملات ارائه داد

همچنین به تلاش های گارلینگهاوس برای ایجاد XRP در صرافی های ارز دیجیتال در ایالات متحده و خارج از کشور که شامل یک برنامه تشویقی با حداقل تضمین های ماهانه است، اشاره می شود.

در دسامبر 2016، گارلینگهاوس مجدداً تلاش کرد تا XRP را در صرافی ها ثبت کند. در ایمیلی در 1 دسامبر 2016، وی اظهار داشت که «برنامه تشویقی 2017 ریپل برای صرافی ها، همراه با تلاش ریپل برای افزایش پذیرش نهادی XRP، فرصت را برای معامله گران افزایش می دهد و اینکه ریپل از ارائه حداقل تضمین های ماهانه در سال 2017 برای جلب این مورد در لیست اولویت های کوتاه مدت شما خوشحال است.»

گارلینگهاوس در ایمیل خود به یک پلتفرم بی نام معاملاتی ارز دیجیتال، اظهار داشت که صرافی ها از ثبت XRP خودداری می کنند، زیرا نگرانند که ریپل به عنوان یک اوراق بهادار ثبت شود و به آن صدمه بزند.

لارسن حتی هنگامی که دیگر مدیر عامل ریپل نبود، در فشار بر صرافی ها برای ثبت XRP فعالیت داشت. هنگامی که یک صرافی زنجیره ای خاص به دلیل نامشخص بودن حقوقی از ثبت این توکن خودداری کرد، او ناامیدی خود را به گارلینگهاوس منتقل کرد.

لارسن این پاسخ را ارسال کرد و خاطرنشان کرد: «این بچه ها چه دردسری هستند.»

گارلینگهاوس و لارسن از صرافی های ایالات متحده استفاده کردند

لازم به ذکر است که در دادخواست اصلاح شده اشاره شده است که بخشی از فروش شخصی XRP گارلینگهاوس و لارسن در ایالات متحده انجام شده است، و در نتیجه بحث صلاحیت قضایی متهمان را مطرح می کند:
پیشنهادات و فروش گارلینگهاوس در پلتفرم های مختلف معامله دارایی های دیجیتال، از جمله پلتفرم های A و B و حداقل دو مورد دیگر در ایالات متحده ثبت شده است، و یکی در خارج از کشور ادغام شده است اما دارای محل اصلی تجارت در نیویورک است.

گارلینگهاوس بیش از 159 میلیون دلار XRP در مدت زمان آوریل 2017 تا اکتبر 2019 فروخته است. در همین حال، لارسن و همسرش بیش از 450 میلیون دلار از 2015 تا مارس 2020 سود خالص داشتند.

مطالب مرتبط:

آیا دادگاه شکایت SEC علیه ریپل با هیأت منصفه برگزار می شود؟

امکان الزام ارائه ایمیل های بین ریپل و SEC به دادگاه

ریپل و SEC امیدی به توافق ندارند

ریپل SEC را متهم به ایجاد اختلال در بازار کرد

دفاع ریپل از فروش XRP در مقابل اتهامات وارده توسط SEC

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته