چهارشنبه 29 فروردین 1403

آشتی فیات و رمزارز؛ خودروساز ایتالیایی هدیه رمزارزی می دهد

شرکت خودروسازی ایتالیایی فیات به رانندگانی که با استفاده از خودروی الکتریکی این شرکت از محیط زیست محافظت می کنند، هدیه رمزارزی می دهد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، شرکت استلانتیس، شرکت مادر خودروساز ایتالیایی فیات (Fiat)، اعلام کرد که با مشارکت شرکت فناوری کایری (Kiri Technologies) به رانندگان هدیه رمزارزی می دهد.

بر این اساس، کسانی که از آخری مدل خودروی الکتریکی فیات با نام 500 استفاده کنند، به ازای هر کیلومتر رانندگی با این خودرو، یک توکن کایری کوین (KiriCoin) دریافت می کنند که ارزش آن در حال حاضر 0.024 دلار است.

همچنین، کسانی که براساس مصرف انرژی خودرو رانندگی کارآمدتری داشته باشند، جوایز بیشتری دریافت می کنند.

گابریل کاتاچیو (Gabriele Catacchio)، مدیر برنامه خودروی الکتریکی شرکت استلانتیس، گفت: «کایری کوین ها در یک کیف پول مجازی در داخل نرم افزار فیات ایجاد می شود. داده های رانندگی مانند مسافت و سرعت، مستقیما به ابر ارسال می شوند و در آنجا همگی به طور خودکار به توکن تبدیل می شوند. محاسبات با استفاده از یک الگوریتم بلاک چین به صورت فوری انجام می شود.»

استلانتیس گفت رانندگانی که از این سیستم استفاده می کنند، می توانند از این توکن ها برای خرید محصولات و خدمات در فروشگاه الکترونیک کایری استفاده کنند. همچنین امکان خرید کارت هدیه برای دیگر خرده فروشان نیز وجود دارد. با توجه به اینکه این شرکت مدل 500 EV را در آمریکای شمالی تولید نمی کند، فقط رانندگان در اتحادیه اروپا می توانند پاداش رمزارزی دریافت کنند.

هدف از این برنامه ترویج «سبک رانندگی منطبق با محیط زیست» است که در آن هرکسی که بهینه تر رانندگی کند، پاداش رمزارزی بیشتر دریافت می کند. کاتاچیو گفت که این شرکت پیش بینی می کند تا سال 2024 تعداد این برنامه های سازگار با محیط زیست سه برابر شود.

یکسانی نام شرکت خودروسازی فیات با نوع پولی که در حال حاضر در جهان رایج است و از سوی بانک های مرکزی صادر می شود، مشابهتی کنایی را در این موضوع به وجود آورده است.

نام فیات از عبارت ایتالیایی Fabbrica Italiana Automobili Torino گفته شده که به معنای«”کارخانه خودروسازی ایتالیا در تورین» است. اما اصطلاح فیات در مورد ارز، از کلمه لاتین با همان نوشتار اخذ شده که معنای لغوی آن «بگذارید انجام شود» است.

اگرچه این روش خاص برای به دست آوردن پاداش دیجیتال هنگام رانندگی ظاهرا منحصر به فیات است، اما کاربران دیگر در این فضا روش های ابتکاری برای کسب رمزارز در حین حرکت به کار گرفته اند. یک علاقه مند به صنعت رمزارز یک مزرعه کوچک در صندوق عقب خودروی بی ام دابلیو خود نصب کرد که قادر به استخراج بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) است.

کد خبر: 1399122904AAMMMF

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

پاداش به رانندگان حامی محیط زسیت با رمزارز

امکان خرید با رمزارز از طریق کارت های اعتباری ویزا

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته